Brussels Airlines z nową identyfikacją wizualną

Belgijski przewoźnik rozpoczyna nowy rozdział i zaprezentował nową identyfikacje wizualną. Odświeżone kolory, nowe logo i kolorystyka samolotów to wizualne symbole linii lotniczych, które potwierdzają jej gotowość na przyszłe wyzwania i ponownie podkreślają znaczenie belgijskiej marki. Rozdział ten ma skoncentrować się na doświadczeniach klientów, niezawodności i zrównoważonym rozwoju.

W następstwie kryzysu COVID-19, Brussels Airlines przyspieszyły i zintensyfikowały w 2020 r. plan transformacji Reboot Plus. Mającego na celu utorowania drogi do stworzenia przedsiębiorstwa odpornego na przyszłe wyzwania. Takiego, które będzie w stanie sprostać działaniom konkurencji.

Po przeprowadzeniu restrukturyzacji przedsiębiorstwo rozpoczęło drugą fazę planu Reboot Plus: fazę rozbudowy i udoskonalania. Brussels Airlines koncentruje się obecnie na przyszłości, dokonując strategicznych inwestycji w poprawę jakości obsługi klienta, nowe technologie, cyfryzację, nowe metody pracy oraz rozwój pracowników.

Belgijska firma przekształca się w rentowną linię lotniczą, która oferuje szerokie perspektywy swoim klientom, partnerom i pracownikom. Linia lotnicza również stale koncentruje się na środowisku i zmniejszaniu swojego śladu ekologicznego.

„Chcemy wyraźnie zaznaczyć początek Nowej Linii Lotniczej Brussels Airlines. Dla naszych klientów, którzy zasługują na to, co najlepsze, ale także dla naszych pracowników, którzy są zaangażowani w transformację, którą forsujemy i do której przyczyniają się każdego dnia. Dlatego też dziś przedstawiamy wizualne tłumaczenie naszego nowego startu. Z nową tożsamością marki, jesteśmy gotowi pokazać naszym klientom, naszym pracownikom, naszym partnerom i wszystkim innym interesariuszom, że rozpoczynamy nowy etap. Jako jedna z czterech sieciowych linii lotniczych Lufthansa Group, budujemy drogę ku obiecującej przyszłości.  Postrzegamy tę nową tożsamość marki jako symbol zaufania do naszej firmy, ponownie podkreślający naszą tożsamość jako belgijskiego przewoźnika krajowego.”- Peter Gerber, prezes zarządu Brussels Airlines

Identyfikacja wizualna obejmuje nową wersję charakterystycznych dla Brussels Airlines kolorów czerwonego i niebieskiego. Teraz jest to głębsza czerwień i ciemniejszy odcień niebieskiego. Kropkowaną literę „b”, która zdobiła ogon floty, zastąpiono 9 kropkami różnej wielkości w formie kwadratu, co ma symbolizować różnorodność klientów, miejsc docelowych i pracowników. Żadna kropka nie jest taka sama. W zaktualizowanym logo zastosowano również nową, bardziej nowoczesną czcionkę. Dwa słowa nazwy marki są teraz ułożone jeden na drugim, przy czym słowo „brussels” zyskuje na znaczeniu dzięki większemu rozmiarowi, aby podkreślić belgijską tożsamość linii lotniczej. Nowa linia lotnicza pokazuje powiększenie kropkowanego logo na ogonie, świeży biały korpus i kontynuację kropek w różnych odcieniach niebieskiego i szarego.

Obok nowej identyfikacji wizualnej pojawił się też nowy tagline: „Jesteś w dobrym towarzystwie”.

„Zdecydowaliśmy się na hasło, które podkreśla nasz najcenniejszy atut; gościnność, jaką oferują naszym pasażerom nasi niesamowici pracownicy. Ich sposób pracy, zarówno na scenie, jak i za kulisami, gwarantuje, że nasi pasażerowie są w dobrych rękach. Zobowiązując się do przejrzystości, inwestując w bardziej ekologiczną i komfortową flotę, będąc dostępnymi 24/7 i upewniając się, że nasi pasażerowie siedzą razem bez dodatkowych opłat, chcemy zaoferować naszym klientom to, co naprawdę jest dla nich ważne. Bez drobnego druku, po prostu zdrowo rozsądkowo.”- Michel Moriaux, szef marketingu w Brussels Airlines.