Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego funduszu Fosun ostatecznie zatwierdził brytyjski regulator rynku (Civil Aviation Authority). Może się teraz rozpocząć proces łączenia obu firm na poziomie m.in. technologicznym. Prezes eSky chce umieścić grupę w czołówce firm sprzedających pakiety dynamiczne w Europie.
Grupa eSky zakupiła najstarszą markę turystyczną na świecie, którą jest znajdujący się do niedawna w rękach chińskiego Fosuna Thomas Cook. W ramach transakcji zakupione zostały prawa do marki oraz sama spółka z siedzibą w Londynie. Brytyjski regulator zatwierdził transakcję, oficjalnie więc może rozpocząć się fuzja obu firm. W tle jest strategia przekształcenia grupy eSky z platformy do sprzedaży biletów w firmę wyspecjalizowaną w oferowaniu pakietów dynamicznych.
Od wyszukiwarki lotów do biura podróży
“Dołączenie Thomas Cook do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej grupy z wyszukiwarki lotów w kierunku internetowego biura podróży. Naszą ambicją jest wejście w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej” – podkreśla Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.
Thomas Cook obecnie działa jako internetowe biuro podróży i w całości opiera swoją ofertę na pakietach dynamicznych Lot+Hotel. Nowy model działalności firma obrała w 2020 roku, kiedy to wróciła na rynek po uprzedniej upadłości jako tradycyjny touroperator. Aktualnie Thomas Cook prowadzi sprzedaż w Wielkiej Brytanii, gdzie marka cieszy się wysoką świadomością – wskaźnik ten wynosi 88 proc.
“Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie: w tym roku będzie to rentowna firma, która bez dodatkowych inwestycji zdobyła zauważalny udział w bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym, a jej obroty sięgną w 2024 roku niemal 115 mln funtów (pawie 600 mln zł). Pakiety Lot+Hotel świetnie sprawdzają się w realiach zachodnioeuropejskich, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Klienci ci gdy kupują wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, interesuje ich cena wyjazdu, standard i rodzaj zakwaterowania itp.” – wyjaśnia Łukasz Habaj.
Połączyć technologie, obniżyć koszty
Sfinalizowana transakcja przejęcia oznacza początek włączenia Thomasa Cooka w struktury grupy eSky. Najważniejsze zmiany dotyczą wymiaru produktowego ze szczególnym naciskiem na wymianę technologiczną: do serwisów Thomas Cook wdrożone zostanie portfolio 560 przewoźników lotniczych współpracujących z eSky. Ma to zwiększyć dostępne opcje podróży i poprawić konkurencyjność firmy pod kątem cenowym. Jednocześnie eSky liczy efekt skali który ma wpłynąć na możliwość obniżenia cen oferty w ramach pakietów “wakacje” i “city break”.
“W procesie integracji spółek kluczową rolę będzie odgrywać sprawdzona autorska technologia eSky, dzięki której uda się zoptymalizować koszty operacyjne Thomas Cook, zapewniając firmie przestrzeń do rentowności i dalszego wzrostu. Celem jest dalsza praca nad rentownością w 2025 roku, co będzie możliwe m.in. poprzez automatyzację procesów i poprawę marż w wyniku uruchomienia gamy usług dodatkowych. Co więcej, wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co pomoże w sposób wyraźny poprawić rentowność” – mówi prezes grupy eSky.
Cel: miliard złotych i 300 tys. klientów
“Zainteresowanie pakietami dynamicznymi jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej oferta jest w wyraźnym trendzie wzrostowym. W 2024 roku obsłużymy około 100 tys. klientów jako touroperator, a obroty w tym obszarze mają sięgnąć niemal 185 mln zł, czyli wzrosną o 173 proc. rok do roku” – podaje Łukasz Habaj.
W przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży w segmencie touroperatorskim na poziomie 1 mld zł przy liczbie klientów na poziomie około 300 tysięcy. Szacunki te dotyczą wszystkich rynków łącznie.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Tajlandia numerem jeden na zimowe wakacje. Rezerwacje wzrosły o ponad 43 proc.
W tym roku, według Kiwi.com, kierunki w Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Marcin Siudy nowym dyrektorem finansowym PHH
Marcin Siudy 4 listopada objął stanowisko dyrektora finansowego Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy1 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty