Bułgaria nastawia się na lato z polskimi turystami i prezentuje hotele sieci Melia
Realia wojny sprawią, że wiele krajów będzie musiało w tym roku nastawić się na brak turystów z Rosji, Ukrainy i Białorusi. Jednym z krajów, które bazowały w dużej mierze na tych rynkach źródłowych, jest Bułgaria. Hotelarze z sieci Melia, posiadającej sporo obiektów w tym kraju, gościli w Warszawie i prezentowali swoje obiekty przedstawicielom branży i mediów.
„Nasze spotkanie odbywa się w czasie, w którym sąsiednie państwo, Ukraina, prowadzi walkę z reżimem Putina już 20. dzień. We wszystkich tych dniach naród bułgarski i my byliśmy i jesteśmy solidarni z narodem ukraińskim. Ukraina to dom największej bułgarskiej historycznej mniejszości – 300 tys. osób, które osiedlały się w Odessie i innych miastach na południu” – powiedziała Ambasador Bułgarii w Polsce Margarita Ganeva.
Nowe połączenie i odnowione hotele
Odbywające się w Instytucie Bułgarskiej Kultury spotkanie miało na celu przypomnienie branży, że w Bułgarii na turystów z Polski czeka siedem hoteli sieci Melia i marki Sol. Globalna sieć obecna na pięciu kontynentach posiada w swoim portfolio w sumie 370 obiektów. Siedem z nich, położonych nad Morzem Czarnym, czyni ją jedną z ważniejszych sieci hotelowych w Bułgarii, obok np. marki Riu.
W Bułgarii sieć Melia znajdują się wyłącznie na wybrzeżu, rozlokowane są na linii od Złotych Piasków aż po Nesebar. Są to: Melia Grand Hermitage w Złotych Piaskach, Melia Sunny Beach, Sol Luna Bay Resort, Sol Nessebar Resort (Palace, Bay i Mare) i Sol Marina Palace. Wszystkie są zlokalizowane niedaleko lotniska w Burgas albo w Warnie. Czas przelotu z Polski to około dwóch godzin. Wkrótce Bułgaria będzie lepiej skomunikowana z Polską dzięki m.in. nowemu połączeniu Ryanaira, które 9 kwietnia połączy Burgas z Krakowem, Gdańskiem i Modlinem.
Wszystkie hotele sieci Melia były otwarte podczas sezonów letnich przypadających na czas pandemii. W 2020 działały na 30 proc. obłożenia, a w 2021 – na 60 proc. obłożenia. Są to obiekty sezonowe, z wyższej półki, zadbane i regularnie remontowane. Najbardziej odświeżony jest obiekt Melia Sunny Beach, gruntownie remontowany dwa lata temu. Wszystkie hotele marek Melia i Sol nastawione są na rodziny z dziećmi, szczególnie w środku lata.
Przygotowania do lata w cieniu wojny na Ukrainie
W hotelach sieci Melia goście z Rosji to raczej mniejszość, głównie odwiedzają je Polacy, Czesi, Niemcy i Rumuni. W tym roku Bułgarzy spodziewają się też powrotu turystów z Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich. Jednak w ogólnym ujęciu bułgarska branża turystyczna może odczuć negatywnie skutki agresji rosyjskiej na Ukrainę.
W sumie w 2019 do Bułgarii przyjechało 9,3 mln gości.
„Wiadomo, że ze względu na wojnę w tym roku nie przyjedzie do nas ok. 1 mln gości z Ukrainy i Rosji, Mołdawii i Białorusi. A przynajmniej przyjedzie ich dużo mniej niż dotychczas. Każdy z nas oczekuje, że to, co się dzieje na Ukrainie, szybko się zakończy, jednak w tym roku nastawiamy się na to, że ta struktura rynku się zmieni. Liczymy bardzo na turystów z Polski, szczególnie że mamy więcej połączeń lotniczych i obiekty hotelowe również z wyższej półki” – powiedział Nikolay Kostov, Radca Ambasady Bułgarii w Warszawie i dyrektor Narodowego Przedstawicielstwa Turystycznego Bułgarii w Polsce.
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
5 października 2024
Afera dziennikarza BBC. Brak wózków pokładowych dotyczy większości przewoźników
Frank Gardner, dziennikarz BBC podróżując z Warszawy do Londynu spotkał się z brakiem…
0 Komentarzy3 Minuty