Bułgaria odbudowuje ruch turystyczny z okresu sprzed pandemii
Od stycznia do września 2021 roku Bułgarię odwiedziło 3,04 mln turystów zagranicznych. Daje to wzrost o 35 proc. w stosunku do tego samego okresu roku 2020. Ciągle jednak jest to mniej niż połowa ruchu w rekordowych latach 2018 i 2019, kiedy to liczba turystów sięgała 7,9 mln.
Największy wzrost przyjazdów nastąpił w celach wypoczynkowych i urlopowych – zrealizowano 1,96 mln wizyt, co stanowi wzrost o 62,9 proc.. W mniejszym stopniu wzrosły przyjazdy biznesowe i w celu odwiedzin rodzin/znajomych.
Ministerstwo Turystyki prowadzi intensywną działalność promocyjną również poprzez swoje przedstawicielstwa zagraniczne w Moskwie, Frankfurcie nad Menem i otwartym w marcu tego roku Narodowym Przedstawicielstwem Turystycznym przy Ambasadzie Bułgarii w Warszawie.
Ministerstwo Turystyki Bułgarii przeprowadziło w Polsce okresie 2020-2021 szereg działań promocyjnych:
• Outdoor – branding city lights i billboardów na terenie Warszawy;
• Reklama – branding tramwajów w Warszawie;
• Wysyłka broszur i katalogów do polskich touroperatorów i biur podróży działających;
• Newsletter rozsyłany do wybranych lokalnych touroperatorów i biur podróży;
• 2 Press Trips z udziałem dziennikarzy i blogerów z Polski;
• Marketing cyfrowy i influencerski:
• Banery na największych portalach internetowych;
• Posty w mediach społecznościowych: na Facebooku i Instagramie – Publikowanie postów sponsorowanych z linkami, tekstem i zdjęciami na portalach społecznościowych Facebook i Instagram;
• Kanał na YouTube: filmiki reklamowe w języku polskim.
Znacząco wzrasta liczba Polaków, przyjeżdżających do Bułgarii – do końca września było ich niemal 210 tysięcy, co dało nam 5. miejsce w rankingu.
Bułgaria promuje się nie tylko jako kraj piaszczystych plaż i ciepłego morza. Obecnie główny nacisk kładzie się również na inne atrakcje turystyczne, unikalne zabytki oraz źródła wód mineralnych i leczniczych.
Priorytetem jest promocja Bułgarii jako kierunku całorocznego, z naciskiem na turystykę krajoznawczą, kulturowo-historyczną, leczniczą, eko, a także welness i spa.
W roku 2022 Bułgaria, poprzez swoje Narodowe Przedstawicielstwo Turystyczne w Warszawie, planuje zacieśnienie kontaktów z mediami oraz agentami turystycznymi i biurami podróży. Planowane są kolejne wizyty dziennikarzy w Bułgarii w różnych, również mniej znanych miejscach. Dla biur podróży będą organizowane seminaria i spotkania promocyjne w całej Polsce, webinary, spotkania biznesowe i road shows. W maju 2022 odbędzie duży wyjazd studyjny dla polskiej branży turystycznej.
Te ambitne plany przedstawili na spotkaniu w Ambasadzie Bułgarii w Warszawie z członkami Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników GLOBTROTER JE Ambasador Margarita Geneva i Radca Nikolay Kostov.
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
5 października 2024
Afera dziennikarza BBC. Brak wózków pokładowych dotyczy większości przewoźników
Frank Gardner, dziennikarz BBC podróżując z Warszawy do Londynu spotkał się z brakiem…
0 Komentarzy3 Minuty