Była dyrektor handlowa LOT doradzi firmom, jak optymalizować podróże służbowe
Travel Manager, nowa firma która aspiruje do zagospodarowania ciekawej niszy. Pomoże firmom wygospodarować oszczędności na podróżach.
Anna Staszewska jeszcze niedawno dyr. sprzedaży w PLL LOT otwiera swój nowy biznes. Będzie on mocno związany z podróżami służbowymi, czyli obszarem, którym zajmowała się u narodowego przewoźnika. Anna Staszewska miała zostać w firmie, jednak coś poszło nie tak. Ostatnie zmiany personalne w LOT nie przeszły bez echa na rynku agencyjnym. Nowy dyrektor handlowy i zmiany wzmacniające obszar revenue management miały dać firmie nowy impuls. W komunikacie zapowiadano też, że dwie kojarzone powszechnie z działem sprzedaży osoby tj. Anna Staszewska i Rafał Kempski zostaną w firmie. W pierwszym przypadku tak się jednak nie stało.
Wydaje się, że w przypadku byłej dyrektor handlowej nie znaleziono odpowiedniego obszaru, w którym mogłaby się realizować. Choć trzeba przyznać, iż wypuszczenie z organizacji osoby skoncentrowanej na rynkach azjatyckich i amerykańskich może dziwić. LOT nie ma w pionie sprzedaży mocnej kadry wyższego szczebla i każda rzetelna osoba wydaje się być na wagę złota.
Travel Manager nowa firma doradzi w negocjacjach z liniami
Koncept nowo utworzonej firmy Travel Manager wydaje się dość prosty. Ma ona pomagać firmom znajdować oszczędności w obszarze podróży służbowych. Głównie poprzez negocjacje umów korporacyjnych z liniami lotniczymi. Ten obszar działania jest zdecydowania ciekawy, pytanie tylko, czy w obecnym czasie jest na tego typu usługi odpowiedni popyt. Wydaje się, że firma może ewoluować w coś na kształt miękkiego GSA, czyli reprezentanta linii lotniczych DMC czy regionów.
Na tego typu usługi jest w Polsce popyt, a słabość globalnych /regionalnych brandów pozwala free lancerom rywalizować o ciekawe zlecenia. Tu może być ciekawe pole do popisu nowej firmy.
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Travel Manager chce współpracować z agentami
Bardzo ciekawym obszarem zainteresowania Travel Managera jest ten dotyczący współpracy z agentami. Można założyć, że dla części agentów generowanie oszczędności w obsługiwanych przez nich firmach wciąż nie jest priorytetem. Wręcz może być odczytywane jako działanie wbrew interesom samego agenta. Jest tu jednak bardzo ciekawy aspekt budowania na rynku transparentności i uczciwego podejścia do obsługiwanych firm. Agent działający w dobrej wierze powinien wszak dążyć do wygenerowania oszczędności dla obsługiwanych firm, tak by zostały one przy nim na lata. Pod tym względem działanie Travel Managera w tym obszarze może być korzystne dla rynku.
Z informacji docierającej z firmy wynika, że jest ona po słowie z kilkoma dużymi agentami. Wspólnie mają edukować firmy w zakresie optymalizacji podróży służbowych.
Travel Manager nowy pomysł, ale konkurencja nie śpi
Koncepcja Travel Managera wydaje się być dość ciekawa, tego typu usługi cieszą się popularnością na dojrzałych rynkach Europy zachodniej. Tak naprawdę na dziś w Polsce tylko największe firmy mają w swojej organizacji stanowisko travel managera. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skusić się na outsourcing tego typu usług do podmiotów, takich jak stworzony przez Annę Staszewską Travel Manager. Mimo że pomysł jest świeży to nie jest on jedynym tego typu konceptem na rynku
Ciężki czas dla agentów obsługujących podróże służbowe powoduje, iż część osób szuka podobnych nisz. W bardzo podobnym kierunku ewoluuje np. działalność portalu travel support, a nie jest to jedyny podmiot, który chce dostarczać usługi podobne do tych oferowanych przez Travel Managera. Dobrze, że na rynku podróży służbowych będziemy mieli kolejny obszar, który do tej pory pozostawał nieobsadzony. Powinno to się przełożyć na większą świadomość zakupową firm, generując przy tym istotne oszczędności. Z ciekawością będziemy obserwowali działania Travel Managera i podobnych mu firm na rynku podróży służbowych.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty