Była dyrektor handlowa LOT doradzi firmom, jak optymalizować podróże służbowe
Travel Manager, nowa firma która aspiruje do zagospodarowania ciekawej niszy. Pomoże firmom wygospodarować oszczędności na podróżach.
Anna Staszewska jeszcze niedawno dyr. sprzedaży w PLL LOT otwiera swój nowy biznes. Będzie on mocno związany z podróżami służbowymi, czyli obszarem, którym zajmowała się u narodowego przewoźnika. Anna Staszewska miała zostać w firmie, jednak coś poszło nie tak. Ostatnie zmiany personalne w LOT nie przeszły bez echa na rynku agencyjnym. Nowy dyrektor handlowy i zmiany wzmacniające obszar revenue management miały dać firmie nowy impuls. W komunikacie zapowiadano też, że dwie kojarzone powszechnie z działem sprzedaży osoby tj. Anna Staszewska i Rafał Kempski zostaną w firmie. W pierwszym przypadku tak się jednak nie stało.
Wydaje się, że w przypadku byłej dyrektor handlowej nie znaleziono odpowiedniego obszaru, w którym mogłaby się realizować. Choć trzeba przyznać, iż wypuszczenie z organizacji osoby skoncentrowanej na rynkach azjatyckich i amerykańskich może dziwić. LOT nie ma w pionie sprzedaży mocnej kadry wyższego szczebla i każda rzetelna osoba wydaje się być na wagę złota.
Travel Manager nowa firma doradzi w negocjacjach z liniami
Koncept nowo utworzonej firmy Travel Manager wydaje się dość prosty. Ma ona pomagać firmom znajdować oszczędności w obszarze podróży służbowych. Głównie poprzez negocjacje umów korporacyjnych z liniami lotniczymi. Ten obszar działania jest zdecydowania ciekawy, pytanie tylko, czy w obecnym czasie jest na tego typu usługi odpowiedni popyt. Wydaje się, że firma może ewoluować w coś na kształt miękkiego GSA, czyli reprezentanta linii lotniczych DMC czy regionów.
Na tego typu usługi jest w Polsce popyt, a słabość globalnych /regionalnych brandów pozwala free lancerom rywalizować o ciekawe zlecenia. Tu może być ciekawe pole do popisu nowej firmy.
Rynek GSA dla linii/hoteli i DMC w Polsce krwawi – zmiana modelu?
Travel Manager chce współpracować z agentami
Bardzo ciekawym obszarem zainteresowania Travel Managera jest ten dotyczący współpracy z agentami. Można założyć, że dla części agentów generowanie oszczędności w obsługiwanych przez nich firmach wciąż nie jest priorytetem. Wręcz może być odczytywane jako działanie wbrew interesom samego agenta. Jest tu jednak bardzo ciekawy aspekt budowania na rynku transparentności i uczciwego podejścia do obsługiwanych firm. Agent działający w dobrej wierze powinien wszak dążyć do wygenerowania oszczędności dla obsługiwanych firm, tak by zostały one przy nim na lata. Pod tym względem działanie Travel Managera w tym obszarze może być korzystne dla rynku.
Z informacji docierającej z firmy wynika, że jest ona po słowie z kilkoma dużymi agentami. Wspólnie mają edukować firmy w zakresie optymalizacji podróży służbowych.
Travel Manager nowy pomysł, ale konkurencja nie śpi
Koncepcja Travel Managera wydaje się być dość ciekawa, tego typu usługi cieszą się popularnością na dojrzałych rynkach Europy zachodniej. Tak naprawdę na dziś w Polsce tylko największe firmy mają w swojej organizacji stanowisko travel managera. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą skusić się na outsourcing tego typu usług do podmiotów, takich jak stworzony przez Annę Staszewską Travel Manager. Mimo że pomysł jest świeży to nie jest on jedynym tego typu konceptem na rynku
Ciężki czas dla agentów obsługujących podróże służbowe powoduje, iż część osób szuka podobnych nisz. W bardzo podobnym kierunku ewoluuje np. działalność portalu travel support, a nie jest to jedyny podmiot, który chce dostarczać usługi podobne do tych oferowanych przez Travel Managera. Dobrze, że na rynku podróży służbowych będziemy mieli kolejny obszar, który do tej pory pozostawał nieobsadzony. Powinno to się przełożyć na większą świadomość zakupową firm, generując przy tym istotne oszczędności. Z ciekawością będziemy obserwowali działania Travel Managera i podobnych mu firm na rynku podróży służbowych.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
29 listopada 2024
Członkowie zarządu LOT odwołani. Michał Fijoł pozostaje na stanowisku prezesa?
PLL LOT oficjalnie poinformował o zmianach w zarządzie i radzie nadzorczej spółki.…
1 Komentarz2 Minuty