Certyfikaty Polskich Marek Turystycznych – wręczone
Certyfikaty tegorocznej edycji projektu Polskich Marek Turystycznych otrzymały dzisiaj: Jura Krakowsko-Częstochowska, EnoTarnowskie, Łódź i Poznań. Certyfikaty wręczył Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Anna Salamończyk-Mochel, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podczas ceremonii, która odbyła się w poniedziałek.
Kapituła projektu wyróżniła ponadto Góry Świętokrzyskie, Roztocze i Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi”. Do rywalizacji w ramach II naboru, przeprowadzonego w 2021 r. stanęło 30 podmiotów.
Przypomnijmy, że projekt Polskie Marki Turystyczne popularyzuje miejsca, które warto odwiedzić w Polsce. Jego ideą jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane.
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, powiedział: „Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą jeszcze skuteczniej konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi.”
Anna Salamończyk-Mochel, p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, dodała: „.Znak „Polska Marka Turystyczna” stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży. Zarówno laureaci jak i wyróżnieni reprezentują różne dziedziny/sektory rodzimej turystyki. To pokazuje, że marka turystyczna może być kreowana poprzez miejsca, smaki czy aktywność pośród polskiej natury. Podobnie jak podczas poprzedniej edycji tegoroczni zwycięzcy mogą liczyć na wsparcie promocyjne na rynku krajowym oraz zagranicznym, udział w targach, warsztatach, podróżach studyjnych. POT tradycyjnie będzie prowadzić z uhonorowanymi zarządcami wspólne działania w ramach narodowego portalu turystycznego i pozostałych kanałów komunikacji.”
Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna:
• Jura Krakowsko-Częstochowska – zarządca Związek Gmin Jurajskich
Jest to marka rozpoznawalna od lat, nie tylko w Polsce, ale i za granicą – oferująca turystykę kulturową i aktywną. Zaangażowane są w nią aż 33 gminy i ok. 150 podmiotów, które dobrze ze sobą współpracują. Najlepszym przykładem jest wspólna organizacja ogromnej imprezy promocyjnej pod nazwą JUROMANIA przyciągającej corocznie ok. 40 tys. turystów. Należy również wyróżnić wielość stosowanych narzędzi marketingowych.
• EnoTarnowskie – zarządca Tarnowska Organizacja Turystyczna
Tarnowska Organizacja Turystyczna od lat stara się konsekwentnie budować markę. Posiada opracowaną strategię marketingową, przewodniki, ulotki, a także wycenione, gotowe do sprzedaży pakiety turystyczne. W regionie istnieje dobrze rozwinięta sieć noclegowa, oparta przede wszystkim na gospodarstwach agroturystycznych, w których promowane są również lokalne produkty i kultywowana jest tradycja i obyczaje związane z życiem na wsi. Ponadto warto zaznaczyć, że obszar jest dobrze skomunikowany co jest istotne w dotarciu do atrakcji turystycznych, które są coraz popularniejsze i związane z trendem enoturystyki i turystyki kulinarnej.
• Łódź – zarządca Łódzka Organizacja Turystyczna
Łódź, dzięki swoimi konsekwentnym działaniom promocyjnym, wpisała się już na stałe jako atrakcja turystyczna, miasto wielu kultur, rozwijające się bardzo dynamicznie. Zarządca marki turystycznej Łódź – Łódzka Organizacja Turystyczna to dobry gwarant jej dalszego rozwoju. Zarządzający wykazują świadomość potencjału i prowadzą szereg działań, zarządzających marką, w celu wyeksponowania jej walorów. Warto podkreślić dobrą komercjalizację, wysokość budżetu, dedykowany zespół pracowników, dużą liczbę podmiotów publicznych i prywatnych zaangażowanych w rozwój Łodzi. Ponadto, marka jest przygotowana od strony marketingowej – strategia, badania, narzędzia marketingowej.
Równocześnie, dalszemu rozwojowi marki sprzyjać będą szersze działania samego zarządcy wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju turystyki.
• Poznań – Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna
Poznań to miasto, które łączy z sukcesem funkcje miasta targowego, którym jest od wieków z możliwością wypoczynku. Mnogość atrakcji, skutecznie promowanych, przyciąga turystów z całego świata. Wysokie miejsca w konkursach oraz rankingach są zasłużoną nagrodą i potwierdzeniem silnej pozycji.
Zarządca marki Poznań, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, z sukcesem wykorzystuje potencjał turystyczny miasta. Doskonałe zarządzanie, opracowana strategia, wyodrębniony budżet stanowią stabilną podstawę do prowadzonych działań i dalszego rozwoju.
Tak wypracowane warunki sprzyjają integracji partnerów branżowych oraz pozwalają na skuteczne zaangażowanie w komercjalizację ofertę, projekty promocyjne, w tym związane z wydłużaniem sezonu turystycznego, a także działania na rzecz lokalnych społeczności (CSR).
Wyróżnienia otrzymali:
• Góry Świętokrzyskie – zarządca Związek Gmin Gór Świętokrzyskich
Góry Świętokrzyskie to unikalne zasoby przyrodnicze np. Puszcza Jodłowa czy gołoborza i pomniki kultury, jak Klasztor na Św. Krzyżu. Podkreślenia wymaga fakt, że Góry Świętokrzyskie są obszarem niezwykle różnorodnym, gdzie oprócz stanowisk geologicznych takich jak jedyna na świecie kopalnia krzemienia pasiastego, z którego biżuterią chlubią się światowi celebryci, znajdują się także stanowiska archeologiczne. Góry Świętokrzyskie to również kultura ludowa, której zbiory prezentuje Tokarnia – jeden z największych skansenów w Polsce. Zarządca marki Związek Gmin Gór Świętokrzyskich to przykład współpracy tak wielu gmin na rzecz rozwoju regionu.
• Roztocze – zarządca Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna
Roztocze to malownicza kraina charakteryzująca się doskonałymi warunkami do uprawiania turystyki aktywnej: kajakarstwa, wędrówek pieszych czy jazdy na rowerze. To także szereg cennych zabytków różnych kultur, które obecne są na tym terenie od wieków. Warto wspomnieć również wysoczyzny, jak Góry: Bukowa czy Chełmowa i znane wielu miłośnikom polskiej fotografii malownicze pola uprawne, układające się w kolorowe zielono-żółte paseczki. Roztocze to kulinaria oparte o hodowlę gryki, wspaniałe miody czy hodowle pstrąga. Zarządca marki Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna stanowi świetny przykład jak z sukcesem integrować środowisko wokół turystyki i rozwijać jego potencjał.
• Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi” – zarządca Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Kanał Augustowski”
Potencjał obszaru jest oparty o trzy unikatowe szlaki wodne – Czarną Hańczę, Kanał Augustowski i Biebrzę, dobrze znane i rozpoznawalne przez miłośników turystyki przyrodniczej w Polsce i Europie. Obszar oferuje liczne noclegi w gospodarstwach agroturystycznych i kamperach, które stały się szczególnie poszukiwane i modne w wyniku zmian jakie wywołała pandemia. Unikalne nadbiebrzańskie bagna są ostoją ptactwa i przyciągają miłośników fotografowania nawet z całego świata. Kanał Augustowski był także ulubionym miejscem letniego wypoczynku księdza Karola Wojtyły – późniejszego Papieża Jana Pawła II.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
23 października 2024
W Sofii odbędzie się spotkanie ECTAA
Spotkanie Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
22 października 2024
Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty
22 października 2024
Katowickie lotnisko szuka projektanta nowego terminalu. Przepustowość ma wzrosnąć do 10 mln pasażerów rocznie
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, zarządzające Katowice Airport, ogłosiło przetarg na…
0 Komentarzy2 Minuty