Chorwacja chce młodych turystów

AG

W warsztatach zorganizowanych dla polskich biur podróży przez warszawskie przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej wzięło udział 25. przedstawicieli chorwackich firm turystycznych, miast, regionów.

 

Przyjechało się z nimi spotkać kilkudziesięciu reprezentantów biur podróży z całej Polski. Warto przypomnieć, że Chorwację w 2017 roku odwiedziło prawie milion turystów z Polski. 

 

Andrea Bekić, Ambasador Chorwacji w Polsce, powiedziała: „Cieszymy się, że dzisiejsze spotkanie ma za cel pokazać Chorwację, jako cel podróży dla młodych ludzi, dla ludzi lubiących aktywną turystykę. Turystyka aktywna dla większości z nich, to także zwiedzanie zabytków i poznawanie kultury…
… Zawsze, kiedy rozmawiam z Polakami o Chorwacji, słyszę bardzo dobre opinie o naszym kraju. I każdy mówi, że albo wrócił właśnie z Chorwacji, albo że był kilka razy. Każdy mówi, że chętnie wróci. I to jest dla nas bardzo dobry sygnał z Polski.”

Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce, powiedziała: „Jestem bardzo zadowolona ze spotkania. Celem warsztatów było pokazanie Chorwacji trochę z innej niż zwykle strony. Chcieliśmy pokazać, że Chorwacja, to nie tylko piękne krajobrazy, ciepły Adriatyk, urokliwe plaże. To kraj idealny dla młodych ludzi, dla wszystkich lubiących aktywny wypoczynek. To także świetny, a jeszcze nieodkryty cel wyjazdów konferencyjnych.
Chcieliśmy, by spotkali się praktycy pracujący w turystyce w Chorwacji i Polsce. Z Chorwacji zaprosiliśmy głównie firmy, którym zależy na młodych klientach, ale zgłosiło się kilka specjalizujących się w MICE.
Wierzę, że osobiste kontakty zaowocują w przyszłości w biznesowej współpracy.”

Jeden z uczestników warsztatów, Dominika Pawłowska z Neckermann Podróże, podkreśliła: „Dla mnie najważniejsza była rozmowa z przedstawicielami Wspólnoty Turystycznej miasta Zagrzeb. Wprowadzamy na rynek ofertę wyjazdów „city break” i Zagrzeb wydaje się bardzo kuszącym a nieznanym do tej pory pomysłem.”

Andrzej Rutkowski z Supertour, skomentował: „Cieszę się, że Chorwacji przedstawili tak szeroką ofertę. Ludzie przyjechali są doświadczeni, łatwo się z nimi rozmawia za pomocą haseł, sygnałów. Są bardzo dobrze przygotowani do rozmów o konkretach.
Supertur wysyła na wyjazdy incentive klientów, głównie tam, gdzie mamy bezpośrednie połączenia lotnicze. Więc w Chorwacji jest to Zagrzeb. A Zagrzeb jest zachwycający. Jeśli ktoś lubi Wiedeń lub Budapeszt, musi polubić stolicę Chorwacji, bo tu znajdzie duże fragmenty architektury i klimatów austro-wegierskich. Zagrzeb to miasto wielu artystów, pomników, dobrych restauracji skoncentrowanych w kilku miejscach, w których szuka się właśnie dobrej kuchni.”

Mate Udiljak z chorwackiej firmy adriagate.com podkreślił: „Każdego sezonu obsługujemy coraz więcej Polaków, ale oczywiście zdajemy sobie sprawę z potencjału tego rynku. Nasz firma specjalizuje się w wynajmie kwater prywatnych i luksusowych willi na trenie całej Chorwacji. W ofercie mamy 10 tysięcy miejsc noclegowych w kwaterach oraz 442 wille. Oferujemy obsługę zarówno na on-line, jak i telefoniczna w języku polskim. W 2016 roku z naszych usług skorzystało 1200 turystów z Polski, w 2017 – 2000. Współpracujemy z booking.com. Na naszej stronie odnotowaliśmy w ubiegłym roku 4 mln wejść. Oczywiście, chcielibyśmy dużo więcej gości z Polskie, stąd nasza wizyta w Warszawie.”

{gallery}6481{/gallery}