Chorwacja otwiera się na branżę MICE

AG

Uczestnicy śniadania biznesowego zorganizowanego przez Chorwacką Wspólnotę Turystyczną oraz SITE Poland rozmawiali o chorwackiej ofercie dla sektora MICE.

Spotkanie poprowadziły Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w warszawie i Grażyna Grot – Duziak, wiceprezes SITE Poland

Grażyna Grot – Duziak powiedziała m.in.: „Chcemy, by dzisiejsze spotkanie było początkiem rozmów o szerokiej ofercie Chorwacji dla branży spotkań. Chcemy odczarować MICE w Chorwacji.”

Agnieszka Puszczewicz dodała: „Dotychczas Chorwacja nie kojarzyła się z kierunkiem, do którego warto wozić klientów biznesowych. Do niedawna było to związane głównie z brakiem bezpośrednich połączeń lotniczych miedzy Polską a Chorwacją – loty więc do Chorwacji trwały długo, przesiadkami i były drogie. Obecnie, dzięki rejsom LOT-u możecie w nieco ponad godzinę dolecieć do celu. Ważne dla obu stron jest to, że sezon dla Waszych klientów trwa od października do czerwca a z kolei Chorwatom zależy na przedłużeniu sezonu. W tym roku na pewno zostanie utrzymane połączenie do Zagrzebia, czekamy na decyzję PLL LOT w sprawie lotów do Dubrownika.”

Podczas spotkania rozmawiano nie tylko o ofercie dla branży MICE. Agnieszka Puszczewicz podkreślała, ze jest ona szeroka – od Zagrzebia, przez najbardziej znane miasta nadmorskie (Dubrownik, Split, Zadar, Szybenik), po Istrię. W Chorwacji postawiono na rozwój hotel 4* i 5*, branża coraz chętniej skłania się ku sektorowi MICE.

Wielkim atutem Chorwacji jest to, że posiada mało znane, nieoczywiste zalety – najlepsza na świcie oliwę, doskonałe wina, smaczną kuchnię, bogactwo krajobrazów, niezwykłej urody zabytki. Duża cześć dyskusji dotyczyła miej i bardziej znanych walorów Chorwacji.

Grażyna Grot – Duziak podkreśliła, że MICE to nie tylko zakwaterowanie w hotelu i wyżywienie, ale przede wszystkim kreacja i pomysły na program towarzyszący. I na to Chorwacji są także przygotowani –mogą zaoferować wachlarz aktywności sportowych (od rowerów, poprzez rafting do rejsów jachtami), wizyty w winnicach i toczniach oliwy, polowanie na trufle oraz ekologiczne gospodarstwa agroturystyczne.

Atutów, punktu widzenia branży MICE, Chorwacja ma wiele, dla , ale – jak podkreślili uczestnicy spotkania – za mało do tej są one propagowane. I to jest zadanie dla Chorwackiej wspólnoty Turystycznej, chorwackich przedsiębiorców, ale i dla polskich organizatorów wyjazdów MICE – musza przygotować tak swoje oferty i programy, by klienci wybierali właśnie Chorwację.