Chorwacja otwiera się na branżę MICE

Uczestnicy śniadania biznesowego zorganizowanego przez Chorwacką Wspólnotę Turystyczną oraz SITE Poland rozmawiali o chorwackiej ofercie dla sektora MICE.
Spotkanie poprowadziły Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w warszawie i Grażyna Grot – Duziak, wiceprezes SITE Poland
Grażyna Grot – Duziak powiedziała m.in.: „Chcemy, by dzisiejsze spotkanie było początkiem rozmów o szerokiej ofercie Chorwacji dla branży spotkań. Chcemy odczarować MICE w Chorwacji.”
Agnieszka Puszczewicz dodała: „Dotychczas Chorwacja nie kojarzyła się z kierunkiem, do którego warto wozić klientów biznesowych. Do niedawna było to związane głównie z brakiem bezpośrednich połączeń lotniczych miedzy Polską a Chorwacją – loty więc do Chorwacji trwały długo, przesiadkami i były drogie. Obecnie, dzięki rejsom LOT-u możecie w nieco ponad godzinę dolecieć do celu. Ważne dla obu stron jest to, że sezon dla Waszych klientów trwa od października do czerwca a z kolei Chorwatom zależy na przedłużeniu sezonu. W tym roku na pewno zostanie utrzymane połączenie do Zagrzebia, czekamy na decyzję PLL LOT w sprawie lotów do Dubrownika.”
Podczas spotkania rozmawiano nie tylko o ofercie dla branży MICE. Agnieszka Puszczewicz podkreślała, ze jest ona szeroka – od Zagrzebia, przez najbardziej znane miasta nadmorskie (Dubrownik, Split, Zadar, Szybenik), po Istrię. W Chorwacji postawiono na rozwój hotel 4* i 5*, branża coraz chętniej skłania się ku sektorowi MICE.
Wielkim atutem Chorwacji jest to, że posiada mało znane, nieoczywiste zalety – najlepsza na świcie oliwę, doskonałe wina, smaczną kuchnię, bogactwo krajobrazów, niezwykłej urody zabytki. Duża cześć dyskusji dotyczyła miej i bardziej znanych walorów Chorwacji.
Grażyna Grot – Duziak podkreśliła, że MICE to nie tylko zakwaterowanie w hotelu i wyżywienie, ale przede wszystkim kreacja i pomysły na program towarzyszący. I na to Chorwacji są także przygotowani –mogą zaoferować wachlarz aktywności sportowych (od rowerów, poprzez rafting do rejsów jachtami), wizyty w winnicach i toczniach oliwy, polowanie na trufle oraz ekologiczne gospodarstwa agroturystyczne.
Atutów, punktu widzenia branży MICE, Chorwacja ma wiele, dla , ale – jak podkreślili uczestnicy spotkania – za mało do tej są one propagowane. I to jest zadanie dla Chorwackiej wspólnoty Turystycznej, chorwackich przedsiębiorców, ale i dla polskich organizatorów wyjazdów MICE – musza przygotować tak swoje oferty i programy, by klienci wybierali właśnie Chorwację.
POWIĄZANE WPISY
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2025
Stubai: trasy narciarskie będą dostępne do 11 maja
Położony na wysokości ponad 3 000 m n.p.m. lodowiec Stubai oferuje obecnie doskonałe…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wiosenna edycja Meet the Bidder 2025
26 marca 2025 roku odbyła się 30. edycja Meet the Bidder. W wydarzeniu uczestniczyło…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Synergia 2025: 200 ekspertów turystyki na spotkaniu Coral Travel w Egipcie
Coral Travel Poland zorganizował spotkanie partnerów biznesowych, Synergia 2025, które…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Gheorghe Cristescu nowym prezesem Itaka Hospitality
Gheorghe Cristescu, były prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, objął stanowisko prezesa…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Wręczono nagrody Coral Travel Starway World Best Hotels 2024. Maxx Royal Kemer triumfuje
Nagrody Starway World Best Hotels, które co roku przyznaje Coral Travel, zostały wręczone…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Travelist.pl: ceny noclegów w górę, ale chętnych nie brakuje
Eksperci portalu Travelist.pl sprawdzili, czy Polacy zamierzają wykorzystać nadchodzące…
0 Komentarzy4 Minuty
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2025
Stubai: trasy narciarskie będą dostępne do 11 maja
Położony na wysokości ponad 3 000 m n.p.m. lodowiec Stubai oferuje obecnie doskonałe…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2025
Wiosenna edycja Meet the Bidder 2025
26 marca 2025 roku odbyła się 30. edycja Meet the Bidder. W wydarzeniu uczestniczyło…
0 Komentarzy2 Minuty
26 marca 2025
Synergia 2025: 200 ekspertów turystyki na spotkaniu Coral Travel w Egipcie
Coral Travel Poland zorganizował spotkanie partnerów biznesowych, Synergia 2025, które…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2025
Gheorghe Cristescu nowym prezesem Itaka Hospitality
Gheorghe Cristescu, były prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, objął stanowisko prezesa…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2025
İrfan Kiliç nowym dyrektorem produktu w Anex Tour
Do polskiego zespołu Anex Tour dołączył İrfan Kiliç, który objął stanowisko dyrektora…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Od muzyki po turystykę, czyli fenomen K-popu i K-dram
Koreańska popkultura od lat zdobywa coraz większą popularność na całym świecie. Jej…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2025
Wręczono nagrody Coral Travel Starway World Best Hotels 2024. Maxx Royal Kemer triumfuje
Nagrody Starway World Best Hotels, które co roku przyznaje Coral Travel, zostały wręczone…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2025
Travelist.pl: ceny noclegów w górę, ale chętnych nie brakuje
Eksperci portalu Travelist.pl sprawdzili, czy Polacy zamierzają wykorzystać nadchodzące…
0 Komentarzy4 Minuty
1 kwietnia 2025
eSky.pl: Włochy liderem wiosennych city breaków Polaków
Internetowe biuro podróży eSky.pl opublikowało raport na temat wiosennych city breaków w…
0 Komentarzy2 Minuty