Conventa 2025: Polska na podium międzynarodowego rynku spotkań i konferencji

18-20 lutego 2025 roku w stolicy Słowenii odbyła się 17. edycja targów Conventa. Polska była reprezentowana przez rekordową liczbę trzynastu wystawców, w tym trzy DMC, pięć miejskich i regionalnych biur convention, dwie sieci hotelowe, hotel z Warszawy oraz obiekt kongresowy z Lublina. Swój stolik i kalendarz spotkań biznesowych miał również przedstawiciel Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau.

Organizatorzy i uczestnicy podkreślali, że w tym roku Polska była wyjątkowo obecna na targach. Taka widoczność oraz aktywność przed wydarzeniem przełożyły się na liczne spotkania biznesowe – zarówno te zaplanowane, jak i spontaniczne, odbywające się podczas wydarzeń networkingowych towarzyszących targom.

Z tegorocznej edycji Conventa Polska wróciła z czterema nagrodami Meetings Star Awards. Warszawa zdobyła tytuł The Best Destination in New Europe, Lubelskie Centrum Konferencyjne otrzymało tytuł The Best Conference Venue w kategorii boutique (obiekty do organizacji kongresów do 1000 osób), natomiast Hotel Nobu Warsaw został uhonorowany nagrodą The Best Creative Venue. Dodatkowo, The Bridge Hotel Wroclaw – MGallery Collection (Accor) zdobyło nagrodę The Most Sustainable Venue.

Conventa 2025 udowodniła, że Polska staje się coraz ważniejszym punktem na mapie międzynarodowego rynku spotkań i wydarzeń.

„Polska Organizacja Turystyczna uczestniczyła w targach Conventa po raz trzeci, mając swoje własne stoisko, natomiast dla mnie były to pierwsze targi w stolicy Słowenii, w których brałem udział. W trakcie dwóch dni targów miałem okazję przeprowadzić ponad 20 umówionych spotkań. Główne tematy dotyczyły możliwości współpracy, nowości w Polsce, kwestii dostępności komunikacyjnej, bezpieczeństwa, programów incentive oraz konkretnych zapytań o organizację wydarzeń konferencyjnych. Targi Conventa okazały się świetną okazją do nawiązywania relacji biznesowych – stanowiły nie tylko przestrzeń do spotkań przy stolikach, ale również platformę do udziału w licznych wydarzeniach networkingowych. Podczas panelu Destinations Campfire, wspólnie z przedstawicielami biur convention, z takich krajów Nowej Europy jak Czarnogóra, Bułgaria, Słowenia, Serbia i Słowacja, mieliśmy szansę zaprezentować kluczowe wydarzenia oraz innowacyjne obiekty kongresowe i hotele dostępne na naszych rynkach” – powiedział Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu Poland Convention Bureau POT.

„Podczas uroczystej gali Meetings Star Awards mieliśmy ogromną przyjemność odebrać nagrodę w kategorii New Europe Meeting Destination. Warszawa została wybrana najlepszą destynacją 2024 roku! To wyjątkowe wyróżnienie jest dla nas przede wszystkim namacalnym dowodem niesamowitej transformacji, jaką przeszło nasze miasto oraz poświęcenia całej branży MICE w Warszawie w imię jednej, wspólnej idei. Dzięki wyjątkowości obiektów eventowych stolicy Polski oraz kreatywności i profesjonalizmowi naszych DMC i agencji eventowych, Warszawa stała się dynamicznym centrum wydarzeń biznesowych, którym interesują się organizatorzy z całego świata. Mamy ogromną nadzieję, że nagroda przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszą destynacją oraz zwiększenia świadomości potencjału, jakim dysponuje” – dodała Agata Rybkiewicz, koordynator projektów Warszawskiej Organizacji Turystycznej – Warsaw Convention Bureau.

„Mogliśmy doświadczyć, że Conventa to wydarzenie bardzo dobrze zrealizowane, zarówno organizacyjnie, jak i pod względem doboru uczestników. Myślę, że nie ma zespołu, który wróci z pustymi rękami, zarówno wśród oferujących przestrzeń, jak i nabywców. Z naszych rozmów wynika, że organizatorzy konferencji coraz częściej szukają oferty kompleksowej oraz oczekują, że hotele, infrastruktura i ciekawe miejsca do zwiedzania były w tzw. „walking distance”. To najwygodniejsze rozwiązanie, bo nie generuje dodatkowych kosztów, a jednocześnie umożliwia łatwy dostęp do interesujących atrakcji. Cieszy, że nasz obiekt może dokładnie to zaoferować organizatorom wydarzeń. Podczas gali Meetings Star Awards z dumą odebraliśmy nagrodę za najlepsze butikowe miejsce do organizacji wydarzeń (The Best Boutique Congress Centre). Widzimy, że stolica województwa lubelskiego jest już miejscem, które odważnie organizuje duże, międzynarodowe wydarzenia. Nasza infrastruktura i zaangażowanie pracowników pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość i zapraszać najważniejsze europejskie konferencje i kongresy” – stwierdził Aleksander Batorski, dyrektor Lubelskiego Centrum Konferencyjnego.

O targach Conventa

W tegorocznej edycji polska branża była reprezentowana przez:

  • Biura Convention: Poland Convention Bureau, Kraków Convention Bureau. Mazovia Convention Bureau, Poznań Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Silesia Convention Bureau.
  • Firmy DMC (Destination Management Companies): Bespoke DMC Poland, Mazurkas DMC Poland, Tarifa DMC Poland.
  • Hotele i obiekty konferencyjne: Accor Poland, Arche Hotele, LCK – Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie, Nobu Hotel Warsaw.

Targi Conventa zgromadziły łącznie 184 nabywców (hosted buyers), w tym 38 z regionu Alpe-Adria oraz 146 z Europy, USA i Bliskiego Wschodu, reprezentujących 34 kraje. W wydarzeniu wzięło udział 124 wystawców z 17 różnych krajów. Conventa jest organizowana przez Slovenian Convention Bureau oraz Toleranca Marketing we współpracy z Ljubljana Tourism, Słoweńską Organizacją Turystyczną oraz 20 partnerami strategicznymi.

Organizatorzy ogłosili już daty kolejnej edycji. Conventa 2026 odbędzie się w Lublanie w dniach 10-12 lutego 2026 roku.