Coral też chce powalczyć o egzotykę – rusza z Dominikaną i Dubajem
Coral rusza do walki o egzotyczny tort. Na razie główny nacisk kładzie na Dominikanę i Dubaj. Robi się ciekawie.
Kolejny touroperator rusza z egzotyczną ofertą, szykuje się jeszcze ciekawsza rywalizacja. Kojarzony do tej pory głównie z Turcją Coral, uruchamia sprzedaż egzotycznych kierunków. Na pierwszy ogień poszła Dominikana, teraz dołącza do niej Dubaj.
Wybór pada na Dominikanę – Coral poleci na Dreamlinerze od LOT-u
Od dłuższego czasu wielu uczestników turystycznego rynku zastanawiało się dlaczego Coral nie próbuje powalczyć o egzotyczne zimowe kierunki. Znany do tej pory głównie ze sprzedaży Turcji, de facto nie mógł uczestniczyć w wyścigu o zimowy tort. Pierwsze prace nad egzotyczną ofertą prowadzono jeszcze w okresie przedpandemicznym. Później zostały one zawieszone. Jednak popularność egzotycznych kierunków, takich jak Malediwy, Zanzibar, Dominikana czy Meksyk nie umknęła decydentom Corala.
W najbliższym zimowy sezonie zdecydowali się dość zaskakująco powalczyć o egzotycznego klienta. Wybór padł na Dominikanę, zadecydowano, wyczarterować lotowskiego Dreamlinera, biorąc całe ryzyko sprzedaży na siebie. Niewątpliwie potężna siatka agencyjna Corala daje mu asumpt do optymizmu w zakresie potencjału sprzedażowego karaibskiej destynacji.
Coral będzie latał na Dominikanę od grudnia, aż do kwietnia, zaoferuje klientom ciekawe 10-noclegowe pobyty. Ceny mają być konkurencyjne, na dziś pojawiają się już oferty w cenach niewiele tylko przekraczających 4 000 zł dla pobytu bez wyżywienia. Z takimi cenami można liczyć na dobre przyjęcie się propozycji na rynku.
Dominikana to nie jedyna nowość, startuje też Dubaj
Dominikana nie jest jedyną egzotyczną nowością w ofercie zimowej Corala. Właśnie w tych dniach biuro wyszło z komunikacją nowego produktu do Dubaju/Emiratów. Tu także będzie rywalizowało z innymi głównie wyspecjalizowanymi w dynamicznym pakietowaniu tour operatorami.
Wygląda na to, że oferta do Dubaju jest oparta inaczej, niż Dominikana, na rejsach regularnych. To zasadniczo nie dziwi, regularna konkurencja na tym kierunku daje możliwość mocnych negocjacji cenowych. W przypadku Dubaju partnerem Corala będzie z dużą dozą prawdopodobieństwa LOT, być może mamy tu jakiś rodzaj wiązanego z charterową Dominikaną pakietowego biznesu.
Patrząc na ceny oferowane przez konkurenta w postaci Fly Dubai możemy domniemać, że Coral był w stanie wynegocjować ceny poniżej 1 500 zł brutto za przelot w dwie strony. Taki poziom cen powinien pomóc rywalizować na tym wielce konkurencyjnym rynku.
Konkurencja na egzotycznych kierunkach rośnie
Widać, że egzotyczny produkt kusi touroperatorów, kolejni gracze chcą włączyć się do realizacji o tego rodzaju klienta. Warto podkreślić, że przy okazji otwiera się ciekawy potencjał w obszarze MICE. Agencje MICE są bowiem coraz bardziej skłonne kupować gotowy produkt od touroperatorów, dodając ewentualnie szyte na miarę “fajerwerki”. W ten sposób mitygują nieco poziom ryzyka związanego z perturbacjami, jakie może przynieść kolejna fala zakażeń Covid.
Na rynku coraz głośniej mówi się, że już za moment do wyścigu o dynamicznego klienta włączy się kolejny bardzo istotny gracz. Jeden z kluczowych touroperatorów szykuje prawdziwe “wejście smoka”. Szczegóły powinniśmy poznać w ciągu najbliższych dni. Będziemy mieli kolejny impuls do jeszcze mocniejszej rywalizacji o Dubaj /Emiraty, ale zapewne także o kierunki azjatyckie.
Warto docenić proaktywny ruch Corala, pokazuje, że ten operator nie chce być tylko i wyłącznie wiązany ze swoim sztandarowym produktem, jakim jest Turcja. Szuka sprzedaży także na zimowe daty, z tego na pewno ucieszą się jego lojalni agenci, będą mieli większe możliwości sprzedażowo/prowizyjne w nieco mniej aktywnym sezonie zimowym.
A skoro wspominamy już Turcję, to czy jest szansa na nowy regularny lotniczy kierunek Kapadocję? Tutaj Coral też mógłby pokazać swoją siłę. Ale o Kapadocji więcej już wkrótce.
Kapadocja to mógłby być hit wśród nowych połączeń lotniczych, czy LOT się odważy
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
30 października 2024
Itaka podsumowuje sezon 2023/2024 i prezentuje ofertę lato 2025
Itaka podsumowała sezon 2023/2024 i zaprezentowała plany na Lato 2025 podczas cyklu…
0 Komentarzy5 Minuty
27 października 2024
Lato 2025 – ceny na wyjazdy w sierpniu dalej spadają
Analiza Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA wskazuje, że w ubiegłym tygodniu…
0 Komentarzy1 Minuty
25 października 2024
OSAT zaprezentował agentom egzotyczną ofertę Mauritiusa
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych (OSAT) wraz z Mauritius Tourism (MTPA)…
0 Komentarzy2 Minuty
25 października 2024
Ecco Travel organizuje study tour do Chin. Agenci przygotowują się na rosnące zainteresowanie kierunkiem
Ecco Travel organizuje pierwszy, po dłuższej przerwie polski study tour do Chin, który…
0 Komentarzy1 Minuty
24 października 2024
Polacy na zimowe wakacje wybierają egzotyczne kraje. Na czele Indie, Kolumbia i Filipiny
Coraz więcej Polaków decyduje się na egzotyczne wakacje zimą, a liczba podróżujących…
0 Komentarzy1 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty