Coraz lepsze wyniki easyJet
Liczba pasażerów wzrosła o 6 proc. do poziomu 68,6 mln, a współczynnik wykorzystania miejsc wyniósł w sierpniu 94,4 proc. – to efekt atrakcyjnej ceny biletów oraz wykorzystania platformy cyfrowej najnowszej generacji.
Współczynnik wykorzystania miejsc w skali roku wzrósł o 0,9 p.p. do poziomu 91,5 proc.
Łączne przychody firmy wzrosły o 3,5 proc. do poziomu 4 686 mln GBP i o 6,5 proc. przy założeniu stałych kursów walut.
Przychód na miejsce wzrósł o 1,5 proc. r/r przy założeniu stałych kursów walut, a łączna liczba miejsc wzrosła o 5 proc. do poziomu 75 milionów.
Koszt na miejsce spadł o 3,4 proc., ze względu na korzystne kursy walutowe i mniejszy koszt paliwa. Przy założeniu stałych kursów walut i bez uwzględnienia mniejszych kosztów paliwa, koszt na miejsce wzrósł o 3,6 proc. W 2015 roku oszczędności easyJet wyniosły 46 mln GBP. Firma realizuje plan dalszego ograniczania kosztów strukturalnych, który umożliwi dalsze oszczędności w przyszłości.
Zysk firmy, już piąty rok z rzędu, osiągnął rekordowy poziom – w omawianym okresie wzrósł o 18 proc. do poziomu 686 mln GBP. Marża przed opodatkowaniem wzrosła o 1,8 p.p. do 14,6 proc.
Do floty przewoźnika dołączy 36 samolotów w ramach umowy podpisanej z firmą Airbus w 2013 r. Samoloty zostaną dostarczone pomiędzy 2018 a 2021 rokiem, a dzięki nim easyJet oszczędzi dodatkowo 27 mln GBP do 2021 r.
Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziała: „Nasze prognozy długoterminowe są bardzo pozytywne. Spodziewamy się, że popyt się utrzyma, a nam uda się zachować wiodącą pozycję na wielu europejskich rynkach. Nasze badania wskazują, że liczba pasażerów będzie rosnąć w tempie 7 proc. rocznie. Wierzymy, że uda nam się utrzymać marżę na obecnym poziomie, dzięki uważnej kontroli kosztów oraz modernizacji floty, co będzie miało korzystny wpływ na dynamikę zysku. Jesteśmy skupieni na budowaniu przewagi w istniejącej już sieci oraz na utrzymaniu wiodącej pozycji naszej platformy cyfrowej. Kolejnymi priorytetami są dla nas atrakcyjna cenowo oferta biletów oraz utrzymanie wysokiej jakości usług. Nieustannie inwestujemy też w rozwój zorientowany na zwiększanie zysku, utrzymując jednocześnie przewagę rynkową oraz oferując pasażerom bilety w atrakcyjnych cenach.”
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Ryanair połączy Katowice z Brukselą
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska, od 1 kwietnia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Bilety tańsze o 15 proc.
Ryanair uruchomił dziś (12 listopada) popularną 48-godzinną promocję na zimowe podróże w…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Lotnisko w Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024 roku
11 listopada lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2024
Air Baltic połączył Rzeszów z Rygą
Od 8 listopada 2024 roku z lotniska w podrzeszowskiej Jasionce można polecieć do Rygi.…
0 Komentarzy3 Minuty
8 listopada 2024
Polscy turyści polecieli do Bahrajnu. Exim Tours uruchomił rejsy z Katowic
Exim tours zabrał pasażerów na pierwszą podróż do Bahrajnu. Premierowy lot wystartował 1…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
Emirates wznawiają codzienne loty z Dubaju do Edynburga
Emirates wznowiły codzienne loty z Dubaju do Edynburga. Nowe połączenie jest ósmym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
TAP Air Portugal wznawia połączenia z Lizbony do Manaus
TAP Air Portugal wznowił połączenia z Lizbony do Manaus w brazylijskim stanie Amazonas.…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty