Coraz lepsze wyniki easyJet
Liczba pasażerów wzrosła o 6 proc. do poziomu 68,6 mln, a współczynnik wykorzystania miejsc wyniósł w sierpniu 94,4 proc. – to efekt atrakcyjnej ceny biletów oraz wykorzystania platformy cyfrowej najnowszej generacji.
Współczynnik wykorzystania miejsc w skali roku wzrósł o 0,9 p.p. do poziomu 91,5 proc.
Łączne przychody firmy wzrosły o 3,5 proc. do poziomu 4 686 mln GBP i o 6,5 proc. przy założeniu stałych kursów walut.
Przychód na miejsce wzrósł o 1,5 proc. r/r przy założeniu stałych kursów walut, a łączna liczba miejsc wzrosła o 5 proc. do poziomu 75 milionów.
Koszt na miejsce spadł o 3,4 proc., ze względu na korzystne kursy walutowe i mniejszy koszt paliwa. Przy założeniu stałych kursów walut i bez uwzględnienia mniejszych kosztów paliwa, koszt na miejsce wzrósł o 3,6 proc. W 2015 roku oszczędności easyJet wyniosły 46 mln GBP. Firma realizuje plan dalszego ograniczania kosztów strukturalnych, który umożliwi dalsze oszczędności w przyszłości.
Zysk firmy, już piąty rok z rzędu, osiągnął rekordowy poziom – w omawianym okresie wzrósł o 18 proc. do poziomu 686 mln GBP. Marża przed opodatkowaniem wzrosła o 1,8 p.p. do 14,6 proc.
Do floty przewoźnika dołączy 36 samolotów w ramach umowy podpisanej z firmą Airbus w 2013 r. Samoloty zostaną dostarczone pomiędzy 2018 a 2021 rokiem, a dzięki nim easyJet oszczędzi dodatkowo 27 mln GBP do 2021 r.
Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziała: „Nasze prognozy długoterminowe są bardzo pozytywne. Spodziewamy się, że popyt się utrzyma, a nam uda się zachować wiodącą pozycję na wielu europejskich rynkach. Nasze badania wskazują, że liczba pasażerów będzie rosnąć w tempie 7 proc. rocznie. Wierzymy, że uda nam się utrzymać marżę na obecnym poziomie, dzięki uważnej kontroli kosztów oraz modernizacji floty, co będzie miało korzystny wpływ na dynamikę zysku. Jesteśmy skupieni na budowaniu przewagi w istniejącej już sieci oraz na utrzymaniu wiodącej pozycji naszej platformy cyfrowej. Kolejnymi priorytetami są dla nas atrakcyjna cenowo oferta biletów oraz utrzymanie wysokiej jakości usług. Nieustannie inwestujemy też w rozwój zorientowany na zwiększanie zysku, utrzymując jednocześnie przewagę rynkową oraz oferując pasażerom bilety w atrakcyjnych cenach.”
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2025
Wizz Air usprawnia obsługę klienta. Znikają numery premium call center
Wizz Air poinformował o aktualizacji dotyczącej obsługi klienta, która ma na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Costa Cruises: pierwszy statek wycieczkowy z LNG zatankował w Dubaju
Na początku stycznia Costa Smeralda pomyślnie ukończył pierwsze tankowanie skroplonego…
0 Komentarzy3 Minuty
23 stycznia 2025
Letnia oferta Ryanair z Gdańska. 42 kierunki i Bratysława wśród nowości
Ryanair poinformował dziś (23 stycznia) o rozkładzie lotów na lato 2025 z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
23 stycznia 2025
Nowa prognoza IATA: CPK obsłuży w 2040 roku ponad 40 mln pasażerów rocznie
Lotnisko CPK w pierwszym pełnym roku swojej działalności może obsłużyć ponad 32 mln…
0 Komentarzy9 Minuty
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty