Costa Cruises rozwija współpracę z Travel Advance i zwiększa obecność w Europie Środkowej

Włoska firma rejsowa Costa Cruises przedłużyła dotychczasową współpracę w zakresie PR z agencją marketingową Travel Advance, a także mianowała firmę swoim oficjalnym przedstawicielem ds. handlu turystycznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech od czerwca 2024 roku.

Costa Cruises jest reprezentowana przez Travel Advance w zakresie PR w Polsce od końca 2019 roku, a w Czechach, Słowacji i na Węgrzech od początku 2023 roku. Decyzja o rozszerzeniu zakresu współpracy na branżę turystyczną pokazuje sukces obecnej współpracy, która może wykorzystać rosnący potencjał turystyczny w Europie Środkowo-Wschodniej. Travel Advance ma za zadanie wesprzeć armatora w zakresie prezentacji produktu, nawiązywania relacji handlowych, a także innych działań mających na celu wzmocnienie rozpoznawalności marki wśród operatorów i agentów. Dalsze plany obejmują m.in. organizację spotkań promocyjnych dla branży, podróże prasowe oraz szkolenia online.

Costa Cruises to włoska firma z siedzibą w Genui, która jest częścią Carnival Corporation & plc, największej na świecie grupy rejsowej. Od ponad 75 lat statki Costa pływają po morzach świata, zabierając gości do ponad 200 różnych miejsc docelowych. Obecnie flota Costa składa się z dziewięciu statków, wszystkie pływające pod włoską banderą, pływających po Morzu Śródziemnym, Europie Północnej, Karaibach, Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także oferujących rejsy „Dookoła świata” i „Wielkie rejsy”, aby odwiedzić różne kontynenty podczas jednego urlopu.

Armator jest również mocno zaangażowany w kwestie środowiskowe i dąży do uzyskania zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. W związku z tym firma pracuje nad dalszą poprawą efektywności energetycznej floty i wspieraniem innowacji w infrastrukturze portowej. W swojej flocie, armator ma dwa statki – Costa Toscana i Costa Smeralda – napędzanych skroplonym gazem ziemnym LNG, który pozwala na znaczne ograniczenie emisji gazów do atmosfery.

Polska – najbardziej obiecującym rynkiem

Polski rynek rozwija się najszybciej spośród rynków środkowoeuropejskich i jest uważany za najbardziej obiecujący rynek do rozwoju rejsów w regionie.

Liczba turystów z Polski na pokładach Costa w 2023 roku osiągnęła wyniki sprzed pandemii COVID (rok 2019), armator odnotował wzrost przychodów netto o 10 proc. (w porównaniu z rokiem 2019). Od początku 2024 roku, armator odnotował wzrost o 112 proc. r/r pod względem liczby pasażerów z Polski i o 122 proc. pod względem przychodów netto, co ponownie potwierdza silną dynamikę rejsów na rynku polskim i chęć konsumentów do wydawania większych kwot na produkty rejsowe.

Costa obserwuje również rosnącą liczbę nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie pływali statkiem wycieczkowym, która zwiększa się z roku na rok. Oprócz tego, produkt rejsowy jest dobrze znany z wysokiego NPS (Net Promoter Score) wśród klientów, którzy już wcześniej pływali statkiem wycieczkowym. Oznacza to, że ci klienci przyprowadzają swoich przyjaciół i rodzinę.

Klienci z regionu Europy Środkowej są młodsi w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, a produkt doskonale pasuje do młodych par (pokolenie millenialsów) i rodzin wielopokoleniowych, a także do osób na emeryturze.