Costa Cruises z nowym protokołem bezpieczeństwa
W oczekiwaniu na ostateczne pozwolenie na wznowienie działalności, Costa Cruises wprowadziła „Protokół bezpieczeństwa Costa”, nowy zestaw zasad regulujących ochronę zdrowia i higieny.
„Protokół bezpieczeństwa Costa” powstał w oparciu o międzynarodowe i krajowe wytyczne dotyczące ochrony zdrowia. W opracowywaniu protokołu armatora wspierał panel niezależnych ekspertów naukowych w dziedzinie Zdrowia Publicznego, koordynowany przez V.I.H.T.A.L.I. (Value in Health Technology and Academy for Leadership and Innovation), jednostkę naukową rzymskiego Università Cattolica. Protokół obejmuje kompleksowy zestaw środków i procedur, obejmujących m.in. bezpieczeństwo członków załogi po powrocie do pracy na pokładzie, proces rezerwacji, operacje związane z wejściem na pokład i zejściem podczas pobytu w porcie, opiekę na pokładzie oraz wycieczki brzegowe.
Rejsy z certyfikatem
Częścią inicjatywy jest również przystąpienie do programu Certyfikacji Bezpieczeństwa Biologicznego RINA, który, dzięki serii audytów prowadzonych zarówno na statkach, jak i na lądzie, bada wszystkie aspekty życia na pokładzie – od usług hotelowych po catering, fitness i strefy relaksu, i zaświadcza o prawidłowym zarządzaniu ochroną zdrowia.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo załogi, pierwszym krokiem jest wdrożenie przez Costa Cruises środków mających na celu wstępną kontrolę każdego członka załogi w kraju jego pochodzenia, w tym wykonanie dwóch różnych wymazów w celu rozpoznania COVID-19. Po przyjeździe do Włoch członkowie załogi są testowani po raz trzeci; osoby, u których test wykaże negatywny wynik, są dopuszczane na pokład z zachowaniem 14-dniowego okresu „kwarantanny”. Ich stan zdrowia jest codziennie monitorowany za pomocą kontroli temperatury ciała oraz za pomocą testów wykonywanych wszystkim członkom załogi co miesiąc.
Mierzenie temperatury w każdym porcie
Wprowadzane środki obejmują unowocześnienie procedur cyfrowych, takich jak odprawa online i samocertyfikacja, które będzie można wykonać samodzielnie z domu, ponadto, zwiększenie roli technologii cyfrowej, polegające m.in na możliwości rezerwacji usług za pomocą dedykowanej aplikacji MyCosta. Przy każdym wejściu i zejściu ze statku, we wszystkich portach zawinięcia objętych planem podróży, goście będą poddawani pomiarowi temperatury.
Dzięki samoobsługowym punktom pomiaru temperatury rozmieszczonym na statku kontrola będzie możliwa o każdej porze, także po wejściu na pokład. Costa Cruises będzie przestrzegać zachowania bezpiecznej odległości zarówno po przybyciu do każdego terminala, jak i w trakcie organizowanych wycieczek brzegowych, które także zostały zaprojektowane na nowo: grupy będą mniej liczne, odjazdy rozłożone w czasie, a autobusy odkażane przed i po każdym użyciu.
Bez tłumów i w maseczkach
Życie na pokładzie również ulegnie zmianom. Nowe procedury będą przede wszystkim polegały na zmniejszeniu liczby gości, by uniknąć dużych skupisk i ułatwić zachowanie bezpiecznej odległości. W zamkniętych pomieszczeniach będzie obowiązkowe noszenie maseczek. Natomiast, na zewnątrz na pokładzie statku maseczki będą wymagane wszędzie tam, gdzie zachowanie dystansu nie będzie możliwe, zgodnie z przepisami obowiązującymi na lądzie.
Wnętrza i pokłady zewnętrzne każdego statku będą poddawane częstszemu sprzątaniu i odkażaniu przy użyciu specjalnych produktów. Podczas odprawy jak i na pokładach, zostaną umieszczone dodatkowe dozowniki do dezynfekcji. Systemy wentylacji pokładowej zostaną wyposażone w nowe filtry, które zapewniają wyższą skuteczność filtrowania świeżego powietrza z zewnątrz, minimalizując recyrkulację powietrza z wewnątrz statku.
Oferta rozrywkowa i catering zostaną również zmodyfikowane, w oparciu o nowe normy bezpieczeństwa. Pokazy w ciągu dnia będą się odbywały częściej, dla mniejszych grup osób. Catering i restauracje samoobsługowe nie będą funkcjonowały, a wszystkie posiłki będą serwowane przez personel Costa.
Pomoc medyczna na pokładzie
Opieka medyczna będzie dostępna przez całą dobę dla wszystkich gości i załogi. Statki będą wyposażone w zestawy do testów PCR i urządzenia diagnostyczne do natychmiastowej oceny podejrzanych przypadków COVID-19. Zarówno sprzęt jak i testy PCR są autoryzowane przez Unię Europejską. Zespół medyczny na pokładzie został przeszkolony w zakresie odpowiednich procedur testowych i metod leczenia. Przy wsparciu odpowiednich władz, opracowane zostały rozbudowane procesy ułatwiające opiekę medyczną, bezpieczne zejście na ląd i jak najszybszy powrót do domu dla pacjentów, u których zdiagnozowany zostanie COVID-19. Usługi medyczne w przypadkach związanych z objawami grypy lub trudnościami w oddychaniu są bezpłatne dla wszystkich gości i objęte specjalnym ubezpieczeniem.
W związku z nowymi protokołami zdrowotnymi i wdrożeniem związanego z nimi nowego systemu zarządzania na pokładzie, powstaną także specjalne moduły szkoleniowe, które zaostrzą, i tak już surowe procedury obowiązujące na statkach Costa.
W skład rady naukowej zaangażowanej w „Protokół bezpieczeństwa Costa” wchodzą: Giancarlo Icardi, profesor zwyczajny ds. higieny, Wydział Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu w Genui; dyrektor Międzyuczelnianego Centrum Badań nad Grypą; dyrektor ds. Higieny – Szpital San Martino, Genua; Roberto Leraci, referent naukowy ds. Szczepień ASL Roma1, były dyrektor Centrum Szczepień ds. Szczepień międzynarodowych Asl Roma 1; Patrizia Laurenti, docent ds. Higieny na Katolickim Uniwersytecie Świętego Serca (UCSC); dyrektor Oddziału Operacyjnego Zespołu Higieny Szpitalnej, Oddziału Nauk o Zdrowiu Kobiet, Dziecka i Zdrowia Publicznego – Fundacja Szpitala Uniwersyteckiego „A. Gemelli” IRCCS; członek Komitetu Naukowego ds. Zakażeń Szpitalnych FPG-IRCCS; Umberto Moscato, profesor nadzwyczajny medycyny pracy i higieny pracy na UCSC oraz dyrektor medyczny Szpitala Higieny, Oddziału Nauk o Zdrowiu Kobiet, Dziecka i Zdrowia Publicznego Szpitala Uniwersyteckiego „A. Gemelli” IRCCS; członek Komitetu Techniczno-Naukowego ds. Zakażeń szpitalnych FPG-IRCCS; Stefano Vella, były dyrektor Globalnego Centrum Zdrowia ISS; Adiunkt, Global Health, UCSC, Rzym; Starszy konsultant VIHTALI.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Warta: Polacy stawiają na ubezpieczenia i wygodę w zimowych podróżach
Polacy ruszyli na ferie i nie mają zamiaru oszczędzać na własnym komforcie czy…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Costa Cruises z nowym protokołem bezpieczeństwa […]
[…] Costa Cruises z nowym protokołem bezpieczeństwa […]
[…] Costa Cruises z nowym protokołem bezpieczeństwa […]