Cyfrowa transformacja w Grupie Accor
Grupa Accor przygotowała nową strategię „Lider Cyfrowej Gościnności”. W jej założeniach uwzględniono włączenie technologii cyfrowych na każdym etapie podróży dla klientów, nową jakość oferowanych usług dla partnerów i inwestorów oraz wzmocnienie działu dystrybucji. Strategia oparta jest na dwóch filarach: – infrastrukturze IT oraz zarządzaniu danymi.
Plan będzie realizowany poprzez osiem programów, które przyniosą pierwsze rezultaty już w 2015 roku. Celem pierwszych czterech jest szerzenie wiedzy – informowanie na temat oferowanych usług, powiększenie bazy klientów i dalszy rozwój programu lojalnościowego:
1. Mobile First – przygotowanie jednej aplikacji mobilnej zapewniającej dostęp do wszystkich usług oferowanych przez Accor przed, w trakcie i po pobycie w hotelu.
2. Customer Centric – opracowanie optymalnego wykorzystania baz danych w celu zapewnienia spersonalizowanych usług, a także scentralizowanie informacji zwrotnych od klientów na jednej platformie – “Głos Gości”.
3. Seamless Journey – zapewnienie klientom wygodnego korzystania z aplikacji na każdym etapie ich podróży tj. z elektronicznymi płatnościami, rezerwacjami „one-click booking”, zameldowaniem w hotelu „online check-in” czy wirtualnymi kartami program lojalnościowego Le Club Accorhotels.
4. Mice & BtoB – opracowanie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych dla firm, takich jak rezerwacje online obiektów, sal wielofunkcyjnych i usług na np. seminaria i uwzględnienie w większym stopniu usług BtoB na stronie accorhotels.com.
Kolejne dwa programy obejmują rozwiązania dla pracowników i partnerów Grupy.
5. Employee Friendly – powitanie nowych pracowników za pomocą tabletów i smartfonów, opracowanie szkoleń online oraz wymiana doświadczeń poprzez “AccorLive” – wewnętrzną sieć społecznościową.
6. Owner & Franchise Centric – portal dedykowany zarządzającym hotelami, franczyzobiorcom i partnerom, umożliwiający dostęp do kompleksowych rozwiązań
w zakresie ustalania cen i zarządzania przychodami oraz oferujący zoptymalizowany proces rozliczeń, począwszy od 2015 roku.
Transformacja cyfrowa Accor polegać będzie również na udoskonaleniu istniejących systemów i narzędzi IT, aby były jeszcze bardziej efektywne.
7. Infrastructure Transformation – program koncentruje się na systemach, które przyspieszą upowszechnienie nowych usług i nadążanie za wzrostem liczby transakcji.
8. Business Intelligence & Analytics – zapewnia, że decyzje operacyjne opierane są na podstawie analizy danych zgromadzonych w hotelach.
Nowa strategia bazuje także na zmodernizowanych na początku 2014 roku narzędziach takich jak system rezerwacyjny Accor – TARS, multibrandowa strona accorhotels.com czy program lojalnościowy Le Club Accorhotels. Strategia będzie realizowana w latach 2014-2018, Accor zainwestuje we wdrożenie nowych rozwiązań 225 mln euro.
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty