Cyfrowy system witania gości w hotelach Accor
Innowacyjny sposób witania gości zostanie wdrożony przed końcem 2014 roku w 1 000. hoteli Grupy Accor na całym świecie. Pierwszym pilotażowym obiektem w Polsce, w którym goście mogą już skorzystać z nowej usługi jest hotel Mercure Warszawa Grand.
Zameldowanie w hotelu nie będzie wiązało się już z szeregiem formalności administracyjnych, dzięki czemu procedura stanie się znacznie szybsza.
Vivek Badrinath z grupy Accor powiedział: „Zdolność do nieustannego integrowania nowych technologii oraz poprawy sposobu obsługi gości i funkcjonowania hoteli pozostaje w centrum naszej strategii innowacji. Accor korzysta z cyfrowej technologii stawiając ją w służbie swoich gości na każdym etapie ich kontaktów z hotelem – przed, w trakcie i po ich pobycie – dostosowując usługi do nowych zwyczajów konsumpcyjnych, które stają się coraz bardziej mobilne i internetowe.”
Dwa dni przed przyjazdem do hotelu goście otrzymują zaproszenie do zameldowania się w hotelu przez Internet, jeśli dokonali rezerwacji bezpośrednio w Accor lub jeśli są posiadaczami karty lojalnościowej Le Club Accorhotels.
W dniu przyjazdu gość otrzymuje powitalną wiadomość SMS potwierdzającą, że przygotowany pokój na niego czeka oraz zawierającą praktyczne informacje ułatwiające podróż (dojazd do hotelu, kody dostępu na parking hotelowy, itp.).
W momencie przyjazdu gościa do hotelu klucz jest już przygotowany i wydawany od razu, bez zwyczajowych, administracyjnych formalności. Pracownicy recepcji mają dzięki temu możliwość poświęcenia czasu na odpowiednie powitanie gości oraz zadbanie o ich potrzeby.
W dniu wyjazdu, goście mogą szybko opuścić hotel. W celu wymeldowania się przekazują jedynie obsłudze swój klucz, co będzie oznaczało, że zwalniają pokój. Faktura zostanie im przesłana mailem.
Nowy system został sprawdzony w około dwudziestu hotelach we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Belgii i Holandii. Usługę wdrożono już w 60 hotelach w 13 krajach. Docelowo do końca 2014 roku będzie funkcjonowała w 1 000 hoteli, co stanowi niemal 30 proc. sieci.
W Polsce pierwszym hotelem, w którym goście mogą skorzystać z ekspresowego check-in’u i check-out’u jest Mercure Warszawa Grand. W dniu spodziewanego zameldowania się w hotelu klienci otrzymają SMS o treści: „Twój pokój w Mercure Warszawa Grand jest już gotowy. Do zobaczenia wkrótce!” Dodatkowo, w zależności od sposobu transportu w wiadomości znajdą się dodatkowe informacje jak: „Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej to DH SMYK. Do zobaczenia!”, „Wjazd na parking od ulicy Wspólnej. Do zobaczenia!” czy „Znajdujemy się na ul. Kruczej 28. Do zobaczenia!”
Christine Pouletty, kierownik projektu powiedziała: „Innowacja ta polega na zapewnieniu gościom ciepłego, spersonalizowanego powitania oraz oszczędzania ich czasu dzięki nowym technologiom. Pierwsze informacje zwrotne uzyskane od hoteli wyposażonych w nowy system są bardzo zachęcające, ponieważ ponad 90 proc. którzy korzystali z tej usługi twierdzi, że są gotowi skorzystać z niej ponownie. Kolejki są coraz mniejsze, a hotelarze są bardziej dostępni dla swoich gości. Mogą poświęcić się całkowicie pełnieniu roli gospodarzy.”
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Nocowanie.pl: Zakopane, Karpacz i Gdańsk – najpopularniejsze na listopadowe i świąteczne wyjazdy
Polacy coraz chętniej spędzają długie weekendy, święta i sylwestra poza domem. Z danych…
0 Komentarzy5 Minuty