Cypr prezentuje nowe logo – kraj chce promować różnorodne atrakcje przez cały rok
Cypr zmienia logo i marketingową komunikacje. Ma być wszechstronnie i całorocznie, nie tylko plaża i morze. Dobry pomysł.
W dniu wczorajszym Cypr przeprowadził oficjalną prezentacje swojego, nowego, turystycznego logo. Mogliśmy posłuchać wystąpień pracowników ministerstwa turystyki, jak i twórców nowe logo i koncepcji komunikacji marki. Widać, że kraj chce postawić na nowoczesność i wszechstronność oferty.
Historia logo i czas na zmiany
Przy okazji wczorajszego wydarzenia mogliśmy posłuchać o historii logo/ brandu turystycznego Cypu, aż od jego powstania w 1969 roku. Jak widać kraj był przez bardzo długie lata przywiązany do prostego przekazu spod znaku Sun&Beach. Nie mógł się też pozbyć kompleksu Afrodyty, Afrodyta musiał być w logo na przestrzeni ostatnich lat. Teraz to podejście się zmienia. Nowe logo i nowa komunikacja mają umożliwić bardzo wszechstronne promowanie oferty turystycznej wyspy. Już nie tylko słońce i plaża, ale też gastronomia, sport w wielu dostępnych tu formach, nie zabraknie też kulturowego dziedzictwa.
Odchodzi Afrodyta przychodzi czyste LOVE Cyprus
Wymieniona wyżej Afrodyta znika z logo. Mamy czyste Love Cyprus, która ma być adaptowane na różne możliwe sposoby. Naturalnie nie zabrakło też bawienia się kolorami, logo ma przybierać różne obecne na wyspie kolory w zależności od promowanej aktywności.
Będzie błękitne w przypadku ekspozycji morza, żółte przy słonecznych klimatach, zielone towarzysząc naturze czy oliwie i innym produktom gastronomicznym, z których słynie wyspa. Ciekawy jest też pomysł z czystym „pustym” logo, taki układ doskonale pasuje do każdego tła. Logo w tej formie jest, więc także bardzo uniwersalne i nie zaburza doskonałych zdjęć. Wreszcie przewidziano też wariacje logo z nadpisanymi na dole atrakcjami/ segmentami turystki. Będzie więc gastronomia, sport, czy konkretnie rowery. To także dobry pomysł by jeszcze bardziej dokładnie kierować przekaz. Prowadzący podkreślali możliwości jakie daje nowy koncept. Jego adaptowalność jest wręcz nieograniczona. Zachęcano też uczestników do kreatywnego wykorzystywania logo i szukania dla niego kolejnych nisz/ produktów turystycznych.
Cypr chce się odczarować, nowe logo ma w tym pomóc
Ewidentnie widać, iż nowe logo jest elementem strategicznej zmiany komunikacji marketingowej. Cypr chce sięgnąć po turystów szukających gastronomicznych i aktywnych atrakcji. Ma im wszak do zaoferowania sporo, kuchnia cypryjska poza owocami morza słynie z doskonałych warzyw. Góry Troodos to także wspaniałe miejsce na trekking i inne aktywności sportowe. Te walory Cypru są wciąż mało znane. Po wczorajszej prezentacji widać, iż jest bardzo duża determinacja by obecny stan rzeczy zmienić, pokazując Cypr jako kompleksowy produkt turystyczny, wart zwiedzania nie tylko podczas letnich miesięcy.
Wczorajszą galę można obejrzeć na YT, warto też rzucić okiem na jeden ze spotów promujący nowe logo i nową platformę komunikacyjną.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Rada Nadzorcza PPL S.A. odwołała Monikę Niewczas z funkcji członka zarządu
19 grudnia 2024 roku Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. podjęła decyzję o…
0 Komentarzy1 Minuta
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
XI GREMIUM TURYSTYKI: branża, nauka i samorząd razem w Toruniu
Za nami XI GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI. Tegoroczna edycja zgromadziła rekordową liczbę…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Jacek Skrzypkowski nowym dyrektorem generalnym Aviareps Polska
Jacek Skrzypkowski od grudnia kieruje polskim oddziałem firmy Aviareps. Jego zadaniem,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Gąsiory Turystyki 2024 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
Przyznaliśmy nagrody w pierwszej edycji konkursu Gąsiory Turystyki, którego celem jest…
0 Komentarzy8 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty