Czarter jachtu przez internet – nowoczesne rozwiązanie dla armatorów
W ostatnich latach platformy pozwalające na czarter jachtów przez internet stają się coraz bardziej znaczące w sektorze żeglarskim. Są one okazją na pozyskanie nowych klientów w kraju i za granicą. Korzystanie z tego typu rozwiązań do promocji swoich usług ma wiele zalet. Poniżej postaraliśmy się przybliżyć najistotniejsze aspekty współpracy z platformą do wynajmu jachtów online.
Współpraca armatora z platformą
W zależności od platformy, różne są modele współpracy z armatorami. Z reguły można jednak wyróżnić kilka zasadniczych kroków. Pierwszym etapem jest wyrażenie zgody na współpracę poprzez założenie konta i zaakceptowanie regulaminu korzystania z platformy albo poprzez podpisanie umowy regulującej warunki współpracy. Następnie przygotowywane są ogłoszenia jednostek, które zostaną udostępnione na stronie. Może je opracowywać sam armator lub ekspert platformy na podstawie danych dostarczonych przez firmę czarterową.
Większość dostępnych w Polsce platform jachtów pobiera opłatę serwisową od każdej zaakceptowanej rezerwacji. Dla armatora oznacza to, że nie ponosi on żadnych dodatkowych kosztów związanych z publikacją ogłoszenia. Nieliczne platformy stosują inny model rozliczenia polegający na zryczałtowanej opłacie za udostępnienie ogłoszeń.
W przypadku platformy Click&Boat, gdy ogłoszenia są już dostępne online, armator ma pełną kontrolę nad swoją flotą, może komunikować się z klientami i zarządzać rezerwacjami. W razie potrzeby platforma zapewnia wsparcie w obsłudze klienta i sprzedaży.
Zarządzenie flotą i rezerwacjami
Platformy do czarteru jachtów to nie tylko przestrzeń do publikacji ogłoszeń, ale to także nowoczesne narzędzie do zarządzania flotą. Armator ma dostęp do kalendarza, w którym może dodawać okresu niedostępności jednostki, modyfikować cennik, a także ma dostęp do danych o potwierdzonych rezerwacjach: danych kontaktowych klientów i rozliczeń. Wszystkie te informacje są zgromadzone na koncie użytkownika i dostępne z panelu zarządzania.
W zależności od zasad współpracy ustalonych przez platformę, armatorzy albo muszą aktualizować na bieżąco kalendarze, a rezerwacje wolnych terminów następują automatycznie, albo (jak w przypadku Click&Boat) każdorazowo podejmują decyzję, czy chcą zaakceptować daną rezerwację.
Bezpieczna płatność
W przypadku wynajmu łodzi na większości platform online, rezerwacja jest opłacana przez klienta za pomocą karty płatniczej. W niektórych przypadkach możliwe jest również uregulowanie płatności przelewem bankowym. Dla armatora istotne jest, że platforma pobiera pełną kwotę za rezerwację od klienta i gwarantuje właścicielowi, że otrzyma on należność za zaakceptowany i zrealizowany czarter. Profesjonalni armatorzy mają też możliwość otrzymywania przedpłat za rezerwacje.
Bezpośredni kontakt z klientami
Uzgodnienie z potencjalnym klientem wszystkich szczegółów związanych z czarterem jest niezwykle istotne. Udostępniając jacht należy upewnić się, że czarterujący zna warunki rezerwacji, a także posiada niezbędne uprawnienia żeglarskie. Platforma Click&Boat zapewnia możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientem poprzez wbudowany na platformie komunikator (dostępny również za pośrednictwem aplikacji mobilnej), a także możliwość weryfikacji doświadczenia żeglarskiego użytkownika na profilu użytkownika.
POWIĄZANE WPISY
5 listopada 2024
Turystyczna Organizacja Otwarta: „Pomoc MSiT to fikcja”
Po wrześniowej powodzi, która dotknęła Polskę, Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło…
1 Komentarz7 Minuty
25 lipca 2024
Alicja Wójcik Gołębiowska: umowy Ryanair z partnerami sprzedażowymi w Polsce są w toku. Nadal weryfikujemy, kto i jak sprzedaje nasze bilety
Ryanair zapowiadał otwartość na współpracę z touroperatorami oraz agentami turystycznymi,…
1 Komentarz12 Minuty
1 marca 2024
Europ Assistance Polska podsumowuje ferie zimowe 2024
Ferie zimowe dobiegły już końca. W tym roku mocno zdominowały je zagraniczne kierunki.…
0 Komentarzy3 Minuty
11 grudnia 2023
Silny złoty sprzyja wyjazdom zagranicznym
Końcówka 2023 roku może skłaniać do planowania zagranicznych wyjazdów. Wszystko dlatego,…
0 Komentarzy6 Minuty
4 lipca 2023
Andrzej Gut-Mostowy: chciałbym po wyborach odpowiadać za turystykę. Mam koncepcję, co robić dalej dla branży [WYWIAD]
"Nie jest wcale wykluczone, że po wyborach, w przypadku stworzenia rządu przez…
1 Komentarz20 Minuty
15 maja 2023
Branża czeka na spotkanie z UOKiK. Przepis „turystycznej” ustawy rozwiązuje problem z cenami? [OPINIA PRAWNA]
Branża chciałaby omówić z UOKiK zastrzeżenia do sposobu prezentowania dynamicznych cen w…
0 Komentarzy11 Minuty
7 września 2022
Michael O’Leary: biurom podróży nie wolno sprzedawać naszych biletów. Nie zwrócimy im pieniędzy
Odprzedawanie biletów Ryanair przez pośredników jest niezgodne z regulaminem przewoźnika,…
1 Komentarz14 Minuty
13 stycznia 2022
NSA potwierdza: można odliczać VAT od usług noclegowych kupowanych w celu odsprzedaży
Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził wyrok WSA, zgodnie z którym przedsiębiorcy mają…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2021
„Serce polskiego wybrzeża” potrzebuje ruchu poza sezonem. Ma potencjał uzdrowiskowy do wykorzystania
“Serce polskiego wybrzeża” to znane i dobrze wypromowane w Polsce hasło. Gdy zapytać, co…
0 Komentarzy6 Minuty