Diners Club Polska: 25 proc. Polaków wyjedzie na zimowy urlop
Z raportu Diners Club Polska wynika, że tej zimy 72 proc. ankietowanych zostanie w domu, a tylko 3 proc. nie ma jeszcze sprecyzowanych planów.
Najwięcej – 65 proc. osób, które ferie spędzą poza domem – będzie wypoczywać na terenie Polski.
Urlop poza granicami kraju planuje 35 proc. ogółu wyjeżdzających (19 proc. wybierze się do jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, a 16 proc. uda się w dalszą podróż – poza Europę).
Paweł Pomianowski, prezes zarządu Diners Club Polska powiedział: „Zimą 2017 roku na ferie planowało wyjechać 19,5 proc. badanych – o 5,3 pkt. proc. mniej niż obecnie. Liczba osób, które wybierają się na ferie zimowe z roku na rok rośnie, choć nadal zdecydowanie więcej Polaków udaje się na wyjazdy wakacyjne. Latem 2018 r. na urlop wyjechało ponad trzy razy więcej badanych niż tej zimy. Badania Diners Club Polska pokazują jednak, że coraz więcej Polaków wyjeżdża na urlop zarówno latem, jak i zimą.”
W porównaniu z 2017 roku nie zmieniły się główne kierunki wyjazdów. Podobnie jak w tym roku, dwa lata temu 65 proc. ankietowanych zamierzało spędzić ferie na terenie kraju, a 35 proc. chciało wyjechać za granicę. W 2019 r. więcej osób wybierze jednak bardziej odległą destynację.
Liczba badanych, którzy planują podróż poza Europę, wzrosła w porównaniu z 2017 roku o ponad 11 pkt. proc.
Ferie za 2 tys. zł
Jak wynika z badania Diners Club Polska, najwięcej ankietowanych (38,2 proc.) wyda na zagraniczny wyjazd od 1 do 2 tys. zł na osobę. Co trzeci planuje zmieścić się w budżecie między 2 a 4 tys. zł. Na najdroższy urlop, przekraczający 4 tys. zł na osobę pozwoli sobie prawie 20 proc. badanych. Tylko 9 proc. nie planuje większego budżetu niż 1 tys. zł.
Paweł Pomianowski, dodał: „Dobra koniunktura sprawia, że coraz więcej Polaków stać na luksusowy urlop. Tej zimy blisko 53 proc. badanych wyjeżdżających za granicę wyda ponad 2 tys. zł na osobę. Co piąty przeznaczy powyżej 4 tys. To wyraźnie pokazuje, że Polacy podróżujący zimą dysponują sporymi budżetami.”
Ubezpieczenie ważna rzecz
W związku z zimowym wyjazdem ubezpieczenie turystyczne wykupi 82 proc. badanych. 42,5 proc. skorzysta z ubezpieczenia, które jest w standardowej ofercie biura podróży – o 25 pkt. proc. więcej niż w 2017 r. Prawie 30 proc. wykupi polisę bezpośrednio u ubezpieczyciela. Z innej formy ubezpieczenia, np. zawartego w karcie kredytowej skorzysta co dziesiąty ankietowany.
Paweł Pomianowski ocenił: „Zdecydowanie więcej turystów ubezpiecza się zimą niż latem, co wynika głównie z faktu, że większość osób wyjeżdża zimą by uprawiać sport. Wybierając ubezpieczenia podróży zagranicznej należy zwrócić uwagę na jaką formę aktywności się decydujemy. Niektóre polisy nie pokrywają kosztów leczenia związanych z uprawianiem sportów, musimy o tym pamiętać, szczególnie decydując się na sporty ekstremalne. W przypadku wyjazdów w góry, warto się również zapoznać z zasadami funkcjonowania lokalnego pogotowia górskiego. Wezwanie go w Austrii czy Chorwacji może nas sporo kosztować.
Przed zakupem polisy warto upewnić się, czy odpowiedniej ochrony nie zapewnią nam instrumenty finansowe, których używamy na co dzień. Na rynku są dostępne np. karty kredytowe zawierające kompleksowy pakiet ubezpieczenia podróży zagranicznej. Warto również pamiętać, że standardowe ubezpieczenia oferowane przez biura podróży często zawierają wiele wyłączeń, a ich suma gwarancyjna, czyli kwota, do której obejmuje nas polisa jest bardzo niska.”
Na Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) liczy 9 proc. badanych, taka sama liczba turystów planuje wyjechać bez żadnego ubezpieczenia.
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań i Raportów Społecznych (IBRIS) w grudniu 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty