Dobre wyniki Travelplanet.pl
W drugim kwartale 2014 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 6,4 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza 30 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl powiedział: „To był dla nas kolejny bardzo dobry kwartał. Poczynione inwestycje związane z najnowszą wersją naszego portalu oraz prace związane z optymalizacją organizacji sprzedaży zwiększyły naszą dynamikę wzrostu z 26% w pierwszym kwartale do 30% w kwartale drugim. Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek, jednakże to co nas cieszy najbardziej, to fakt, że wraz ze wzrostem przychodów uzyskujemy coraz większy efekt skali działalności, czyli, że zyski operacyjne rosną jeszcze szybciej niż przychody. Również ważnym czynnikiem wpływającym na uzyskiwanie doskonałych rezultatów jest wymiana doświadczeń z innymi spółkami w grupie Invia, co dodatkowo dodaje nam pewności w tym co robimy na polskim rynku.”
Z kolei przychody w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosły 11,6 mln złotych i były o 28,6 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2013.
Bożena Garbińska, dyrektor finansowy dodała: „Utrzymująca się bardzo wysoka dynamika wzrostu przychodów przy zoptymalizowanej strukturze kosztowej pozwala nam w pełni przekładać ten trend na wzrost wyników operacyjnych. W pierwszym półroczu zwiększyliśmy wynik na poziomie EBITDA o przeszło 2,5 mln złotych. Warto również zwrócić uwagę, iż struktura bilansu – wzmocniona emisją akcji z ubiegłego roku objętą przez Invia – pozwoliła nam na obniżenie o połowę kosztów finansowych.”
W pierwszym półroczu 2014 Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 863 tys. PLN, co stanowi wzrost o ponad 2,5 mln PLN w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk skomentował: „Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w drugim kwartale zwiększyliśmy dynamikę wzrostu przychodów. Podjęte działania nad optymalizacją prowadzonego biznesu w połączeniu z dobrą sytuacją na rynku turystycznym pozwoliły nam osiągnąć najwyższe w historii firmy przychody w pierwszym półroczu. Drugi kwartał był kolejnym okresem, w którym uzyskaliśmy nominalnie więcej przychodów ze sprzedaży poprzez internet niż poprzez punkty stacjonarne, które i tak rosną szybciej niż rynek. Dzięki temu wciąż wzmacniamy naszą pozycję leadera na rynku online. Jeszcze większy wzrost sprzedaży online przy jednoczesnym utrzymywaniu wzrostu sprzedaży poprzez punkty naziemne jest dla nas priorytetem w nadchodzących miesiącach, które będą kluczowe dla wyników firmy w całym roku. Jesteśmy w pełni przygotowani na wykorzystanie bardzo dobrej koniunktury rynkowej w najlepszym dla Spółki trzecim kwartale. Myślę, że po sezonie letnim znowu będę mógł powiedzieć, że „to był dla nas bardzo dobry kwartał.”
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty