Dobre wyniki Travelplanet.pl
W drugim kwartale 2014 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 6,4 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza 30 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl powiedział: “To był dla nas kolejny bardzo dobry kwartał. Poczynione inwestycje związane z najnowszą wersją naszego portalu oraz prace związane z optymalizacją organizacji sprzedaży zwiększyły naszą dynamikę wzrostu z 26% w pierwszym kwartale do 30% w kwartale drugim. Rośniemy zdecydowanie szybciej niż rynek, jednakże to co nas cieszy najbardziej, to fakt, że wraz ze wzrostem przychodów uzyskujemy coraz większy efekt skali działalności, czyli, że zyski operacyjne rosną jeszcze szybciej niż przychody. Również ważnym czynnikiem wpływającym na uzyskiwanie doskonałych rezultatów jest wymiana doświadczeń z innymi spółkami w grupie Invia, co dodatkowo dodaje nam pewności w tym co robimy na polskim rynku.”
Z kolei przychody w pierwszym półroczu 2014 roku wyniosły 11,6 mln złotych i były o 28,6 proc. wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2013.
Bożena Garbińska, dyrektor finansowy dodała: “Utrzymująca się bardzo wysoka dynamika wzrostu przychodów przy zoptymalizowanej strukturze kosztowej pozwala nam w pełni przekładać ten trend na wzrost wyników operacyjnych. W pierwszym półroczu zwiększyliśmy wynik na poziomie EBITDA o przeszło 2,5 mln złotych. Warto również zwrócić uwagę, iż struktura bilansu – wzmocniona emisją akcji z ubiegłego roku objętą przez Invia – pozwoliła nam na obniżenie o połowę kosztów finansowych.”
W pierwszym półroczu 2014 Spółka wypracowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 863 tys. PLN, co stanowi wzrost o ponad 2,5 mln PLN w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jerzy Krawczyk skomentował: “Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w drugim kwartale zwiększyliśmy dynamikę wzrostu przychodów. Podjęte działania nad optymalizacją prowadzonego biznesu w połączeniu z dobrą sytuacją na rynku turystycznym pozwoliły nam osiągnąć najwyższe w historii firmy przychody w pierwszym półroczu. Drugi kwartał był kolejnym okresem, w którym uzyskaliśmy nominalnie więcej przychodów ze sprzedaży poprzez internet niż poprzez punkty stacjonarne, które i tak rosną szybciej niż rynek. Dzięki temu wciąż wzmacniamy naszą pozycję leadera na rynku online. Jeszcze większy wzrost sprzedaży online przy jednoczesnym utrzymywaniu wzrostu sprzedaży poprzez punkty naziemne jest dla nas priorytetem w nadchodzących miesiącach, które będą kluczowe dla wyników firmy w całym roku. Jesteśmy w pełni przygotowani na wykorzystanie bardzo dobrej koniunktury rynkowej w najlepszym dla Spółki trzecim kwartale. Myślę, że po sezonie letnim znowu będę mógł powiedzieć, że „to był dla nas bardzo dobry kwartał.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty