Dobry rok w Travelplanet.pl
W 2014 roku, Travelplanet.pl sprzedał produkty turystyczne o wartości 241,1 mln złotych, co oznacza 28 proc. wzrost w stosunku do roku 2013.
Przychody skonsolidowane Spółki w roku 2014 były o 13,5 proc. wyższe od analogicznego okresu roku 2013 i wyniosły 26,02 mln złotych. Spółka uzyskała zysk EBITDA na poziomie skonsolidowanym w kwocie 4,05 mln PLN, co jest wzrostem w stosunku do roku 2013 o 3,4 mln złotych. Wzrosła również rentowność na poziomie EBITDA z 3 proc. w 2013 roku do 16 proc. w 2014.
Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A., powiedział: „Miniony rok był bardzo dobry dla całej branży turystycznej. Przeprowadzone jeszcze w 2013 zmiany w obszarze e-commerce oraz optymalizacja w procesach operacyjnych przyniosły nam w zeszłym roku oczekiwane efekty w postaci poprawienia dynamiki wzrostu zdecydowanie przewyższającej dynamikę rynku oraz znaczącą poprawę rentowności na poziomie EBITDA, która w 2014 wyniosła 16 proc. Nasi klienci kontynuowali proces przenoszenia się w kierunku zakupów w modelu on-line. W zeszłym roku już przeszło 60 proc. naszej sprzedaży zostało zrealizowane bez konieczności wizyty klienta w naszych Salonach Podróży, podczas gdy dwa lata temu sprzedaż on-line stanowiła około 40 proc.. Oczekujemy, iż w kolejnych kwartałach rosnąca skłonność klientów do zakupów w Internecie wpłynie bardzo korzystnie na dynamikę sprzedaży oraz rentowność Spółki.”
Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych, dodała: „W roku 2014 w naszych wynikach finansowych widać rosnący efekt ekonomiki skali. Dzięki temu przy 28% wzroście sprzedaży produktów turystycznych nasze EBITDA wzrosło 6,5 raza w stosunku do 2013. Emisja akcji przeprowadzona w grudniu 2013 roku poprawiła naszą strukturę finansowania co pozwoliło na obniżenie o połowę kosztów finansowych i dało nam solidne fundamenty do dalszych wzrostów w kolejnych latach.”
Spółka w 2014 roku osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 295 tys. złotych, rok wcześniej poniosła stratę w wysokości 2,3 mln rok wcześniej.
Jerzy Krawczyk skomentował: „Miniony rok był dla nas rekordowy, osiągnęliśmy nie tylko najwyższą w historii Spółki wartość sprzedaży, ale także najwyższą wartość EBITDA oraz rentowność. Głównym czynnikiem wpływającym na tak dobry rezultat było zwiększenie ruchu organicznego na naszym portalu oraz wzrost wskaźników konwersji zarówno na portalu jak i w naszym Call Center. Szczególnie cieszy nas, że po kilku latach generowania strat ubiegły rok zamknęliśmy dodatnim wynikiem netto. W kolejnych miesiącach bieżącego roku spodziewamy się utrzymania tych pozytywnych trendów. W naszej ocenie w roku 2015 będziemy obserwować na rynku turystycznym wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute, czyli z krótkim terminem do wylotu, co z pewnością wpłynie na większe niż w latach ubiegłych zjawisko sezonowości przychodów w branży. Dla nas ta obserwowana od kilkunastu miesięcy zmiana preferencji klientów będzie bardzo korzystna, ponieważ marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży tego typu wyjazdów. Liczymy, że również dzięki zwiększeniu udziału sprzedaży z segmentu on-line będziemy w stanie łatwiej obsłużyć wysoki popyt w sezonie letnim. Chcemy, aby rok 2015 był dla Travelplanet.pl kolejnym w którym poprawimy nasze wyniki finansowe, a solidne podstawy wypracowane w latach 2013-2014 na pewno nam w tym pomogą.”
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
Skąd się biorą pieniądze do wieloletniego pokrywania strat finansowych?