Dolnośląska Organizacja Turystyczna podsumowuje sezon letni i przygotowuje się do sezonu zimowego
Dolnośląska Organizacja Turystyczna podsumowała letni sezon, a także zaczyna się przygotowywać do sezonu zimowego. Jak wyglądała pomoc dla przedsiębiorstw i kampanie promocyjne w trudnym okresie pandemii oraz jakie są plany na tegoroczny sezon zimowy?
„Dokładamy wszelkich starań, by promować walory turystyczne naszego Regionu i wspierać dolnośląskich przedsiębiorców” – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego. „Oprócz wsparcia finansowego w różnych formach, m.in. uruchomionego w zeszłym roku Dolnośląskiego Pakietu Gospodarczego, podjęliśmy również szereg działań sektorowych, które miały stanowić wsparcie dla przedsiębiorców branży turystycznej w okresie pandemii oraz czasie post-covidowym. Przeprowadzone kampanie promocyjne Dolnego Śląska, m. in. kampania „Odkryj Dolny Śląsk” i zrealizowana akcja wspierająca #BezpieczneDoOdkrycia, jak i szereg innych działań promocyjnych nie tylko przyciągnęły wielu turystów krajowych, ale zachęciły także samych Dolnoślązaków do podróży lokalnych i odkrywania uroków własnego regionu.”
Samorząd Województwa i Gminy Wrocław, Dolnośląska Organizacja Turystyczna stworzyła narzędzie do promocji i sprzedaży ofert dolnośląskich przedsiębiorców turystycznych – portal dolnyslask.travel. Portal skupia różne oferty turystyczne, przygotowane w oparciu o oferty dolnośląskich biur podróży, lokalnych przewodników, hotelarzy, restauratorów i innych przedstawicieli branży gdzie również można wykorzystać Polski Bon Turystyczny. Według Polskiej Organizacji Turystycznej, w skali całego województwa dolnośląskiego 2 230 podmiotów honoruje bony turystyczne. Do 1.10.2021 osoby uprawnione do Polskiego Bonu Turystycznego dokonały w danych podmiotach 192 609 płatności na łączną kwotę 128 053 128 złotych, co stanowi 7 proc. wszystkich płatności dokonanych Polskim Bonem Turystycznym w skali Polski.
Dla wielu przedsiębiorców tegoroczny sezon letni okazał się wyjątkowo udany. Zamek Książ w Wałbrzychu napisał, iż: „W lipcu i sierpniu odwiedziło nas 200 000 turystów. Jest to liczba, która znacznie przewyższa wartość sprzed roku. Bon turystyczny to usługa, którą turyści chętnie realizowali w Zamku Książ. Oferta obejmowała zwiedzanie kompleksu oraz usługę gastronomiczną w wybranym lokalu gastronomicznym na terenie Kompleksu.”
Spostrzeżenia, że ruch turystyczny był przynajmniej o połowę większy niż przed rokiem potwierdza również Huta Julia w Piechowicach: „Ruch wakacyjny w tym roku był równie duży jak w zeszłym. Odnotowaliśmy ok. 45 000 osób w okresie letnim (lipiec-sierpień). Huta nie realizuje bonów turystycznych, ale możemy powiedzieć, że w tym roku pojawiło się dużo pytań o taką możliwość.”
Przedsiębiorcy stwierdzili, że wśród grup turystycznych zdecydowanie przeważali Polacy. Dodają też, że wielu turystów spieszyło się z możliwością skorzystania z atrakcji turystycznych przed potencjalnym jesiennym lockdownem.
„Teraz czas pomyśleć o sezonie zimowym.” – mówi Adam Zawada. „Pracujemy już i aktualizujemy ofertę zimowego Dolnego Śląska – zarówno nad pakietami w regionach, łączącymi pobyty z nauką jazdy na nartach, jak i nad jednodniowymi odwiedzinami Wrocławia, obejmującymi głównie tzw. bezpieczne atrakcje pod dachem, świąteczne warsztaty i działania związane z Jarmarkiem Bożonarodzeniowym. Wciąż przyjmujemy płatność bonem turystycznym. Jako, że naszym głównym celem jest promocja regionu, szykujemy też kolejne działania przy współpracy z podmiotami z branży, np. kurs na Młodzieżowego Przewodnika Wrocławskiego, działania w szkołach promujące Małą Ojczyznę, projekty dla dzieci, młodzieży i seniorów – promujące miasto i region. Dodatkowo w najbliższym czasie pojawi się możliwość zakupu unikalnych, regionalnych produktów dolnośląskich w formie spersonalizowanych pakietów”.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty