Dolnośląska Organizacja Turystyczna podsumowuje sezon letni i przygotowuje się do sezonu zimowego
Dolnośląska Organizacja Turystyczna podsumowała letni sezon, a także zaczyna się przygotowywać do sezonu zimowego. Jak wyglądała pomoc dla przedsiębiorstw i kampanie promocyjne w trudnym okresie pandemii oraz jakie są plany na tegoroczny sezon zimowy?
„Dokładamy wszelkich starań, by promować walory turystyczne naszego Regionu i wspierać dolnośląskich przedsiębiorców” – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego. „Oprócz wsparcia finansowego w różnych formach, m.in. uruchomionego w zeszłym roku Dolnośląskiego Pakietu Gospodarczego, podjęliśmy również szereg działań sektorowych, które miały stanowić wsparcie dla przedsiębiorców branży turystycznej w okresie pandemii oraz czasie post-covidowym. Przeprowadzone kampanie promocyjne Dolnego Śląska, m. in. kampania „Odkryj Dolny Śląsk” i zrealizowana akcja wspierająca #BezpieczneDoOdkrycia, jak i szereg innych działań promocyjnych nie tylko przyciągnęły wielu turystów krajowych, ale zachęciły także samych Dolnoślązaków do podróży lokalnych i odkrywania uroków własnego regionu.”
Samorząd Województwa i Gminy Wrocław, Dolnośląska Organizacja Turystyczna stworzyła narzędzie do promocji i sprzedaży ofert dolnośląskich przedsiębiorców turystycznych – portal dolnyslask.travel. Portal skupia różne oferty turystyczne, przygotowane w oparciu o oferty dolnośląskich biur podróży, lokalnych przewodników, hotelarzy, restauratorów i innych przedstawicieli branży gdzie również można wykorzystać Polski Bon Turystyczny. Według Polskiej Organizacji Turystycznej, w skali całego województwa dolnośląskiego 2 230 podmiotów honoruje bony turystyczne. Do 1.10.2021 osoby uprawnione do Polskiego Bonu Turystycznego dokonały w danych podmiotach 192 609 płatności na łączną kwotę 128 053 128 złotych, co stanowi 7 proc. wszystkich płatności dokonanych Polskim Bonem Turystycznym w skali Polski.
Dla wielu przedsiębiorców tegoroczny sezon letni okazał się wyjątkowo udany. Zamek Książ w Wałbrzychu napisał, iż: „W lipcu i sierpniu odwiedziło nas 200 000 turystów. Jest to liczba, która znacznie przewyższa wartość sprzed roku. Bon turystyczny to usługa, którą turyści chętnie realizowali w Zamku Książ. Oferta obejmowała zwiedzanie kompleksu oraz usługę gastronomiczną w wybranym lokalu gastronomicznym na terenie Kompleksu.”
Spostrzeżenia, że ruch turystyczny był przynajmniej o połowę większy niż przed rokiem potwierdza również Huta Julia w Piechowicach: „Ruch wakacyjny w tym roku był równie duży jak w zeszłym. Odnotowaliśmy ok. 45 000 osób w okresie letnim (lipiec-sierpień). Huta nie realizuje bonów turystycznych, ale możemy powiedzieć, że w tym roku pojawiło się dużo pytań o taką możliwość.”
Przedsiębiorcy stwierdzili, że wśród grup turystycznych zdecydowanie przeważali Polacy. Dodają też, że wielu turystów spieszyło się z możliwością skorzystania z atrakcji turystycznych przed potencjalnym jesiennym lockdownem.
„Teraz czas pomyśleć o sezonie zimowym.” – mówi Adam Zawada. „Pracujemy już i aktualizujemy ofertę zimowego Dolnego Śląska – zarówno nad pakietami w regionach, łączącymi pobyty z nauką jazdy na nartach, jak i nad jednodniowymi odwiedzinami Wrocławia, obejmującymi głównie tzw. bezpieczne atrakcje pod dachem, świąteczne warsztaty i działania związane z Jarmarkiem Bożonarodzeniowym. Wciąż przyjmujemy płatność bonem turystycznym. Jako, że naszym głównym celem jest promocja regionu, szykujemy też kolejne działania przy współpracy z podmiotami z branży, np. kurs na Młodzieżowego Przewodnika Wrocławskiego, działania w szkołach promujące Małą Ojczyznę, projekty dla dzieci, młodzieży i seniorów – promujące miasto i region. Dodatkowo w najbliższym czasie pojawi się możliwość zakupu unikalnych, regionalnych produktów dolnośląskich w formie spersonalizowanych pakietów”.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Zimowe wydarzenia w Trentino: od Pucharu Świata po Tour de Ski
Trentino, region położony w północnych Włoszech w sercu Dolomitów, przygotowuje się na…
0 Komentarzy3 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty