Dominik Borek: zależy nam, by konkurencja była chroniona. Nowa ustawa to zapewni
Podczas VI Forum Hotelarzy IGHP, Dominik Borek, dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, omówił założenia do zmian w usługach hotelarskich. Dwa główne cele zmian, to: wzmocnienie ochrony konsumenta i wyeliminowanie nieuczciwych praktyk rynkowych w obszarze usług zakwaterowania.
W nowej ustawie zakłada się prowadzenie ewidencji:
– obiektów hot i kempingów na poziomie województw,
– turystycznych obiektów noclegowych i pól namiotowych na poziomie gminy;
w ramach centralnego wykazu obiektów zakwaterowania, narzędzia informatycznego zapewnionego przez MRiT
W projekcie nowej ustawy postuluje się, żeby:
Każdy obiekt zakwaterowania posiadał obowiązkowo regulamin porządkowy i przepis zapewnienia bezpieczeństwa małoletnim
Rada gminy musiałaokreślić w drodze uchwały na terenie swojej gminy właściwości dodatkowe warunki, które regulamin porządkowy musi zawierać.
Ponadto planuje się wprowadzenie kar administracyjnych za używanie oznaczeń dla świadczących zakwaterowania i w celach marketingowych wprowadzających klienta w błąd (chodzi o słynne „hoteliki”, „moteliki” itp.).
Planowana jest penalizacja zachowań dotyczących przepisów (np. przeciwpożarowych).
Według Dominika Borka nowe wprowadzone przepisy przyniosą wymierne konkretne korzyści.
Przede wszystkim, uspójnienie praktyki rynkowej w zakresie nazewnictwa i ochrony prawnej a także ujednolicenie nazewnictwa z występującymi w innych przepisach prawa (PKD, terminologii GUS ustawie o prawie budowlanych).
Niewątpliwie wzmocniony zostanie prestiż obiektów hotelowych. Zostaną wyeliminowane także problemy interpretacyjne (np. na temat krótkotrwałych, krótkoterminowych usług hotelarskich)
Nowe zapisy ustawy dadzą również ograniczenie rażących działań stosowanych przez OTA
Dyrektor Borek wymienił cele główne nowej ustawy:
Wzmocnienie ochrony konsumenta
Wyeliminowanie nieuczciwych praktyk rynkowych w obszarze usług zakwaterowania
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
IGHP: udany rok 2024 w hotelach
Rok 2024 hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej…
0 Komentarzy9 Minuty
9 stycznia 2025
PHH: Courtyard, Renaissance i Hampton liderami w swoich segmentach
Wszystkie trzy warszawskie hotele przylotniskowe należące do Polskiego Holdingu…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
Władysław Grochowski przedstawia plany Arche na 2025. Pięć nowych hoteli rocznie i rozwój EkoFarmy
Notowane na Catalyst Arche S.A. to deweloper hotelowo-mieszkaniowy oraz największy w…
0 Komentarzy7 Minuty