Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego na poziomie 91 proc. w porównaniu do 2019.
W porównaniu z rokiem ubiegłym destynacja zanotowała wzrost zarówno w liczbie noclegów jak i przyjazdów średnio w podobnej wysokości 15 proc. Dla samego miasta Drezna wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego w porównaniu do roku 2019 wyniósł w odniesieniu do liczby noclegów nawet 94 proc.
Polska pozostaje liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych, a wynikiem 114 192 noclegów w 2023 r. (32 proc. do 2022 roku, 21 proc. do 2019 roku, liczba przyjazdów 2023: 51 526) jako pierwszy w historii destynacji Drezno i Kraina Łaby rynek zagraniczny przekroczyła pułap 100 tys. noclegów w ciągu jednego roku. Na kolejnych miejscach w liczbie wygenerowanych noclegów uplasowały się USA (73 970), Austria (71 051), Szwajcaria (70 206), Holandia (61 174) i Czechy (54 609). 83 proc. wszystkich noclegów rezerwują goście z Niemiec.
„Rynek krajowy jest generalnie dla Drezna największym rynkiem źródłowym, największy potencjał rozwoju dostrzegamy jednak w rynkach zagranicznych i w 2023 roku świetnie to dla nas wykorzystaliśmy. Nasze najważniejsze zagraniczne rynki źródłowe rosły w porównaniu do 2022 roku, jak Polska o 32 proc. czy Szwajcaria o 36 proc., a ponadto także nasze nowe rynki docelowe jak Szwecja o 37 proc. czy Dania o 31 proc.” – wyjaśnia Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG), oficjalnej organizacji marketingowej Drezna.
Drezno i Kraina Łaby „go TikTok”
Drezno i Kraina Łaby są atrakcyjną destynacją dla różnych grup docelowych. Celem dotarcia do nich, DMG rozszerza swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Od niedawna można na platformie TikTok śledzić kanał @VisitDresdenElbland.
„Naszym celem jest pozyskiwanie nowych fanów destynacji również na TikToku, poprzez komunikację dostosowaną do potrzeb użytkowników” – mówi Miseer.
Kanał uzupełnia dotychczasową aktywność DMG w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie i YouTube oraz pozostałe kanały online jak główna strona internetowa czy cyfrowy magazyn „Dresden Magazin”.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Rekordowa liczba turystów odwiedziła Bułgarię
Bułgarzy przewidują, że mijający rok okaże się rekordowy pod względem turystyki – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty