Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku

W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego na poziomie 91 proc. w porównaniu do 2019.
W porównaniu z rokiem ubiegłym destynacja zanotowała wzrost zarówno w liczbie noclegów jak i przyjazdów średnio w podobnej wysokości 15 proc. Dla samego miasta Drezna wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego w porównaniu do roku 2019 wyniósł w odniesieniu do liczby noclegów nawet 94 proc.
Polska pozostaje liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych, a wynikiem 114 192 noclegów w 2023 r. (32 proc. do 2022 roku, 21 proc. do 2019 roku, liczba przyjazdów 2023: 51 526) jako pierwszy w historii destynacji Drezno i Kraina Łaby rynek zagraniczny przekroczyła pułap 100 tys. noclegów w ciągu jednego roku. Na kolejnych miejscach w liczbie wygenerowanych noclegów uplasowały się USA (73 970), Austria (71 051), Szwajcaria (70 206), Holandia (61 174) i Czechy (54 609). 83 proc. wszystkich noclegów rezerwują goście z Niemiec.
„Rynek krajowy jest generalnie dla Drezna największym rynkiem źródłowym, największy potencjał rozwoju dostrzegamy jednak w rynkach zagranicznych i w 2023 roku świetnie to dla nas wykorzystaliśmy. Nasze najważniejsze zagraniczne rynki źródłowe rosły w porównaniu do 2022 roku, jak Polska o 32 proc. czy Szwajcaria o 36 proc., a ponadto także nasze nowe rynki docelowe jak Szwecja o 37 proc. czy Dania o 31 proc.” – wyjaśnia Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG), oficjalnej organizacji marketingowej Drezna.
Drezno i Kraina Łaby „go TikTok”
Drezno i Kraina Łaby są atrakcyjną destynacją dla różnych grup docelowych. Celem dotarcia do nich, DMG rozszerza swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Od niedawna można na platformie TikTok śledzić kanał @VisitDresdenElbland.
„Naszym celem jest pozyskiwanie nowych fanów destynacji również na TikToku, poprzez komunikację dostosowaną do potrzeb użytkowników” – mówi Miseer.
Kanał uzupełnia dotychczasową aktywność DMG w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie i YouTube oraz pozostałe kanały online jak główna strona internetowa czy cyfrowy magazyn „Dresden Magazin”.
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
1 Komentarz2 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty










