Dubaj chce 20 mln turystów za 6 lat

archiwum dubaitourism.ae

Program pod nazwą „Wizja turystyki 2020” przewiduje że w roku 2020 Dubaj będzie odwiedzany przez 20 mln turystów rocznie. To dwukrotnie więcej niż w roku 2012.

Helal Saeed Almarri, dyrektor generalny departamentu turystyki,handlu i marketingu, (DTCM) zaprezentował strategię rozwoju turystyki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na najbliższe lata. Sektor turystyczny ma być kołem zamachowym tutejszej gospodarki.Siedmioletnia mapa drogowa podkreśla najważniejsze cele, ktorych realizacja ma zapewnić poważny wzrost liczby turystów odwiedzającyh Dubaj.
Program pod nazwą „Wizja turystyki 2020” przewiduje że w roku 2020 Dubaj będzie odwiedzany przez 20 mln turystó rocznie. To dwukrotnie więcje niż w roku 2012. Aby to soiągnąc trzeba utrzymać dynamikę wzrostu liczby turystów na pozoiomie 7-9 proc. rocznie.
Według obliczeń Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO), w roku 2012 turystyka na całym świecie przyniosła 1,3 tryliona dolarów, stanowiąc 6 proc. eksportu światowego dób i usług.

Helal Saeed Almarri zauważył: „Jeśli chcemy osiągnąć liczbę 20 mln turystów odwiedzających Dubaj w roku 2020, musimy się skupić na ciągłym zwiększaniu konkurencyjności sektora turystycznego w naszym regionie. Nowatorski i skuteczny marketing ma podnieść świadomość, jak atrakcyjną jesteśmy destynacją. Perfekcyjne usługi na miejscu i zastosowanie najnowocześniejszych technologii w turystyce przekonają zaś turystów, że są dla nas najważniejsi.”

Do roku 2020 ma zostać zwiększona liczba miejsc hotelowych z 80 tysięcy, które były do dyspozycji gości w roku 2012, do 140 -160 tysięcy. W tym celu w Emiratach mają być wprowadzone jeszcze większe ułatwienia dla inwestorów, łatwiejsze przydziały ziemi państwowej, zwłaszcza pod budowę hoteli 3 i 4 gwiazdkowych oraz zniesienie opłat dla miasta z tytułu prowadzenia hotelu i skrócenie czasu potrzebnego na uzyskanie zezwolenia na budowę hotelu.

Helal Saeed Almarri podkreślił: „Większość z przewidywanych w roku 2020 20 mln gości będą to osoby w przedziale wieku 25-55 lat, duża część z nich przyjedzie z rodzinami i właśnie ku segmentowi rodzinnej turystyki kierujemy nasze szczególne plany. Podobnie chcemy podnosić poziom usług dla turystyki biznesowej, która obecnie stanowi 20 proc. naszej turystyki przyjazdowej. Przedstawiciele tej grupy spędzają u nas na ogół dzień, dwa. Chcemy w tym czasie na tyle ich zachwycić, by chcieli tu wrócić na dłużej ze swoimi rodzinami.”