Dubaj: od początku roku do maja odwiedziło nas ponad 6 mln gości
W emiracie od początku roku widoczne jest znaczne ożywienie turystyki. Do maja 2022 Dubaj odwiedziło ponad 6 mln zagranicznych gości. Liczba turystów, którzy skorzystali z noclegu w Dubaju w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. wzrosła o 197 proc. w porównaniu do roku 2021.
Turystyka w Dubaju wciąż dynamicznie się rozwija. Od stycznia do maja 2022 r. w Dubaju zanocowało 6,17 milionów międzynarodowych turystów. Stanowi to 197-procentowy wzrost w porównaniu w analogicznym okresem w 2021 r. Obłożenie hoteli w Dubaju wynosi 76 proc., co daje im pierwszy wynik na świecie.
Podczas pierwszego spotkania City Briefing organizowanym przez dubajski Departament Gospodarki i Turystyki udział wzięło ponad 1200 kluczowych przedstawicieli branży branży turystycznej, lotniczej, hotelarskiej i handlowej. Podane zostały oficjalne dane prezentujące stan emirackiej turystyki oraz omówiło przyszłe strategie miasta dążące do dalszego wzmocnienia pozycji Dubaju jako globalnego centrum biznesu, inwestycji i turystyki.
„Niezwykła wizja Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, Wiceprezydenta i Premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Władcy Dubaju, zawsze była dla nas inspiracją. Znajduje to odzwierciedlenie w ciągłych sukcesach odnoszonych przez miasto będące globalnym centrum gospodarki i turystyki. Bazujemy na ogromnym sukcesie Expo 2020, napędzając wzrost gospodarczy i dążąc do przekształcenia Dubaju w najczęściej odwiedzaną destynację i miasto przyszłości. A jest to możliwe tylko przy wsparciu naszych interesariuszy i liczymy na to, że nadal będą oni odgrywać kluczową rolę w rozwoju gospodarczym emiratu” – powiedziałHelal Saeed Almarri, dyrektor generalny DET.
Pierwsze miejsce pod względem obłożenia miejsc hotelowych
Dane statystyczne pokazują, że w okresie od stycznia do maja 2022 r. hotele w Dubaju utrzymały średnie obłożenie na poziomie 76 proc. (w analogicznym okresie w 2021 r. obłożenie wynosiło 62 proc.). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 proc.), Londyn (60 proc.) czy Paryż (57 proc.).
Kampania „Zostań dłużej, zapłać mniej”
Issam Kazim, dyrektor generalny DCTCM, w czasie spotkania City Briefing zaprezentował szczegółowy przegląd branży turystycznej oraz działania marketingowe prowadzone na kluczowych rynkach międzynarodowych, w tym kampanię promującą Dubaj jako idealne miejsce na letnie rodzinne wakacje.
Kampania „Zostań dłużej, zapłać mniej” to inicjatywa wspierana przez ponad 60 hoteli – w ramach promocji goście mogą skorzystać z wyjątkowej oferty: zatrzymać się na siedem nocy, płacąc tylko za pięć lub zatrzymać się na pięć nocy i zapłacić za tylko trzy.
„Nasz stały dialog z interesariuszami i partnerami ma kluczowe znaczenie w realizacji strategii turystycznej emiratu. Współpraca z branżą daje również możliwość skorzystania z przygotowanych różnorodnych kampanii i działań, które mają na celu podtrzymanie globalnej atrakcyjności Dubaju. Staramy się wykorzystać potencjał silnego rynku krajowego i rosnącą liczbę turystów zagranicznych. Jesteśmy przekonani, że sezon letni będzie idealnym czasem to dalszego rozwoju całej branży” – skomentował Issam Kazim.
Globalne kampanie i atrakcje Dubaju
Omówiono także globalne kampanie, prezentujące największe atrakcje Dubaju i wyróżnienia, które otrzymało miasto: od Dubai Presents poprzez zwiastuny z udziałem gwiazd Hollywood i Bollywood, aż po pierwsze miejsce w rankingu Tripadvisor Travellers Choice Awards 2022. W czasie City Briefing podkreślano też dążenia Dubaju do stania się globalnym centrum gastronomicznym, dzięki niedawno wydanemu przewodnikowi Michelin Dubaj oraz pojawieniem się renomowanej marki Gault&Millau.
Skuteczność prowadzonych kampanii promocyjnych potwierdzają też pozostałe statystyki. Od IV kwartału 2021 r. odnotowano ponad 200 milionów internetowych wyszukiwań dotyczących podróży do Dubaju. W maju 2022 r. rezerwacje osiągnęły niemal poziom sprzed pandemii.
Kalendarz wydarzeń
Ahmed Al Khaja, dyrektor generalny Dubai Festivals and Retail Establishment przedstawił najważniejsze imprezy tegorocznego kalendarza wydarzeń, w tym wyczekiwany Dubai Summer Surprises, największy letni festiwal w regionie, w tym roku świętujący swoją 25. edycję (1 lipiec – 4 września), a także obchody Eid in Dubai – Eid Al Adha czy Dubai Fitness Challenge.
„Dzięki naszej bezkonkurencyjnej letniej propozycji, oferujemy więcej niż jakakolwiek inna destynacja. Światowej klasy infrastruktura, szeroka gama wydarzeń i centrów rozrywki sprawiają, że jest to ulubiony letni kierunek dla rodzin. Ponadto, stała współpraca z partnerami pozwoliła Dubajowi proponować wyjątkowe pakiety wakacyjne, umożliwiając rodzinom, mieszkańcom i gościom skorzystanie z niezwykłych promocji dostępnych tego lata w emiracie” – powiedział Ahmed Al Khaja.
Oficjalna premiera pierwszego przewodnika Michelin po Dubaju
POWIĄZANE WPISY
13 listopada 2024
Malta stawia na turystykę militarną
Maltańska Organizacja Turystyczna, we współpracy z Heritage Malta oraz Commonwealth War…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Ryanair startuje z 48-godzinną promocją. Wybrane loty taniej o 20 proc.
Ryanair uruchomił wyprzedaż błyskawiczną na podróże od 1 listopada do 18 grudnia z cenami…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Rezerwacje Ryanair dla firm dostępne na platformie Concur Travel
Ryanair ogłosił dostępność swoich połączeń w systemie Concur Travel, umożliwiając firmom…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Polskie miasta łączą siły na rzecz rozwoju turystyki miejskiej
Siedem organizacji turystycznych z największych polskich metropolii – Gdańska, Krakowa,…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
W Sofii odbędzie się spotkanie ECTAA
Spotkanie Europejskiej Organizacji Związków Agentów Turystycznych i Biur Podróży Unii…
0 Komentarzy2 Minuty
22 października 2024
Niemcy podsumowują sezon letni: liczba zagranicznych turystów wyższa o 8,1 proc. niż w 2023
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) podsumowała sezon letni 2024, wskazując na silne…
0 Komentarzy3 Minuty
22 października 2024
Brytyjski regulator zatwierdza sprzedaż Thomasa Cooka grupie eSky. Firma spodziewa się miliarda zł ze sprzedaży pakietów w 2025 roku
Na początku października transakcję zakupu Thomasa Cooka przez eSky od chińskiego…
0 Komentarzy4 Minuty