Dwa lata Bombardierów w barwach Eurolotu

archiwum Eurolotu

Bombardiery Eurolotu „obchodzą” właśnie swoje 2 urodziny. Przewoźnik otrzymał pierwszy egzemplarz nowoczesnego turbośmigłowego Bombardiera Q400 NextGen (maszyna o numerach rejestracyjnych SP-EQA) wiosną 2012 roku. Obecnie linia operuje na 11 egzemplarzach Bombardierów.

W swój pierwszy rejs w barwach Eurolotu (nr rejsu K2 555) Bombardier poleciał z Warszawy do Rzymu 25 maja 2012 roku. Portem docelowym była miejscowość Ciampino. Był to lot czarterowy, a kapitanem rejsu był Igor Augustyniak, szef pilotów w Eurolocie.

Kapitan Igor Augustyniak, szef pilotów w Eurolocie wspominał:”Lot do Rzymu był pierwszym sprawdzianem „na żywo”. Skład załogi wyglądał następująco: na pokładzie instruktorzy Personelu Pokładowego, w kokpicie pilot doświadczalny Bombardiera i ja. Dodatkowo zabraliśmy mechanika, który czuwał nad obsługą naziemną i ewentualnymi zagadnieniami technicznymi. Samolot „pachniał” świeżym lakierem, jego nalot całkowity wynosił zaledwie kilkanaście godzin. Pogoda na trasie sprzyjała podziwianiu widoków – Wiedeń, Alpy, wybrzeże Chorwacji. Lądowanie w Ciampino – Rzym i Watykan jak na dłoni. Przywitali nas włoscy spotterzy i „buonasera” agenta handlingowego.”

Przez ostatnie dwa lata Bombardiery wylatały w powietrzu łącznie ponad 31 tysięcy godzin i przewiozły prawie pół miliona pasażerów Eurolotu. Obecnie linia operuje na 38 trasach w Polsce i w Europie.