Dwa łódzkie muzea na jednym bilecie
Od września Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi oraz Muzeum Miasta Łodzi będzie można zwiedzać z jednym biletem wstępu. Wspólny bilet obejmie pełną ofertę wystawienniczą Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i wszystkie wystawy prezentowane w głównym gmachu Muzeum Miasta Łodzi – Pałacu Izraela Poznańskiego oraz w Muzeum Sportu i Turystyki.
Bilet normalny będzie kosztował 36 złotych, natomiast ulgowy – 18 złotych. Tak skalkulowane ceny pozwolą nie tylko zaoszczędzić zwiedzającym na zakupie biletu, ale także zachęcą do wizyty w partnerskim muzeum, wywołując efekt synergii. Wspólny bilet upoważnia do jednorazowego wstępu do każdego z muzeów i będzie ważny 7 dni kalendarzowych (z wyłączeniem poniedziałków, kiedy muzea są nieczynne) od momentu zakupu. A nabyć go będzie można w kasach obu instytucji.
Aneta Dalbiak, Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, powiedziała: „Łączymy siły, żeby pokazać jak wiele mamy do zaoferowania mieszkańcom Łodzi i turystom. Wspólny bilet to pierwszy krok na drodze naszej ścisłej współpracy, którą już dzisiaj tym pierwszym partnerskim działaniem zapowiadamy.”
Zarówno Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, jak i Muzeum Miasta Łodzi należą do najchętniej odwiedzanych miejsc na turystycznej mapie regionu. Obie instytucje są wizytówką miasta i świadectwem jego burzliwych dziejów. Kultywują pamięć XIX i XX-wiecznej Łodzi, popularyzując jej kulturowe i przemysłowe dziedzictwo. Ich oferta programowa tworzy wielowątkową choć jednocześnie komplementarną i spójną opowieść o pionierach industrializacji, o miastotwórczej roli przemysłu włókienniczego, codziennym życiu mieszkańców Łodzi a także konsekwencjach tej historii, która trwale i na każdej płaszczyźnie zmieniła obraz miasta, odciskając na jego współczesności swoje piętno.
Magda Komarzeniec, dyrektor Muzeum Miasta Łodzi, dodała: „Zależy nam na wypracowaniu spójnej i uzupełniającej się oferty dla zwiedzających. Jasny podział tematów i wątków podejmowanych przez oba muzea a także podejmowane razem inicjatywy, takie jak: wspólny bilet, pozwolą nam działać synergicznie i z powodzeniem przekierowywać do siebie nawzajem odwiedzających.”
www.cmwl.pl
www.muzeum-lodz.pl
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
21 stycznia 2025
„Turystyka – Bez Barier” na Dolnym Śląsku wspiera dzieci i seniorów
W grudniu ubiegłego roku, Polska Izba Turystyki zrealizowała projekt pod nazwą „Turystyka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Plany promocyjne Warszawy na 2025 rok
W nadchodzącym roku promocja Warszawy będzie skoncentrowana przede wszystkim na…
0 Komentarzy5 Minuty
17 stycznia 2025
Aleksandra Prędka nową dyrektorką regionalną IGHP w woj. łódzkim
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego ma nową przedstawicielkę w centralnej Polsce.…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
13. Dzień Turystyki bez Barier 5 marca na ITB
5 marca 2025 roku w City Cube na terenie Targów Berlińskich (Messe Berlin) odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Co drugi Polak wyjedzie na ferie – ceny rosną, ale chętnych nie brakuje
Rozpoczynające się ferie zimowe będą dla Polaków czasem nie tylko wypoczynku, ale także…
0 Komentarzy8 Minuty
15 stycznia 2025
Jan Wróblewski odznaczony za zasługi dla polskiej turystyki
Podczas Balu Hotelarza 11 stycznia 2025 r. organizowanego przez Fundację Polskie Hotele…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Lodowi rzeźbiarze będą rywalizować na Hrebienku
Najlepsi lodowi rzeźbiarze spotkają się w Tatrach Wysokich. W weekend 18–19 stycznia 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty