Dyplomatyczne otwarcie roku KIG z turystycznymi akcentami
W czwartek 17 lutego odbyło się Dyplomatyczne Otwarcie Roku organizowane periodycznie przez Krajową Izbę Gospodarczą. W siedzibie PKOL pojawiły się liczne reprezentacje dyplomatyczne, przedstawiciele agend rządowych, biznesu i polskich regionów. Nie zabrakło akcentów turystycznych.
Globalizacja polskiego biznesu szansą dla turystyki
Obserwując wystąpienie prelegentów, jak i przypatrując się zgromadzonym gościom można było wyciągnąć kilka ciekawych wniosków. Widać jak na dłoni postępującą globalizację polskiego biznesu. Pojawia się coraz więcej firm, których ambicje są naprawdę globalne przez duże G. Swoją ofertę prezentowały na stoiskach m.in. PBG Arena czy Jakusz.
W kuluarach można było porozmawiać z przedstawicielami zarówno tradycyjnych branż, jak rolno-spożywcza, którą reprezentowały m.in. Mlekovita czy Ewa-Bis, były też firmy, które stanowić będą o przyszłości, jak związana z biznesem wodorowym Hynfra. Podczas wystąpienie, pojawiły się też akcenty turystyczne, najsilniej wybrzmiały one podczas prezentacji reprezentanta Mazowsza – widać było, że mocno na sercu leży województwu promowanie lokalnego produktu turystycznego.
Silną reprezentację wystawił też PTAK – Expo i tu kolejna ciekawa informacja. Potwierdzają się wiadomości, iż doczekamy się wreszcie ponownie turystycznych targów w Warszawie. PTAK Expo ma przygotować je pod marką TT Warsaw.
Arabia Saudyjska, Angola i RPA – kierunki, na których będzie wspierany polski biznes
Pojawiła się też inna ciekawa informacja traktująca o wsparciu ekspansji polskiego biznesu na nowych biznesowych kierunkach. Wymieniono m.in. Arabię Saudyjską, Angolę czy RPA, pierwszy z tych krajów z pewnością będzie mocno zacieśniał więzy z Polską. Pomoże inwestycja saudyjska w Lotos, ale również aktywność Saudów w zakresie promocji turystycznej w Polsce. Wybrano już osobę, która ma ją organizować. Na wydarzeniu był obecny Ambasador Arabii Saudyjskiej J.E. Saad Saleh Alsaleh, podkreślano, że już dziś ten kraj z 3 mld obrotu z Polską, jest jej najważniejszym partnerem gospodarczym w regionie.
Katarzyna Czajka zajmie się promocją Arabii Saudyjskiej w regionie
Afrykańskie kierunki to z kolei bardzo dobra wiadomość dla linii lotniczych i PPL, te ostatnie marzy o afrykańskim przewoźniku sieciowym na Okęciu. Mocniejsze więzi biznesowe między Polską a Afryką mogą pomóc zrealizować ten sen. Nakłonienie Ethiopianair, by pojawił się w Warszawie stanie się realne.
Bośnia i Hercegowina cieszy się z pierwszego połączenia lotniczego
Podczas eventu można było też porozmawiać z przedstawicielami mniejszych państw, dla których zarówno polskie firmy, jak i nasi turyści są kluczowymi klientami. Entuzjazmu nie kryła ambasador Bośni i Hercegowiny, ten mały a piękny kraj właśnie doczekał pierwszego połączenia lotniczego z Polski. Specjalizujące się w Bałkanach biuro Rego Bis uruchomi we współpracy z LOT-em wyczekiwany czarter do Mostaru, na razie z Katowic. Połączenie ma odpowiedzieć na oczekiwania zarówno klientów z segmentu turystyki plażowej, kulturowej, jak i biur pielgrzymkowych.
Aktywność polskich firm na Bałkanach nie uszła uwadze tamtejszych linii lotniczych, widać, że sondują one rynek i jest duża szansa, że w kolejnych latach wybór połączeń na Bałkany będzie jeszcze bogatszy.
Mazowsze i Dolny Śląsk z ciekawymi turystycznymi stoiskami
Nie można też było nie zauważyć licznie reprezentowanych polskich regionów, w sumie było ich osiem. Najbardziej zwracały na siebie uwagę dwa stoiska tj. Dolny Śląsk i Mazowsze. Mazowsze postawiło na promocję turystyczną z głównym akcentem na kulinaria. Związana na co dzień ze Skansenem Wsi Radomskiej firma cateringowa wywiązała się z zadania doskonale. Poza lokalnymi smakami można było też spróbować m.in. soków z Doliny Radomki.
Nie mniejszą popularnością cieszyło się stoisko Dolnego Śląska, tu także mieliśmy do wyboru sporo rożnych materiałów, i to zarówno traktujących o atrakcyjności inwestycyjnej regionu, jak i jego walorach turystycznych. Obsługa stoiska czyniła wiele dobrego, by zainteresować gości regionem.
Dyplomatyczne otwarcie roku pokazało jak wielki jest głód off-linowych imprez branżowych, podczas których można wymienić się wiedzą i podtrzymywać relacje. Turystyka też czeka na pełen restart swoich wydarzeń, już w następnym tygodniu Gala Waszej Turystyki w Warszawie, a później w kwietniu kolejne Forum Waszej Turystyki w Łodzi. Wracamy do normalności.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty