Dziesiąta edycja Meetings Week Poland: o odbudowie i wartości branży spotkań oraz jej zrównoważonym rozwoju
Jubileuszowa edycja MWP odbyła się w formule hybrydowej w dniach 21-22 kwietnia w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku. Do udziału zostali zaproszeni prelegenci, którzy reprezentują wszystkie sektory rynku spotkań.
Program poruszył przede wszystkim tematy zrównoważonego rozwoju w przemyśle spotkań i wydarzeń. Oprócz tego podjęto dyskusję na temat wpływu wojny w Ukrainie na sytuację w branży. W trakcie eventu miały także miejsce praktyczne warsztaty z kompetencji managera niezbędnych w nowej branżowej rzeczywistości.
Okazja do rozwoju kariery w przemyśle spotkań
Pierwszego dnia w trakcie konferencji stowarzyszenia branżowe, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula i The Warsaw Voice przygotowały specjalne sesje. Wśród nich miejsce miało wydarzenie Future Leaders Forum, które jest organizowane dla utalentowanych studentów wiążących swoją przyszłość z przemysłem spotkań. To jedyna taka konferencja w całej Europie Środkowowschodniej dotycząca przemysłu spotkań, która jest skierowana dla studentów. Daje ona możliwość nie tylko do zawarcia nowych znajomości, ale też szansę na rozwijanie swojej kariery.
Hybrydowe dziś i jutro
Pierwsze spotkanie podczas wydarzenia zostało poświęcone konsekwencjom, jakie przynosi wirtualizacja i digitalizacja wydarzeń. Obok wojny w Ukrainie czynnikiem, jaki znacznie wpłynął na rynek spotkań, jest jego wirtualizacja, do której doszło w czasie pandemii. Oprócz pozytywnego wpływu i nowych możliwości organizowania spotkań, zauważono również negatywne konsekwencje eventów online. Jednym z nich jest obecnie zmniejszona ilość uczestników biorących udział w wydarzeniach stacjonarnych. Hybrydowe spotkania, konferencje czy kongresy pozostaną już z nami na stałe, stanowiąc odpowiedź na wyzwania jakie czekają całą branżę turystyczną.
Eko w eventach, czyli zmiany procesów organizacji wydarzeń
Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało sesję poświęconą eko wydarzeniom i zrównoważonemu rozwojowi. W listopadzie 2021 roku branża eventowa została wpisana do strategii globalnych zmian na rzecz ochrony środowiska. Ekologiczne wydarzenia są przyszłością dla branży turystycznej, a także kierunkiem, do którego powinno zmierzać każde świadome przedsiębiorstwo. Na firmach, które nie zaczną dbać o ochronę środowiska stosując proekologiczne rozwiązania zarówno wewnątrz swoich organizacji, jak i podczas eventów zmiany wymusi świat i zjawiska globalne. SBE poprzez realizowanie swojej misji chce wprowadzić nowe trendy i edukować branżę. Jedną z koncepcji jest wprowadzenie „zielonych eventów” oraz „eko certyfikatów” dla wydarzeń, usług i produktów.
Targi narzędziem marketingu bezpośredniego
Zmieniająca się rzeczywistość pocovidowa wymusza na całej branży targowej wprowadzenie zmian. Oferowane są rozwiązania nie tylko dla wystawców, ale też dla zwiedzających. Obecne targi znacznie różnią się od tych, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu. Oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych, które dają nowe możliwości i często są atrakcją samą w sobie, zmienia się również formuła wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby komunikacji oraz doświadczenia, jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów.
Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji
Ciekawą sesją, która wpisuje się także w Rok Kobiet w Turystyce była sesja “Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji”. Pandemia Covid-19 w sposób szczególny dotknęła wszystkich pracowników branży spotkań, ale kobiety odczuły jej wpływ najbardziej. Redukcja etatów i obniżenie wynagrodzeń, niedogodności pracy zdalnej, przejęcie całkowitej odpowiedzialności za edukację swoich dzieci czy opieki nad starszymi członkami swoich rodzin. SKKP uważa, że odbudowa przemysłu spotkań po pandemii w głównej mierze zależy od dobrostanu kobiet – zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania, zrównoważenia życia zawodowego i prywatnego. W trakcie tej sesji Magdalena Dyderska, liderka w dziale marketingu CEE Hydropolis i MPWiK SA we Wrocławiu zaprezentowała częściowe wyniki badań o roli kobiet w turystyce.
Organizatorami Meetings Week Poland jest Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. Oprócz nich do grona organizatorów dołączyła Polska Izba Przemysłu Targowego i Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Przerwa w czasie lotu w Warszawie? Poznaj atrakcje niedaleko Okęcia!
Warszawa to miasto, które warto poznać, nawet jeśli masz jedynie krótką przerwę między…
0 Komentarzy2 Minuty
24 października 2024
XV Forum Promocji Turystycznej: jak będzie wyglądała turystyka w Polsce za 30 lat?
Już tylko pięć dni dzieli nas od XV Forum Promocji Turystycznej. Jednym z punktów…
0 Komentarzy2 Minuty
21 października 2024
Jak skutecznie wytłumaczyć klientowi, że powinien kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne?
Już 29 października 2024 r. podczas XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się dyskusja…
0 Komentarzy1 Minuty
18 października 2024
Miasto Stołeczne Warszawa − Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej
Warszawa została oficjalnym Partnerem XV Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
17 października 2024
Arche Fabryka Samolotów Mielno świętuje rok działalności
Na początku października Arche Fabryka Samolotów Mielno obchodził swoje pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
17 października 2024
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Jak dostosować obiekty do potrzeb wszystkich?
Turystyka dostępna dla osób z niepełnosprawnościami to kolejny temat, który będzie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
O tym jak tworzyć kampanie, które przyciągają klientów porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Neuromarketing to metoda, która pozwala firmom lepiej zrozumieć decyzje konsumentów i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty