Dziesiąta edycja Meetings Week Poland: o odbudowie i wartości branży spotkań oraz jej zrównoważonym rozwoju
Jubileuszowa edycja MWP odbyła się w formule hybrydowej w dniach 21-22 kwietnia w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku. Do udziału zostali zaproszeni prelegenci, którzy reprezentują wszystkie sektory rynku spotkań.
Program poruszył przede wszystkim tematy zrównoważonego rozwoju w przemyśle spotkań i wydarzeń. Oprócz tego podjęto dyskusję na temat wpływu wojny w Ukrainie na sytuację w branży. W trakcie eventu miały także miejsce praktyczne warsztaty z kompetencji managera niezbędnych w nowej branżowej rzeczywistości.
Okazja do rozwoju kariery w przemyśle spotkań
Pierwszego dnia w trakcie konferencji stowarzyszenia branżowe, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula i The Warsaw Voice przygotowały specjalne sesje. Wśród nich miejsce miało wydarzenie Future Leaders Forum, które jest organizowane dla utalentowanych studentów wiążących swoją przyszłość z przemysłem spotkań. To jedyna taka konferencja w całej Europie Środkowowschodniej dotycząca przemysłu spotkań, która jest skierowana dla studentów. Daje ona możliwość nie tylko do zawarcia nowych znajomości, ale też szansę na rozwijanie swojej kariery.
Hybrydowe dziś i jutro
Pierwsze spotkanie podczas wydarzenia zostało poświęcone konsekwencjom, jakie przynosi wirtualizacja i digitalizacja wydarzeń. Obok wojny w Ukrainie czynnikiem, jaki znacznie wpłynął na rynek spotkań, jest jego wirtualizacja, do której doszło w czasie pandemii. Oprócz pozytywnego wpływu i nowych możliwości organizowania spotkań, zauważono również negatywne konsekwencje eventów online. Jednym z nich jest obecnie zmniejszona ilość uczestników biorących udział w wydarzeniach stacjonarnych. Hybrydowe spotkania, konferencje czy kongresy pozostaną już z nami na stałe, stanowiąc odpowiedź na wyzwania jakie czekają całą branżę turystyczną.
Eko w eventach, czyli zmiany procesów organizacji wydarzeń
Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało sesję poświęconą eko wydarzeniom i zrównoważonemu rozwojowi. W listopadzie 2021 roku branża eventowa została wpisana do strategii globalnych zmian na rzecz ochrony środowiska. Ekologiczne wydarzenia są przyszłością dla branży turystycznej, a także kierunkiem, do którego powinno zmierzać każde świadome przedsiębiorstwo. Na firmach, które nie zaczną dbać o ochronę środowiska stosując proekologiczne rozwiązania zarówno wewnątrz swoich organizacji, jak i podczas eventów zmiany wymusi świat i zjawiska globalne. SBE poprzez realizowanie swojej misji chce wprowadzić nowe trendy i edukować branżę. Jedną z koncepcji jest wprowadzenie „zielonych eventów” oraz „eko certyfikatów” dla wydarzeń, usług i produktów.
Targi narzędziem marketingu bezpośredniego
Zmieniająca się rzeczywistość pocovidowa wymusza na całej branży targowej wprowadzenie zmian. Oferowane są rozwiązania nie tylko dla wystawców, ale też dla zwiedzających. Obecne targi znacznie różnią się od tych, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu. Oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych, które dają nowe możliwości i często są atrakcją samą w sobie, zmienia się również formuła wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby komunikacji oraz doświadczenia, jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów.
Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji
Ciekawą sesją, która wpisuje się także w Rok Kobiet w Turystyce była sesja „Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji”. Pandemia Covid-19 w sposób szczególny dotknęła wszystkich pracowników branży spotkań, ale kobiety odczuły jej wpływ najbardziej. Redukcja etatów i obniżenie wynagrodzeń, niedogodności pracy zdalnej, przejęcie całkowitej odpowiedzialności za edukację swoich dzieci czy opieki nad starszymi członkami swoich rodzin. SKKP uważa, że odbudowa przemysłu spotkań po pandemii w głównej mierze zależy od dobrostanu kobiet – zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania, zrównoważenia życia zawodowego i prywatnego. W trakcie tej sesji Magdalena Dyderska, liderka w dziale marketingu CEE Hydropolis i MPWiK SA we Wrocławiu zaprezentowała częściowe wyniki badań o roli kobiet w turystyce.
Organizatorami Meetings Week Poland jest Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. Oprócz nich do grona organizatorów dołączyła Polska Izba Przemysłu Targowego i Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty