Dziwny Klient, wersja ekstremalna
W turystyce, jak we wszystkich usługach, zastosowanie ma znana maksyma, że „klient nasz pan.” Co jednak począć, gdy Twój Pan ma ewidentne problemy z zespołem natręctw, a stawiane przez niego wymagania sprawiają, że grany przez Jacka Nicholsona Melvin Udall z filmu „Lepiej być nie może” to przy nim wyluzowany okaz życzliwości i zdrowia psychicznego?
Na Trudnego Klienta trafiło biuro Bezkresy. Zapytanie ofertowe dotyczyło noclegów i wyżywienia na Ukrainie. Biuro zostało poproszone o wycenę usługi. Wymagania co do noclegów wyżywienia zostały opisane obszernie i szczegółowo. Bardzo szczegółowo. Pracownicy biura przecierali oczy ze zdumienia, gdy przeczytali, że klient pyta o:
„Szczegóły wyżywienia:
1) obiad składający się z:
zupy – 250 ml/osobę,
drugiego dania, do wyboru:
danie mięsne – mięso wraz z dodatkiem sosu – 200 g/osobę,
dodatek skrobiowy: ziemniaki opiekane – 150 g/ osobę, ziemniaki z wody 200 g/ osobę, makaron 120 g/ osobę (1 dodatek skrobiowy do wyboru),
surówka – 100 g/ osobę lub warzywa gotowane – 100g /osobę (w zależności od zestawu)
danie jarskie – 350 g/1 osobę
deseru – ciasto 220 g/osobę
napoju gorącego/zimnego – 200 ml/ osobę (1 napój do wyboru)
2) kolację składająca się z:
dania ciepłego – 400 g/ 1 osobę
lub
płyty zimnej – 400 g/ 1 osobę (w tym np.: sałatka, patera wędlin, pieczywo, tartinki)
napoju gorącego/zimnego – 200 ml/ osobę (1 napój do wyboru)”
Przytoczony powyżej przykład to fragment obszernego, kilkustronicowego zapytania ofertowego, które nadesłał Bezkresom pewien psychotyczny szczególarz. Każde danie opisane jest co do jednego ziemniaka. I „dodatku skrobiowego”. Określona w dekagramach objętość posiłków przywodzi na myśl człowieka, który wchodzi do restauracji z wagą i niczym Wiesław Michnikowski z filmu „Filantropi i gangsterzy” pieczołowicie sprawdza, czy nie jest oszukiwany przez restauratorów.
Oczywiście, wiadomo że zawarcie szczegółowej umowy może uchronić przed problemami i nieporozumieniami, zarówno po stronie klienta, jak i po stronie biura. Jednak w tym wypadku nie wiadomo, czy do zawarcia umowy w ogóle dojdzie. Nad przygotowaniem oferty dla Klienta, Który Chce Konkretów pracuje sztab fachowców z branży turystycznej i gastronomicznej. Czy i kiedy zakończą, nie wiadomo…
POWIĄZANE WPISY
1 kwietnia 2022
Słoń Aleksander prelegentem X Forum Promocji Turystycznej. „To będzie merytoryczny gwóźdź programu”
„Nareszcie będzie zwięźle i na temat” – ocenia jeden z wieloletnich uczestników Forów…
0 Komentarzy3 Minuty
10 października 2021
Olsztyn tu, Olsztyn tam, czyli jak Wirtualna.pl uczy geografii Polski
Według portalu Wirtualna Polska (WP.pl) Olsztyn koło Częstochowy, to miasteczko z wieloma…
0 Komentarzy1 Minuty
1 kwietnia 2020
Program Balkon+ uratuje turystykę. Rajska plaża w każdym domu
Rzutem na taśmę do tarczy antykryzysowej wprowadzono ratunkowy projekt dla branży…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lutego 2020
Corendon pokazuje agentom Turcję (II)
Ponad 40 przedstawicieli bur podróży z całej Polski wzięło w VIP FAM TRIPIE…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lutego 2020
Corendon pokazuje agentom Turcję (I)
Ponad 40 przedstawicieli bur podróży z całej Polski uczestniczy w VIP FAM TRIPIE…
1 Komentarz1 Minuta
13 stycznia 2020
„Kończ Waść, wstydu oszczędź” nie działa na Podlasiu, czyli zarządzanie kryzysowe w wydaniu urzędników
„Miała być promocja województwa, że zacytuję, a tu d.pa wyszła” – zagaja Stanisława…
0 Komentarzy7 Minuty
2 grudnia 2019
Agenci ETI bawili się w Port Ghalib [GALERIA ZDJĘĆ]
Zakończona już impreza ETI VIP World Academy 2019, na którą zaproszeni zostali agenci…
1 Komentarz2 Minuty
26 listopada 2019
To była noc! Gala dinner na ETI VIP World Academy [GALERIA ZDJĘĆ]
Pierwszy dzień oficjalnych spotkań i paneli dyskusyjnych podczas ETI VIP World Academy…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2019
TUI myli rynek wrocławski z krakowskim. I puszcza to w świat
Nawet przyzwyczajonych do fake newsów odbiorców treści internetowych trudno rozbawić…
0 Komentarzy1 Minuty