DZT: rośnie zainteresowanie podróżami przyjaznymi dla klimatu
Konsekwentne działania promocyjne turystyki przyjaznej dla klimatu i środowiska oraz odpowiedzialne korzystanie ze wszystkich zasobów umacniają pozycję Niemiec jako celu podróży wśród europejskiej konkurencji.
„Bieżące badania pokazują, że rośnie międzynarodowe zapotrzebowanie na podróże przyjazne dla klimatu i środowiska. Według Panelu Ekspertów Branżowych DZT, odsetek kluczowych klientów, którzy postrzegają Niemcy jako kraj kierujący się zasadami zrównoważonego rozwoju wzrósł z 67 do 80 procent w ciągu roku. 60 procent kluczowych klientów aktywnie promuje Niemcy jako cel zrównoważonych podróży. 58 proc. przedstawicieli międzynarodowej branży turystycznej spodziewa się dalszego wzrostu popytu w tym segmencie w ciągu najbliższych trzech lat” – powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Analizy przeprowadzone przez IPK International wskazują, że zrównoważona turystyka, ochrona klimatu i środowiska są ważne lub bardzo ważne dla 80 procent podróżujących. Aby zarezerwować bardziej zrównoważone wycieczki, około 40 procent ankietowanych oczekuje szerszego wachlarza ofert i bardziej szczegółowych informacji. Ważnym aspektem jest też możliwość „wyrównania” sezonów turystycznych. Ponad połowa ankietowanych chętnie podróżowałaby także poza wysokimi sezonami.
43 procent mogłoby zrezygnować z komfortu podróży do miejsca docelowego, jeśli miałoby się to wiązać z byciem bardziej proekologicznym. Wyraźny jest też wzrost zainteresowania połączeniem wycieczki po mieście z pobytem na obszarach wiejskich, który wynosi ponad 90 procent wśród ankietowanych turystów zagranicznych.
DZT poprzez swoje kampanie tematyczne tworzy aktywną agendę na rzecz bardziej zrównoważonej turystyki. Wspólnie z partnerami z niemieckiej branży turystycznej pracuje nad wydłużeniem czasu podróży gości. Nowym podejściem jest łączenie ofert miejskich i wiejskich, a także reklamowanie pobytów poza sezonem.
Wysoka pozycja Niemiec wśród konkurencji w Europie
Jeśli chodzi o ochronę klimatu i środowiska oraz zrównoważony rozwój, Niemcy jako cel podróży mają bardzo dobrą pozycję. Według badania przeprowadzonego przez IPK International na zlecenie DZT w październiku 2022 r., zagraniczni turyści umieścili Niemcy na trzecim miejscu – po Szwajcarii i Szwecji.
W indeksie SDG, który pokazuje postępy w osiąganiu celów klimatycznych ONZ, Niemcy zajęły szóste miejsce w 2022 r., w Travel & Tourism Development Index 2021 Światowego Forum Ekonomicznego zajęły piąte miejsce wśród 117 porównywanych krajów, a w rankingu Yougov Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022 wśród wszystkich krajów europejskich, Niemcy znalazły się w TOP10.
Szeroko zakrojone działania marketingowe DZT na rzecz zrównoważonej turystyki przyjazdowej przynoszą efekty: według analizy danych z telefonów komórkowych przeprowadzonych przez Teralytics na zlecenie DZT, udział podróżujących pociągiem do Niemiec, od stycznia do października 2022 r. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku wzrósł z 10,6 procent
do 14,4 procent. W segmencie lotniczym, według analiz Forward Keys długość pobytu w pierwszych dziesięciu miesiącach 2022 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku wzrosła średnio z 8,3 do 9,9 dni.
Kampanie tematyczne DZT w 2023 nadal będą obejmować kwestie zrównoważonego rozwoju
Według Destination Brand Index 2021, 83 procent ankietowanych w siedmiu krajach europejskich jest zainteresowanych spędzaniem czasu na łonie natury, 74 proc. lubi odwiedzać zamki, pałace i katedry, a 71 proc. interesuje się wydarzeniami kulturalnymi.
Opierając się na wyżej wymienionych wynikach, DZT w 2023 roku będzie koncentrować swój globalny marketing na zrównoważonej turystyce prowadząc trzy kampanie tematyczne. Nowa kampania DZT „51 miejsc światowego dziedzictwa UNESCO – historyczne i współczesne Niemcy” koncentruje się na różnorodnych opcjach zrównoważonego podróżowania przez krajobrazy kulturowe Niemiec. Kontynuowana będzie kampania zrównoważonego rozwoju „FEEL GOOD”, która spotkała się z dużym międzynarodowym zainteresowaniem, i która promuje certyfikowane oferty. DZT będzie również kontynuować udaną kampanię „Embrace German Nature”.
Od 2023 roku DZT, w swojej komunikacji skierowanej do grup docelowych będzie jeszcze bardziej koncentrować się na segmentach zorientowanych na zrównoważony rozwój, w oparciu o SINUS META Milieus®.
DZT: zrównoważone podróżowanie jest konieczne w czasach zmian klimatycznych
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Kiwi.com: wzrost cen nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem
Z raportu Kiwi.com wynika, że Polacy nie rezygnują z podróży, mimo rosnących cen. W 2024…
0 Komentarzy3 Minuty
19 grudnia 2024
Wieczór z Krzysztofem Wielickim w Abu Dhabi w ramach promocji Polski na rynkach arabskich
25 listopada br. w Abu Dhabi zaprezentowano film dokumentalny o życiu i dorobku wybitnego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka podsumowało lato 2024. Wzrost liczby pasażerów o 32 proc.
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka podsumował sezon letni 2024, podczas gali na której…
0 Komentarzy2 Minuty