DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer, aktywnie wykorzystując sztuczną inteligencję do promocji niemieckiej turystyki na świecie. Dzięki wprowadzeniu „Emmy” – influencerki wygenerowanej przez sztuczną inteligencję – DZT stworzyła innowacyjną, interaktywną ambasadorkę marki, która dostępna jest przez cały tydzień, 24 godziny na dobę.
Zadaniem Emmy jest inspirowanie w wirtualnej przestrzeni potencjalnych turystów do prawdziwych wakacyjnych doświadczeń w Niemczech. W długoterminowej perspektywie Emma ma stać się niezbędnym elementem cyfrowej strategii komunikacyjnej DZT.
„Wprowadzenie Emmy jako AI-influencerki to kolejny krok w naszej strategii cyfrowej. Aplikacje AI odgrywają ważną rolę jako uzupełnienie i wsparcie technologiczne naszej komunikacji marki. Emma, już na etapie inspiracji może być innowacyjnym łącznikiem między potencjalnymi turystami a realnymi, niezapomnianymi doświadczeniami w Niemczech. Emma będzie działać równolegle do dobrze już ugruntowanych struktur naszego marketingu influencerów. W ubiegłym roku współpraca z „klasycznymi” influencerami przyniosła 148 milionów wyświetleń na ich kanałach w mediach społecznościowych. DZT w swojej strategii sztucznej inteligencji wykorzystuje innowacje technologiczne, jednak nie mogą one zastąpić osobistych doświadczeń i spotkań, a jedynie optymalizować podróż klientów” – komentuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Projekt AI-Influencera został opracowany przez DZT we współpracy z agencją Startup Creator, przy użyciu najnowocześniejszej technologii.
„Persona” Emmy: nowoczesna, otwarta na świat berlinianka. Ma około 30 lat, uwielbia nowe technologie i podróżowanie. Swoją miłość do nowych technologii łączy z pasją do podróży po Niemczech. Na swoim kanale na Instagramie @EmmaTravelsGermany inspiruje swoich obserwatorów do podróżowania po Niemczech, towarzyszy im w podróży i dzieli się swoimi doświadczeniami w zabawny i informacyjny sposób.
Techniczne tło: Emma jest wygenerowanym w pełni przez AI „cyfrowym człowiekiem”. Dzięki zaawansowanym algorytmom głębokiego uczenia (deep learning) i modelom językowym (large language model / LLM) może podjąć na czacie interakcję z obserwatorami w ponad 20 językach. Do końca roku AI-asystent będzie mógł korzystać nie tylko z informacji na germany.travel, ale również z danych ze źródeł „open data” DZT w czasie rzeczywistym.
Rosnące znaczenie sztucznej inteligencji (AI) w pracy DZT
Dzięki „Emmie” DZT otwiera nowy rozdział w wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Już teraz AI kształtuje liczne obszary pracy DZT jak: współpraca z międzynarodową branżą turystyczną, komunikacja z klientami oraz marketing. OTC coraz częściej wykorzystują AI do analizy i optymalnej promocji ofert turystycznych na całym świecie. DZT wspiera ten trend swoim projektem „Open Data”: dostępnych jest już do pobrania ponad pół miliona odczytywanych przez maszyny zestawów danych dotyczących atrakcji turystycznych, tras i wydarzeń oraz danych infrastrukturalnych. Te dane poprawiają widoczność ofert turystycznych w Niemczech na międzynarodowych platformach online.
AI pomaga lepiej zrozumieć klientów i dostarcza dopasowane oferty. Już od 2020 roku chatbot wspierany przez AI odpowiada na zapytania klientów na stronie DZT przez całą dobę, a także w zakresie technologii immersyjnych, takich jak wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość czy aplikacje na inteligentne głośniki. DZT od dawna wykorzystuje AI do inspirowania turystów.
Aplikacje AI są już teraz zintegrowane z codzienną pracą DZT, zwłaszcza w marketingu. DZT wykorzystuje AI w tworzeniu i realizacji narzędzi marketingu cyfrowego, na przykład do tworzenia zasobów, takich jak obrazy i filmy, teksty, tłumaczenia i projektowanie graficzne. Przez transparentną komunikację DZT zapewnia odpowiedzialne korzystanie z możliwości, które wynikają z aplikacji AI.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Rada Nadzorcza PPL S.A. odwołała Monikę Niewczas z funkcji członka zarządu
19 grudnia 2024 roku Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. podjęła decyzję o…
0 Komentarzy1 Minuta
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
XI GREMIUM TURYSTYKI: branża, nauka i samorząd razem w Toruniu
Za nami XI GREMIUM EKSPERTÓW TURYSTYKI. Tegoroczna edycja zgromadziła rekordową liczbę…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Jacek Skrzypkowski nowym dyrektorem generalnym Aviareps Polska
Jacek Skrzypkowski od grudnia kieruje polskim oddziałem firmy Aviareps. Jego zadaniem,…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Gąsiory Turystyki 2024 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
Przyznaliśmy nagrody w pierwszej edycji konkursu Gąsiory Turystyki, którego celem jest…
0 Komentarzy8 Minuty
29 listopada 2024
Włocławek – industrialna siła z turystycznym potencjałem
W świadomości przeciętnego Polaka Włocławek jawi się jako miasto przemysłowe. Znajdują…
0 Komentarzy7 Minuty
28 listopada 2024
Katowice Airport świętuje rekord: 6 mln pasażerów w 2024 roku
W czwartek 28 listopada 2024 roku w Katowice Airport, po raz pierwszy w historii portu,…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Odkryj uroki Korei Południowej. Co warto zobaczyć w Incheon i Gangwon?
Korea Południowa to kraj, który łączy nowoczesność z głęboką historią, oferując zarówno…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty