DZT wprowadza AI-Influencerkę do promocji turystyki
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uruchamia swój pierwszy projekt AI-Influencer, aktywnie wykorzystując sztuczną inteligencję do promocji niemieckiej turystyki na świecie. Dzięki wprowadzeniu „Emmy” – influencerki wygenerowanej przez sztuczną inteligencję – DZT stworzyła innowacyjną, interaktywną ambasadorkę marki, która dostępna jest przez cały tydzień, 24 godziny na dobę.
Zadaniem Emmy jest inspirowanie w wirtualnej przestrzeni potencjalnych turystów do prawdziwych wakacyjnych doświadczeń w Niemczech. W długoterminowej perspektywie Emma ma stać się niezbędnym elementem cyfrowej strategii komunikacyjnej DZT.
„Wprowadzenie Emmy jako AI-influencerki to kolejny krok w naszej strategii cyfrowej. Aplikacje AI odgrywają ważną rolę jako uzupełnienie i wsparcie technologiczne naszej komunikacji marki. Emma, już na etapie inspiracji może być innowacyjnym łącznikiem między potencjalnymi turystami a realnymi, niezapomnianymi doświadczeniami w Niemczech. Emma będzie działać równolegle do dobrze już ugruntowanych struktur naszego marketingu influencerów. W ubiegłym roku współpraca z „klasycznymi” influencerami przyniosła 148 milionów wyświetleń na ich kanałach w mediach społecznościowych. DZT w swojej strategii sztucznej inteligencji wykorzystuje innowacje technologiczne, jednak nie mogą one zastąpić osobistych doświadczeń i spotkań, a jedynie optymalizować podróż klientów” – komentuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Projekt AI-Influencera został opracowany przez DZT we współpracy z agencją Startup Creator, przy użyciu najnowocześniejszej technologii.
„Persona” Emmy: nowoczesna, otwarta na świat berlinianka. Ma około 30 lat, uwielbia nowe technologie i podróżowanie. Swoją miłość do nowych technologii łączy z pasją do podróży po Niemczech. Na swoim kanale na Instagramie @EmmaTravelsGermany inspiruje swoich obserwatorów do podróżowania po Niemczech, towarzyszy im w podróży i dzieli się swoimi doświadczeniami w zabawny i informacyjny sposób.
Techniczne tło: Emma jest wygenerowanym w pełni przez AI „cyfrowym człowiekiem”. Dzięki zaawansowanym algorytmom głębokiego uczenia (deep learning) i modelom językowym (large language model / LLM) może podjąć na czacie interakcję z obserwatorami w ponad 20 językach. Do końca roku AI-asystent będzie mógł korzystać nie tylko z informacji na germany.travel, ale również z danych ze źródeł „open data” DZT w czasie rzeczywistym.
Rosnące znaczenie sztucznej inteligencji (AI) w pracy DZT
Dzięki „Emmie” DZT otwiera nowy rozdział w wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Już teraz AI kształtuje liczne obszary pracy DZT jak: współpraca z międzynarodową branżą turystyczną, komunikacja z klientami oraz marketing. OTC coraz częściej wykorzystują AI do analizy i optymalnej promocji ofert turystycznych na całym świecie. DZT wspiera ten trend swoim projektem „Open Data”: dostępnych jest już do pobrania ponad pół miliona odczytywanych przez maszyny zestawów danych dotyczących atrakcji turystycznych, tras i wydarzeń oraz danych infrastrukturalnych. Te dane poprawiają widoczność ofert turystycznych w Niemczech na międzynarodowych platformach online.
AI pomaga lepiej zrozumieć klientów i dostarcza dopasowane oferty. Już od 2020 roku chatbot wspierany przez AI odpowiada na zapytania klientów na stronie DZT przez całą dobę, a także w zakresie technologii immersyjnych, takich jak wirtualna rzeczywistość, rozszerzona rzeczywistość czy aplikacje na inteligentne głośniki. DZT od dawna wykorzystuje AI do inspirowania turystów.
Aplikacje AI są już teraz zintegrowane z codzienną pracą DZT, zwłaszcza w marketingu. DZT wykorzystuje AI w tworzeniu i realizacji narzędzi marketingu cyfrowego, na przykład do tworzenia zasobów, takich jak obrazy i filmy, teksty, tłumaczenia i projektowanie graficzne. Przez transparentną komunikację DZT zapewnia odpowiedzialne korzystanie z możliwości, które wynikają z aplikacji AI.
POWIĄZANE WPISY
18 października 2024
W sobotę 19 października rusza Królewski Ogród Światła w Wilanowie
Już po raz trzynasty Królewski Ogród Światła w Wilanowie otworzy swoje bramy dla…
0 Komentarzy2 Minuty
18 października 2024
Polska na targach IMEX America 2024: nowe kontakty i rosnąca pozycja w branży MICE
Targi IMEX America – jedno z ważniejszych wydarzeń dla branży spotkań i eventów na…
0 Komentarzy4 Minuty
16 października 2024
Armantis Polska zajmie się call center eSky w Bułgarii
Polska Grupa eSky przekazała dział obsługi klienta w Bułgarii w ręce Armatis Polska,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 października 2024
Wizz Air zawiesza loty do Izraela
Wizz Air zawiesza loty do Izraela. Przewoźnik nie będzie realizował połączeń do Tel Awiwu…
0 Komentarzy1 Minuta
9 października 2024
Gozo Europejskim Regionem Gastronomicznym 2026
Międzynarodowy Instytut Gastronomii, Kultury, Sztuki i Turystyki (IGCAT) ogłosił, że…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2024
Wrocławskie Hydropolis pomoże powodzianom z Wlenia
Hydropolis, wrocławskie centrum wiedzy o wodzie należące do Miejskiego Przedsiębiorstwa…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2024
Ryanair uruchamia nowe połączenie z Łodzi do Birmingham
Ryanair uruchamia od 28 października nowe połączenie z lotniska w Łodzi. Podróżni dwa…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2024
Milanówek świętował 100-lecie jedwabnictwa
Milanówek, malownicza miejscowość pod Warszawą, słynie z urokliwych willi, zielonych…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2024
Rekordowe lato na Lotnisku Chopina. Ponad 6,5 mln pasażerów w ciągu trzech miesięcy
Czerwiec, lipiec i sierpień okazały się najlepszymi miesiącami w 90-letniej historii…
0 Komentarzy2 Minuty