easyJet stawia na nowe technologie
Linia lotnicza easyJet, powołała po raz pierwszy w swojej historii, szefa działu Data Science i zapowiedziała przyspieszenie prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która ma przyczynić się do poprawy wydajności operacyjnej, redukcji kosztów, zwiększenia przychodów i podniesienia poziomu zadowolenia klientów.
easyJet planuje wykorzystać ją w opracowywaniu harmonogramu lotów, poprawie niezawodności floty, obszarze dystrybucji artykułów spożywczych oraz przy pracach nad nowym programem lojalnościowym Flight Club.
Sztuczna inteligencja znajdzie swoje zastosowanie w programach analizujących metadane, np. w zarządzaniu 170 milionami artykułów spożywczych dystrybuowanych przez linię w ciągu roku, w badaniu zużycia elementów samolotów podczas 1,5 miliarda godzin lotów rocznie oraz w analizie potrzeb klientów na podstawie 1,3 miliarda wyszukiwań na stronie easyJet.
Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziala: „Od dnia powstania firmy przykładamy bardzo dużą wagę do rozwoju innowacji i z wyprzedzeniem wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne służące usprawnieniu funkcjonowania linii. Wykorzystując ogromny potencjał, jaki oferuje sztuczna inteligencja, chcemy zwiększyć wydajność linii, obniżyć koszty działalności, podnieść przychody oraz poziom satysfakcji klientów.”
Alberto Rey-Villaverde, szef działu Data Science w easyJet, dodał: „easyJet jest dużą firmą, która ma relatywnie prosty model operacyjny. Jesteśmy czwartym największym przewoźnikiem w Europie, a wspomnianą funkcjonalność zawdzięczamy temu, że wszystkie rezerwacje dokonywane są przez stronę easyJet.com i wykorzystaniu jednego rodzaju samolotów na stosunkowo krótkich trasach. Połączenie prostego modelu operacyjnego i dużej skali pozwala nam na zbieranie ogromnych ilości informacji na temat wszystkich elementów działalności. Dzięki wprowadzeniu sztucznej inteligencji będziemy w stanie wyciągnąć wnioski z nagromadzonych danych, zaobserwować prawidłowości i trendy. Do tej pory wykorzystywaliśmy nasze możliwości diagnostyczne do wstecznej oceny działań. Teraz, dzięki włączeniu elementów sztucznej inteligencji, będziemy w stanie skupić się na prognozowaniu przyszłych wydarzeń i efektywnemu planowaniu.”
POWIĄZANE WPISY
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Finnlines podsumowuje dziewięć miesięcy działalności na trasie Świnoujście – Malmö
14 stycznia 2025 na pokładzie statku M/S Finnfellow Finnlines przy Euroterminalu w…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
PLL LOT połączą Kraków z Paryżem. Nowe połączenie od 31 marca
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie bezpośrednich rejsów z Krakowa do…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Wizz Air wznawia loty do Tel Awiwu
Od 16 stycznia pasażerowie z Katowic, Krakowa i Warszawy mogą ponownie korzystać z lotów…
0 Komentarzy1 Minuta
16 stycznia 2025
Emirates zwiększają liczbę lotów na Madagaskar. Sześć połączeń tygodniowo od kwietnia
Po inauguracji lotów Emirates na Madagaskar we wrześniu 2024 roku, przewoźnik wprowadza…
0 Komentarzy2 Minuty
15 stycznia 2025
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Podróże od 79 zł w styczniu, lutym i marcu
Ryanair uruchomiła dziś (środa, 15 stycznia) 48-godzinną wyprzedaż błyskawiczną z…
0 Komentarzy1 Minuty
14 stycznia 2025
Ryanair ogłasza letni rozkład lotów z Bydgoszczy. Sześć tras i nowy kierunek
Ryanair poinformował o swoim rozkładzie lotów na lato 2025 r. z Bydgoszczy, obejmujący…
0 Komentarzy4 Minuty