easyJet znowu lata z Warszawy

MM

Dziś odbył się inauguracyjny lot brytyjskiej linii easyJet z warszawskiego Lotniska im. F. Chopina do Londynu Gatwick. Tani przewoźnik zamierza rozwijać siatkę połączeń z Okęcia i nie boi się „przenosin” do Radomia. Na razie z Warszawy ruszają cztery trasy: oprócz Londynu polecimy do Berlina (Tegel), do Bazylei i Genewy.

„Nasza strategia zakłada, że jesteśmy obecni w najważniejszych, największych portach lotniczych, dlatego podjęliśmy decyzję o wznowieniu operacji z warszawskiego Lotniska im. F. Chopina. Zamierzamy w przyszłości rozwijać siatkę połączeń z tego portu lotniczego, wzbogacając ją o nowe kierunki” – zapowiedziała podczas dzisiejszej konferencji prasowej Ali Gayward, dyrektor oddziału easyJet w Wielkiej Brytanii.

Londyn dla biznesu, rodzin i na weekend

Loty do Gatwick odbywać się będą cztery razy tygodniowo, w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Ali Gayward przewiduje, że trasą tą będzie podróżowało ok. 77 tys. osób rocznie i będą to głównie pasażerowie biznesowi, turyści weekendowi oraz osoby odwiedzające rodziny.

Kolejnym kierunkiem obsługiwanym z lotniska Chopina będzie Berlin Tegel. Brytyjski przewoźnik chce zagospodarować lukę powstałą po zawieszeniu operacji przez Airberlin. Loty będą odbywały się raz dziennie, ale wierząc w popularność tej trasy easyJet planuje wkrótce zwiększyć tę częstotliwość. Szacowana liczba pasażerów to 135 tys. rocznie.

Przewoźnik stawia też na dwa kierunki szwajcarskie – Bazyleę, do której poleci trzy razy w tygodniu (wtorki, czwartki i niedziele) oraz Genewę, dokąd będzie można udać się cztery razy w tygodniu (poniedziałki, środy, piątki i niedziele).

Powrót do Warszawy, jaki Radom?

Brytyjski przewoźnik rozpoczął działalność w Polsce w 2004 roku i miał już w swojej ofercie loty z Warszawy, ale potem się z tego wycofał. Dlaczego zdecydował się wrócić akurat teraz?

„Gdy lataliśmy z Warszawy poprzednio lotniczy rynek w Europie był dużo mniejszy. Ale w ostatnich latach obserwowaliśmy rozwój Polski i nie moglibyśmy nie wykorzystać potencjału tego dynamicznego rynku. Nasze cztery nowe trasy z Warszawy wzbogacą ofertę dostępnych już przedtem 14 tras z Krakowa” – wyjaśniła Ali Gayward.

Zapytana o to, jak na plany rozwoju easyJet w Warszawie mogą wpłynąć plany zakładające przeniesienie ruchu lotniczego typu low cost do portu lotniczego w Radomiu Ali Gayward odparła, że jak na razie ich partnerem jest lotnisko Chopina i to z jego władzami rozmawiają na temat planów na przyszłość.

Oferta dla organizatorów turystyki

Przewoźnik jak na razie nie ma w ofercie polskiej osobnej linii czarterowej, istnieje jednak departament odpowiedzialny za ten segment działalności. Ali Gayward deklaruje, że easyJet jest otwarty na rozmowy z polskimi touroperatorami i gotów zaoferować na życzenie również taką usługę. Może również zaoferować biurom podróży „flat price” na połączeniach rejsowych.