Ecco Holiday – system zabezpieczeń jest nadal niewydolny

Touroperator poznański od trzech lat obejmuje klientów dodatkowych ubezpieczeniem, gwarancją zwrotu pieniędzy w ciągu 30 dni.

Karolina Warzybok, członek zarządu Ecco Holida, powiedziala: „Od kilku lat rynek turystyki wyjazdowej zmienia się dość dynamicznie. Zmieniają się oczekiwania klientów i możliwości produktowe. Nic nie trwa wiecznie. Poszukiwanie dodatkowych obszarów działania nie jest już realizacją nowatorskich trendów, ale zwykłą koniecznością. Touroperatorzy powinni być przygotowani na każdy możliwy scenariusz. Ecco Holiday już w 2012 roku zmieniło model biznesowy, ograniczając podaż oferty czarterowej na rzecz tanich linii. Cały produkt egzotyczny, oferowany pod marką Ecco Travel, opieramy głównie na liniach rejsowych. Co nam to dało? Ograniczenie ryzyk, zwłaszcza związanych z turystyką czarterową, rozwój oferty o nowe kierunki i nowe produkty, dotarcie do nowych klientów. Przede wszystkim jednak zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonowania, korzystne zarówno dla firmy, jak i jej klientów. Dziś Ecco Holiday posiada jeden z najwyższych ratingów AA+ i zajmuje drugie miejsce wśród biur podróży w Polsce najbardziej stabilnych finansowo.”

Według Ecco Holiday, dynamika zmian w branży turystycznej zdaje się być niezauważalna tylko dla ustawodawców. Wydarzenia z roku 2012 obnażyły zupełną niewydolność systemu zabezpieczeń chroniących turystów. Wielu z nich straciło znaczne kwoty bez szansy na ich odzyskanie. Niestety, sytuacja ta nie zmieniła się do dziś, a ruch zauważyć można jedynie na ministerialnych stołkach. Nowe zastępy urzędników nie podejmują żadnych konkretnych działań, aby zmienić ten stan rzeczy, mimo kolejnych wyroków, w których przegranym jest Skarb Państwa. Na rynku są już dostępne rozwiązania, które mogłyby zostać wprowadzone dla całej branży.

Warzybok skomentowała: „Już od ponad 3 lat obejmujemy wszystkich naszych klientów dodatkowym ubezpieczeniem.Ubezpieczamy ich pieniądze, które wpłacają na poczet swoich przyszłych wakacji, gwarantując zwrot 100 proc. wpłaconych środków w ciągu 30 dni. Ponosimy z tego tytułu dodatkowe koszty, ale bezpieczeństwo klientów jest dla nas priorytetem. Niestety, nie wszystkich na to stać, więc nie zastąpi to rozwiązań systemowych.”

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center