Ecco Holiday – system zabezpieczeń jest nadal niewydolny
Touroperator poznański od trzech lat obejmuje klientów dodatkowych ubezpieczeniem, gwarancją zwrotu pieniędzy w ciągu 30 dni.
Karolina Warzybok, członek zarządu Ecco Holida, powiedziala: “Od kilku lat rynek turystyki wyjazdowej zmienia się dość dynamicznie. Zmieniają się oczekiwania klientów i możliwości produktowe. Nic nie trwa wiecznie. Poszukiwanie dodatkowych obszarów działania nie jest już realizacją nowatorskich trendów, ale zwykłą koniecznością. Touroperatorzy powinni być przygotowani na każdy możliwy scenariusz. Ecco Holiday już w 2012 roku zmieniło model biznesowy, ograniczając podaż oferty czarterowej na rzecz tanich linii. Cały produkt egzotyczny, oferowany pod marką Ecco Travel, opieramy głównie na liniach rejsowych. Co nam to dało? Ograniczenie ryzyk, zwłaszcza związanych z turystyką czarterową, rozwój oferty o nowe kierunki i nowe produkty, dotarcie do nowych klientów. Przede wszystkim jednak zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonowania, korzystne zarówno dla firmy, jak i jej klientów. Dziś Ecco Holiday posiada jeden z najwyższych ratingów AA+ i zajmuje drugie miejsce wśród biur podróży w Polsce najbardziej stabilnych finansowo.”
Według Ecco Holiday, dynamika zmian w branży turystycznej zdaje się być niezauważalna tylko dla ustawodawców. Wydarzenia z roku 2012 obnażyły zupełną niewydolność systemu zabezpieczeń chroniących turystów. Wielu z nich straciło znaczne kwoty bez szansy na ich odzyskanie. Niestety, sytuacja ta nie zmieniła się do dziś, a ruch zauważyć można jedynie na ministerialnych stołkach. Nowe zastępy urzędników nie podejmują żadnych konkretnych działań, aby zmienić ten stan rzeczy, mimo kolejnych wyroków, w których przegranym jest Skarb Państwa. Na rynku są już dostępne rozwiązania, które mogłyby zostać wprowadzone dla całej branży.
Warzybok skomentowała: “Już od ponad 3 lat obejmujemy wszystkich naszych klientów dodatkowym ubezpieczeniem.Ubezpieczamy ich pieniądze, które wpłacają na poczet swoich przyszłych wakacji, gwarantując zwrot 100 proc. wpłaconych środków w ciągu 30 dni. Ponosimy z tego tytułu dodatkowe koszty, ale bezpieczeństwo klientów jest dla nas priorytetem. Niestety, nie wszystkich na to stać, więc nie zastąpi to rozwiązań systemowych.”
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty
Ministerstwo Sportu i Turystyki ma w nosie bezpieczeństwo klientów biur podróży. Im chodzi wyłącznie o “zaimplementowanie” dyrektywy 90/314, żeby mieć święty spokój. Może to się zmieni, gdy za turystykę w rządzie będzie odpowiadał ktoś z wyobraźnią…