Ecco Holiday = Transparentny Touroperator

Biuro Podróży Ecco Holiday uzyskało certyfikat Transparentny Touroperator, przyznawany organizatorom turystyki stosującym przejrzystą politykę finansową i biznesową. Do projektu przystąpić mogą biura spełniające wysokie standardy w działalności gospodarczej. Organizatorem programu jest warszawska firma analityczna TravelData.

Andrzej Betlej, pomysłodawca programu i właściciel firmy TravelData powiedział: „Od agentów często słyszałem zdanie, że tak naprawdę to nikt nie wie, czy dane biuro jest bezpieczne, czy nie. Mieli oni z reguły dość głębokie przekonanie, że w turystyce nie ma żadnej rzetelnej informacji na temat realnej kondycji organizatorów. Ale przecież agent nie może nie mieć wiedzy o „producencie” wycieczek, które sprzedaje. Musi widzieć, który touroperator jest pewny i wybór którego organizatora jest najlepszy dla jego klientów. Trudno jednak wymagać od agentów samodzielnego poszukiwania i analizy sprawozdań finansowych firm, których ofertę sprzedaje. Stąd był już tylko krok do idei, żeby zebrać dane i opracować je w przystępnej formie. Na bazie danych dostarczanych przez organizatorów powstają rankingi i opracowania, będące źródłem wiarygodnych, bo popartych sprawozdaniami składanymi do Krajowego Rejestru Sądowego, informacji na temat poszczególnych organizatorów. Dlatego tak ważna jest przejrzystość touroperatorów i ułatwienie dostępu do wielu informacji, zwłaszcza finansowych. Tych najbardziej otwartych na współpracę w tym zakresie odznaczamy certyfikatem Transparentny Touroperator. Miło nam powitać Ecco Holiday w tym ścisłym gronie.”

Karolina Warzybok – Wietecha, członek zarządu Ecco Holiday skomentowala: „Z naszego punktu widzenia inicjatywa ta ma do spełnienia dwa istotne cele i przystąpienie do programu traktujemy jako nasz wkład w ich realizację. Cel pośredni, to podniesienie wiarygodności branży turystycznej w Polsce. Cel bezpośredni, to wyposażenie agentów w wiedzę niezbędną do pracy, aby mogli rekomendować klientom bezpieczne wybory. Rozwiązania systemowe w dalszym ciągu nie chronią polskiego turysty, więc branża stara się robić to sama, na tyle, na ile możliwości jej pozwalają. Siłą agentów turystycznych w Polsce jest postrzeganie ich przez klientów jako specjalistów, ale i wiarygodne źródło informacji. Na pewno takie wiadomości, oparte o sztywne dane finansowe i poparte sprawozdaniem finansowym, dają pewien obraz i mogą być mocnym argumentem w rozmowach.”

Badanie bilansu w spółce Ecco Holiday biegły rewident zakończył w połowie kwietnia. Jak wynika z dokumentów, poznański touroperator w roku 2013 wypracował łączny zysk netto w wysokości 9,57 mln złotych. Ecco Holiday uzyskało przy tym najwyższy w historii firmy poziom rentowności, plasując biuro wśród najbardziej efektywnych finansowo firm w branży. Kapitały własne spółki za ubiegły rok wynoszą 47,54 mln złotych.