ECK i UOKiK przypomną o prawach pasażera. Kampania pojawi się na lotniskach i w środkach transportu
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ruszają z kampanią informacyjną, która przypomni, jakie są prawa pasażera w sektorze lotniczym. Kampania, która rozpocznie się 1 lipca, będzie polegała na wyświetlaniu materiałów informacyjnych w wybranych środkach transportu zbiorowego oraz portach lotniczych. Jej celem jest poinformowanie pasażerów o ich uprawnieniach w sytuacjach takich jak opóźnienia, odwołane loty czy problemy z bagażem.
W 2022 roku po bezpłatną i pozasądowo pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego zgłosiło się prawie 7 tys. osób, z czego 40 proc. stanowiły zapytania związane z problemami lotniczymi. ECK wspólnie z UOKiK w okresie wakacji dotrą więc do pasażerów z informacjami o przysługujących im prawach.
Od 1 lipca w wybranych pojazdach transportu zbiorowego w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście oraz w niektórych portach lotniczych będą wyświetlane materiały informacyjne. Kampania ma za zadanie informować, że w sytuacji opóźnionego i odwołanego lotu lub problemu z bagażem podróżujący mają określone uprawnienia, jak i obowiązki. Wskazuje również miejsce, gdzie pasażerowie mogą uzyskać potrzebne informacje oraz zwrócić się po pomoc w razie trudności w porozumieniu się z zagraniczną linią lotniczą.
Takim punktem jest m.in. działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga w rozwiązywaniu problemów z zagranicznym przedsiębiorcą z innego kraju UE, a także z Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii.
Napisanie reklamacji jest proste
Przy okazji kampanii ECK i UOKiK zachęcają do korzystania z bezpłatnych narzędzi, dostępnych na stronie konsument.gov.pl, takich jak zestawienie formularzy skarg wybranych europejskich linii lotniczych, kalkulator praw pasażerów linii lotniczych oraz gotowe szablony reklamacji, które mają ułatwić pasażerom proces dochodzenia swoich praw w przypadku problemów z przewoźnikami lotniczymi.
POWIĄZANE WPISY
31 października 2024
Wizz Air zwiększa liczbę połączeń z Rzeszowa do Rzymu: loty trzy razy w tygodniu
Wizz Air zwiększa liczbę lotów do Rzymu z lotniska Rzeszów – Jasionka. Teraz do stolicy…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Emirates rozszerza współpracę z Vietnam Airlines i VietJet
Linie Emirates podpisały dwa memorandum o porozumieniu z Vietnam Airlines i VietJet.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Esky.pl: Malta najchętniej wybierana na listopadowe city breaki
Malta stała się najpopularniejszym kierunkiem listopadowych city breaków, wyprzedzając…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Air France uruchomi w maju 2025 połączenie z Paryża do Orlando
Linia Air France uruchamia w maju 2025 roku nowe połączenie z Paryża do Orlando na…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy: loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy, uruchamiając od kwietnia 2025 roku pięć…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
Itaka nagradza medalistów olimpijskich bonami wakacyjnymi
Biuro podróży Itaka nagrodziło polskich medalistów i ich trenerów za sukcesy osiągnięte…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lotnisko Chopina gotowe na sezon zimowy
Na lotnisku Chopina w Warszawie odbyła się parada „Akcji Zima” – coroczny przegląd…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Ryanair połączy Kraków z Mediolanem
Ryanair uruchamia nowy kierunek z lotniska w Krakowie. Pasażerowie będą mogli latać z…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Zimowe rejsy Costa Smeralda po Zatoce Perskiej: Dubaj, Abu Zabi i Doha w zimowej odsłonie
Costa Smeralda, flagowy statek włoskiego armatora Costa Cruises tej zimy zabierze…
0 Komentarzy2 Minuty