Elektroniczne „torby” dla personelu Ryanair’a
Linia lotnicza Ryanair, wprowadziła elektroniczny system zarządzania informacją, tzw. Electronic Flight Bags (EFB) dla wszystkich pilotów latających każdym z 300 samolotów Boeing 737-800. Będą oni używać urządzenia iPad zamiast tradycyjnych drukowanych instrukcji używanych podczas lotu. Jest to kolejny etap realizacji programu: „Always Getting Better”. Wszyscy piloci linii lotniczej Ryanair mają teraz dostęp do narzędzi zarządzania wydajnością Boeinga (Onboard Performance Tool – OPT), czyli do obliczeń związanych ze startem, jak również do najnowszych danych zawartych w elektronicznych instrukcjach używanych podczas lotu, co zapewni dalszą poprawę efektywności oraz zarządzania czasem, zmniejszając zależność od drukowanych materiałów używanych do tej pory.
Powyższe rozwiązanie to pierwszy z zestawu produktów, które Ryanair zamierza wprowadzić w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Będą to m.in. elektroniczne wykresy i arkusze wyważenia samolotu, które będą przetestowane i zatwierdzone przez Irlandzki Urząd ds. Lotnictwa.
W ciągu najbliższych miesięcy Ryanair planuje zrezygnować z papierowej dokumentacji na pokładach samolotów, co oznacza usunięcie z każdego kokpitu aż 15 kg drukowanych instrukcji używanych podczas lotu, co przy ponad 550 000 lotów rocznie, pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.
Michael Hickey, dyrektor ds. operacji lotniczych z linii lotniczej Ryanair powiedział: „Dynamiczny rozwój operacji lotniczych we wszystkich 71 bazach wiąże się z logistycznymi wyzwaniami związanymi z dostarczaniem informacji do załóg pokładowych. Aby uprościć ten proces, wprowadziliśmy elektroniczny system zarządzania informacją tzw. Electronic Flight Bags (EFB), dostępny za pomocą iPada. To kolejny już przykład nieustannego dążenia linii lotniczej Ryanair do coraz bardziej efektywnego zarządzania procesami operacyjnymi. Ryanair docenia znaczenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, jako niezwykle efektywnych i elastycznych narzędzi podnoszenia wydajności. Nasze osiągnięcia w kierunku eliminacji papierowej dokumentacji na pokładach samolotów spotykają się z uznaniem całej branży lotniczej. Kokpit bez papieru to wyjątkowo wydajny kokpit.”
POWIĄZANE WPISY
5 listopada 2024
Egipska linia lotnicza FlyEgypt zakończyła działalność
Egipska linia lotnicza FlyEgypt, popularna szczególnie wśród podróżnych poszukujących…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Ryanair ze spadkiem zysków mimo rekordowej liczby pasażerów
Ryanair ogłosił, że zysk netto za pierwszą połowę roku podatkowego wyniósł 1,79 mld euro,…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2024
Kiwi.com: Polacy wybierają ciepłe kraje na jesienny wypoczynek. W czołówce Hiszpania, Włochy i Malta
Kiwi.com przeanalizował tegoroczne trendy podróżnicze Polaków na listopad wskazując…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Wizz Air zwiększa liczbę połączeń z Rzeszowa do Rzymu: loty trzy razy w tygodniu
Wizz Air zwiększa liczbę lotów do Rzymu z lotniska Rzeszów – Jasionka. Teraz do stolicy…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Emirates rozszerza współpracę z Vietnam Airlines i VietJet
Linie Emirates podpisały dwa memorandum o porozumieniu z Vietnam Airlines i VietJet.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2024
Air France uruchomi w maju 2025 połączenie z Paryża do Orlando
Linia Air France uruchamia w maju 2025 roku nowe połączenie z Paryża do Orlando na…
0 Komentarzy1 Minuta
31 października 2024
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy: loty do Frankfurtu pięć razy w tygodniu
Lufthansa wraca na lotnisko w Bydgoszczy, uruchamiając od kwietnia 2025 roku pięć…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2024
Lotnisko Chopina gotowe na sezon zimowy
Na lotnisku Chopina w Warszawie odbyła się parada „Akcji Zima” – coroczny przegląd…
0 Komentarzy1 Minuty
31 października 2024
Ryanair połączy Kraków z Mediolanem
Ryanair uruchamia nowy kierunek z lotniska w Krakowie. Pasażerowie będą mogli latać z…
0 Komentarzy1 Minuta