Emirates kupią dwa nowe Airbusy A380
Linie Emirates poinformowały o zamówieniu dwóch nowych samolotów Airbus A380, które mają zostać dostarczone w czwartym kwartale 2017 roku. Już teraz przewoźnik dysponuje największą na świecie flotą Airbusów A380 złożoną z 75 maszyn, przy czym czeka na dostawę 65 kolejnych. Łącznie z dodatkowymi dwoma Airbusami napędzanymi silnikami Rolls-Royce Trent 900, całkowita liczba samolotów A380, które znajdą się we flocie Emirates, wyniesie 142.
Tim Clark, prezes linii Emirates, powiedział: „Do końca 2017 roku linie Emirates wycofają z eksploatacji 30 starszych samolotów. Jednocześnie, ponieważ chcemy utrzymać tempo wzrostu, otrzymamy 24 nowe Boeingi 777 i 33 nowe Airbusy A380 – w tym dwa dodatkowe, które właśnie zamówiliśmy. Wpisuje się to w naszą strategię, która zakłada utrzymanie nowoczesnej i wydajnej floty oraz obsługę pasażerów na najwyższym poziomie. Zawsze powtarzaliśmy, że samoloty A380 przyniosły sukces liniom Emirates. Niezwykle ułatwiają realizację połączeń do bardzo obłożonych lotnisk i cieszą się pozytywną opinią naszych pasażerów. Co więcej, zapotrzebowanie na nasze usługi A380 wzrasta wraz z rozwojem siatki połączeń obsługiwanych przez ten samolot i coraz większą liczbą podróżnych, którzy mieli okazję znaleźć się na jego pokładzie.
Dwa nowe samoloty będą dostępne w konfiguracji dwuklasowej. Na ich pokładzie znajdą się najlepsze wśród przewoźników produkty Emirates, w tym słynny salon pokładowy, w którym pasażerowie klasy pierwszej i biznes mogą spotykać się, rozmawiać i nawiązywać nowe kontakty, wielokrotnie nagradzany system rozrywki pokładowej ice, oferujący ponad 2 500 kanałów, i darmowy dostęp do sieci bezprzewodowej.
Wkrótce samoloty A380 Emirates zaczną latać do Pragi, Tajpej i Wiednia, a tym samym siatka połączeń A380 przewoźnika rozszerzy się do 42 kierunków na całym świecie.
Airbus szacuje, że zamówienia przewoźnika na samoloty A380 utrzymują w sposób bezpośredni, pośredni i indukowany 41 tys. miejsc pracy w Europie. Około 70 proc. z nich przypada po równo na Francję i Niemcy, 17 proc. znajduje się w Wielkiej Brytanii, a pozostałe 5 tysięcy w Hiszpanii. Są to stanowiska dla wysoko wykwalifikowanych pracowników, które mają pozytywny wpływ na łańcuch dostaw wysokiej wartości, przynosząc tzw. efekt mnożnikowy w krajach, w których znajdują się zakłady produkcyjne firmy Airbus.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Finnlines podsumowuje dziewięć miesięcy działalności na trasie Świnoujście – Malmö
14 stycznia 2025 na pokładzie statku M/S Finnfellow Finnlines przy Euroterminalu w…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
PLL LOT połączą Kraków z Paryżem. Nowe połączenie od 31 marca
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie bezpośrednich rejsów z Krakowa do…
0 Komentarzy2 Minuty