Emirates największą marką lotniczą świata

archiwum Emirates

Według raportu Brand Finance Global 500 z 1 lutego, Emirates po raz kolejny zajęły pierwsze miejsce wśród największych marek linii lotniczych świata. W ubiegłym roku wartość marki przewoźnika wzrosła o 17 proc., do 7,7 mld USD.

Od pięciu lat linie Emirates stopniowo awansują w rankingu największych marek świata, zajmując obecnie 171. miejsce, 47 pozycji przed marką kolejnego przewoźnika w klasyfikacji. Ponadto linie zachowały ugruntowaną pozycję największej marki w regionie Bliskiego Wschodu.

Boutros Boutros, starszy wiceprezes Emirates ds. komunikacji korporacyjnej, marketingu i marki, powiedział: „Strategicznie inwestujemy w rozwój marki Emirates, co przekłada się na każdy aspekt naszej działalności. Naszą markę wyróżniają nie tylko inicjatywy marketingowe i sponsorskie, ale także konkurencyjne połączenie wysokiej jakości produktów i usług oraz opartych na technologii projektów na rzecz lepszej obsługi klienta, realizowanych przez nasz zespół każdego dnia zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Robimy wszystko, aby określić, przewidzieć i zaspokoić zmieniające się potrzeby zróżnicowanych grup odbiorców na całym świecie i jesteśmy przekonani, że nasze działania pozwolą nam pozostać najlepszym przewoźnikiem w branży.”

Prezes Brand Finance, David HaighLinie, dodał: „Emirates wciąż się rozwijają. W minionym roku wartość ich marki wzrosła o 17 proc.. Z analizy Brand Finance wynika, że przewoźnik cieszy się obecnie największą popularnością w swojej historii – we wszystkich kategoriach związanych z postrzeganiem marki przez konsumenta, takich jak rozpoznawalność, rozważanie, preferencja, satysfakcja i rekomendacja, wyniki Emirates były bardzo dobre. Tegoroczne rezultaty Emirates, stanowiące kontynuację niebywałego wzrostu w poprzednich latach, pozwalają przypuszczać, że do 2020 roku marka Emirates, jako pierwsza z regionu Bliskiego Wschodu, znajdzie się w pierwszej setce naszego rankingu.”

W ubiegłym roku linie uruchomiły loty w sześciu nowych kierunkach, zwiększając ich łączną liczbę do 150. Oprócz tego linie odebrały 26 nowych samolotów, pozostając największym na świecie operatorem Boeingów 777 i niezmiennie popularnych Airbusów A380. PKS Polonus – ponad 2 mln pasażerów w 2015 roku