Emirates rozbudowuje flotę

archiwum Emirates

Linie Emirates wycofają z eksploatacji 26 samolotów, w tym 12 A330-300, 4 A340-300, 1 A340-500, 6 Boeingów 777-200ER, 2 Boeingi 777-300 i 1 Boeinga 777-300ER. Średni wiek wycofywanych samolotów Emirates, wyniesie 15,7 roku, znacznie poniżej średniej wśród przewoźników, która wynosi 25 lat. Linie wycofają również 13 samolotów w 2017 roku i kolejnych 13 w 2018 roku. Jednocześnie w ramach programu rozwoju floty w 2016 roku Emirates odbiorą 36 nowych samolotów – 20 A380 i 16 Boeingów 777-300ER. Powyższe dwa modele są uznawane za jedne z najwydajniejszych i najcichszych samolotów komercyjnych na rynku – ich poziom emisji dwutlenku węgla jest średnio o 12 proc. niższy od maszyn wycofywanych z użycia. W końcu 2016 roku, po wymianie samolotów, średni wiek floty Emirates wyniesie 5,6 roku, znacząco poniżej średniej światowej. Według ostatniej analizy przeciętny wiek floty czołowych pięciu przewoźników w Ameryce Północnej wynosi 13,6 roku, natomiast samoloty pięciu największych linii lotniczych w Europie mają średnio 10,7 roku.

Tim Clark, prezes linii Emirates, powiedział: „Linie Emirates działają na całym świecie jako największy przewoźnik międzynarodowy, dlatego spoczywa na nas odpowiedzialność wobec naszych klientów, społeczności, które obsługujemy, oraz naszej planety. Robimy wszystko, aby nasza flota była przyjaźniejsza dla środowiska i zapewniała najwyższy poziom wygody i bezpieczeństwa pasażerom. Dzięki wycofaniu starszych samolotów i wprowadzeniu do floty nowych maszyn o niższym zużyciu paliwa w 2016 roku, linie Emirates pozostaną czołowym przewoźnikiem w branży pod względem obniżania średniego wieku floty, jednocześnie wyznaczając nowe standardy obsługi, powszechnie kojarzone z Emirates.”

Obecnie linie Emirates dysponują flotą 244 samolotów. W 2015 roku przewoźnik otrzymał 26 nowych maszyn, w tym 15 A380, 10 Boeingów 777-300ER i 1 Boeinga 777 Freighter. Ponadto linie oczekują na dostawę 262 samolotów o wartości ponad 129 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych. Zamówienie obejmuje 71 Airbusów A380, 42 Boeingi 777-300ER, 115 Boeingów 777-9X i 35 Boeingów 777-8X.