Emirates stawiają na szkolenia medyczne personelu
W 2016 r. linie Emirates zorganizowały łącznie 23 000 godzin szkoleń medycznych dla personelu pokładowego i pilotów, ucząc ich podstaw udzielania pomocy pasażerom na pokładzie.
Linie Emirates w 2016 roku wykonały łącznie ponad 194 000 lotów a 60 razy ich samoloty zmieniły miejsce lądowania ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia pasażera. Jeden taki przypadek kosztuje linie Emirates od 50 do ponad 600 tysięcy dolarów w zależności od charakteru przekierowania – kosztów paliwa, cateringu, lądowania i obsługi naziemnej, nawigacji lotniczej, zmiany rezerwacji biletów i połączenia przesiadkowego, a także wszelkich innych opłat związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa załodze i pasażerom.
Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates, powiedział: “Nie możemy liczyć na odzyskanie strat poniesionych w wyniku zmiany miejsca lądowania, jednak naszym największym priorytetem jest dobro naszych klientów. Linie lotnicze różnie postępują w przypadku zagrożenia zdrowia pasażera, ponieważ nie ma żadnych międzynarodowych przepisów w tym zakresie. W liniach Emirates zawsze kierujemy się przede wszystkim dobrem pasażera, dlatego nasz personel został odpowiednio przeszkolony i dysponuje sprzętem na wypadek zagrożenia zdrowia lub życia osób znajdujących się na pokładzie. Dzięki temu jest w stanie właściwie ocenić sytuację i podjąć stosowne do niej działania.”
Szkolenie załogi i wyposażenie
Wszyscy członkowie załogi przechodzą ogólny kurs wstępny zgodny z wymogami Głównego Urzędu Lotnictwa Cywilnego ZEA, szkolenie okresowe utrwalające ich umiejętności oraz dodatkowe szkolenie szczegółowe z obsługi pokładowego sprzętu medycznego.
Na szkolenie medyczne personelu pokładowego Emirates składa się część zarówno teoretyczna, jak i praktyczna. Jego uczestnicy uczą się rozpoznawać i opanowywać nie tylko najbardziej typowe sytuacje, ale przede wszystkim radzić sobie z przypadkami rzadszymi, lecz poważnie zagrażającymi życiu i działać pod presją czasu.
Zagadnienia obejmują m.in. podstawowe zabiegi resuscytacyjne (RKO), a także postępowanie w przypadku napadu astmy, zaburzeń pracy serca, epilepsji, reakcji alergicznych, urazów, a nawet porodu. Ponadto piloci uczęszczają na kursy poświęcone hipoksji, malarii, gorączce denga, urazom, resuscytacji krążeniowo-oddechowej, zadławieniom i kwestiom BHP.
Oprócz tego linie Emirates zainwestowały ponad 7 mln dolarów w instalację i przegląd sprzętu medycznego na pokładzie samolotów, przeznaczając dodatkowo 1,7 mln dolarów rocznie na jego konserwację. Na wyposażeniu każdego samolotu Emirates znajdują się: apteczki, butle tlenowe, resuscytator, defibrylator, oprogramowanie telemedyczne oraz całodobowy system satelitarny łączący załogę bezpośrednio z konsultantami specjalizującymi się w medycynie lotniczej, którzy pomagają ocenić stan pasażera w czasie rzeczywistym.
Właściwa decyzja
Personel Emirates łączy się ze służbą medyczną średnio 20 razy na 100 tys. przewiezionych pasażerów. Większość konsultacji nie kończy się przekierowaniem lotu, jednak wsparcie specjalistów pomaga załodze w podjęciu najlepszej decyzji i zapewnieniu odpowiedniej pomocy poszkodowanym pasażerom, zwłaszcza w sytuacji, gdy wśród podróżujących nie ma lekarzy.
Wewnętrzne zespoły specjalistów Emirates w zakresie medycyny lotniczej, planowania lotów i nadzoru operacyjnego w ścisłej współpracy ustalają szczegółowe scenariusze i regularnie aktualizują zasady postępowania w przypadku zmiany miejsca lądowania – w miarę rozwoju globalnej siatki połączeń przewoźnika i postępów w myśli medycznej, pokładowej technologii medycznej i technikach szkoleniowych.
Adel Al Redha dodał: “Jeśli musimy przekierować samolot, naszym celem jest jak najszybsze zapewnienie pomocy lekarskiej poszkodowanemu pasażerowi. Z pomocą naszych konsultantów medycznych i zespołu Emirates ds. nadzoru operacyjnego identyfikujemy najlepsze miejsce, w którym pasażer może otrzymać stosowną pomoc i gdzie władze lotniska odpowiednio zajmą się pasażerami i samolotem. Samolot może zostać przekierowany w miejsce, w którym koszty leczenia są wysokie, dlatego przed podróżą pasażerowie powinni zastanowić się nad wykupieniem odpowiedniego ubezpieczenia.”
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Finnlines podsumowuje dziewięć miesięcy działalności na trasie Świnoujście – Malmö
14 stycznia 2025 na pokładzie statku M/S Finnfellow Finnlines przy Euroterminalu w…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
PLL LOT połączą Kraków z Paryżem. Nowe połączenie od 31 marca
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły uruchomienie bezpośrednich rejsów z Krakowa do…
0 Komentarzy2 Minuty