Emirates: u nas tylko Airbusy A380 i Boeingi 777
Linie Emirates wycofały ze służby swoje ostatnie samoloty Airbus A330 i A340. Tym samym przewoźnik jako pierwszy i jedyny na świecie dysponuje flotą pasażerską złożoną w całości z Airbusów A380 i Boeingów 777. Niedawno linie Emirates wycofały ze służby maszynę A6-EAK. Był to ostatni z 29 Airbusów A330 znajdujących się we flocie przewoźnika. A6-EAK rozpoczął służbę w 2002 roku i spędził w powietrzu ponad 60 tysięcy godzin, przemierzywszy w ciągu 14,5 roku blisko 45 milionów kilometrów, czyli odległość odpowiadającą niemal 60 lotom z Ziemi na Księżyc i z powrotem. Linie Emirates wycofały także z samolotu A6-ERN, czyli ostatniego Airbusa A340 pozostającego w służbie, który do przewoźnika trafił w 2004 roku, a wyprodukowany został w 1999 roku.
Od stycznia 2015 roku linie zrezygnowały z 18 samolotów A330 i 5 maszyn A340. Średni wiek zastąpionych nowszymi modelami Airbusów A330 i A340 to 16,5 roku – znacznie poniżej średniej wśród przewoźników, która wynosi 25 lat. Oprócz samolotów wycofywanych od stycznia 2015 roku, linie Emirates planują dalsze zaprzestanie eksploatacji około 25 maszyn w latach 2017-2018, dążąc do utrzymania nowoczesnej i wydajnej floty oraz z myślą o jak najwyższym komforcie i bezpieczeństwie pasażerów.
Rezygnacja ze starszych samolotów odbywa się przy jednoczesnym wprowadzaniu do służby młodszych i nowocześniejszych modeli. Dzięki temu Emirates dysponuje jedną z najmłodszych flot na świecie – jej średni wiek to 5,2 roku. Dwa najmłodsze samoloty przewoźnika – 85. maszyna A380, pierwsza z Airbusów A380 nowej generacji dostarczona w październiku tego roku, a także 125. Boeing 777-300ER – nie mają nawet dwóch tygodni. Złożona wyłącznie z Airbusów A380 i Boeingów 777 flota Emirates w mniejszym stopniu będzie oddziaływać na środowisko, ponieważ obydwa modele samolotów charakteryzuje mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji spalin w porównaniu z wycofywanymi maszynami.
W roku kalendarzowym 2016 Emirates odbierze łącznie 36 nowych samolotów – 20 dwupokładowych A380 i 16 Boeingów 777-300, w tym samoloty nowej generacji Boeing 777-300ER z ulepszonymi siedzeniami w klasie biznes i o niższym zużyciu paliwa, których dostawa rozpocznie się w listopadzie tego roku.
POWIĄZANE WPISY
14 listopada 2024
Ryanair połączy Katowice z Brukselą
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska, od 1 kwietnia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Ryanair uruchamia 48-godzinną promocję. Bilety tańsze o 15 proc.
Ryanair uruchomił dziś (12 listopada) popularną 48-godzinną promocję na zimowe podróże w…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Lotnisko w Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024 roku
11 listopada lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce odprawiło milionowego pasażera w 2024…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2024
Air Baltic połączył Rzeszów z Rygą
Od 8 listopada 2024 roku z lotniska w podrzeszowskiej Jasionce można polecieć do Rygi.…
0 Komentarzy3 Minuty
8 listopada 2024
Polscy turyści polecieli do Bahrajnu. Exim Tours uruchomił rejsy z Katowic
Exim tours zabrał pasażerów na pierwszą podróż do Bahrajnu. Premierowy lot wystartował 1…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
Emirates wznawiają codzienne loty z Dubaju do Edynburga
Emirates wznowiły codzienne loty z Dubaju do Edynburga. Nowe połączenie jest ósmym…
0 Komentarzy2 Minuty
8 listopada 2024
TAP Air Portugal wznawia połączenia z Lizbony do Manaus
TAP Air Portugal wznowił połączenia z Lizbony do Manaus w brazylijskim stanie Amazonas.…
0 Komentarzy1 Minuty
7 listopada 2024
Ryanair przewiózł 18,3 mln pasażerów w październiku
Ryanair opublikował wyniki za październik 2024. Irlandzki przewoźnik obsłużył w minionym…
0 Komentarzy1 Minuta
7 listopada 2024
Zielona Góra-Babimost: rekordowy październik na lotnisku. Wzrost liczby pasażerów o 54 proc. w porównaniu do 2023
W październiku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 8 151 pasażerów, co stanowi…
0 Komentarzy1 Minuty