Women-only – tourism gaining ground in Poland – new trend on the Polish market ?
Is women-only tourism really growing? what are the key drivers for that trend ? Are Ayurweda/ Yoga supporting that ? Culinary trips with promising feedback from the market too.
From a couple of years, we are experiencing dynamic changes on the Polish travel market. As society is getting reacher and more demanding – outgoing tourism is evolving too. Luxury trips, golf tourism, kiting and water sports are good examples of this trend. In the end, we have women only and culinary tourism too.
Agencies specialized in women tourism
A number of agents have discovered that niche and tried to develop it successfully. In consequence, making women-only specialization an important selling point of their offer. Worth to mention boutique agency Asia Dream Trips which is specialized in Asia ( Indonesia, India and Sri Lanka). Big market knowledge and good contacts in Ayurveda resorts is resulting in an excellent price/quality ratio of Asia Dream Trips offers.
Polka Travel is another good example of an agency that successfully developed that kind of product. The owners ( two ladies) proudly define themselves as leaders of women-only segment.
Couple of smaller agents are trying to replicate this pattern by offering unique experience for ladies. Some interesting attempts were made by Sonriso – offering culinary travel to Thailand.
Smaller agents outside Warsaw are also trying to offer something special in that segment. The dynamic agency from Lublin Travel Duck has a special WOMEN chapter with dedicated offers including destinations like Mauritius, India and Indonesia.
Ayurveda /Yoga is helping
The growing popularity of the healthy life approach, including Ayurweda treatments and Yoga exercises is also helping to maintain demand for women-only trips. Already mentioned Asia Dreams Trips specialized in ayurweda is followed by others who organize packages /trips to experience it too. Good examples are Misja Ajurewda and also Bissole .
As confirmation of this trend, we see a growing number of air tickets sold to Trivandrum. Kerala capital where a lot of Ayurveda spots are located.
Yoga schools in Poland are also the ones to organize trips to Asia, see FabrykaEnergii and its trip to Kerala. The other segment is trips organized by famous fitness celebrities. You can find them traveling with fans to exotic destinations too.
Culinary tourism
Culinary tourism is another interesting segment that is mainly targeting women clients. Already mentioned culinary products of Sonriso, and Polka Travel are not the only proposals on that market. The boutique agency Foodkrywcy is scheduling a number of culinary trips too.
This type of tourism will most probably grow rapidly in Poland. Poles are big fans of Asian food /street food in general. If we add to that healthy way of life being very popular we have the perfect mixture to support this interesting part of the market.
There is no doubt this promising segment will grow dynamically in the future. Supported additionally by the accessibility of air tickets. LOT new flights to Delhi will be most probably followed by additional destinations in India , Vietnam is also on the priority list.
Long haul touristic destinations from Poland with great result in 2019 waiting to restart again
POWIĄZANE WPISY
3 września 2024
Rekordowa gwarancja ubezpieczeniowa Itaki
Nowa gwarancja ubezpieczeniowa Biura Podróży Itaka wynosi 483 mln zł i będzie obowiązywać…
0 Komentarzy1 Minuty
3 września 2024
Fru.pl w rękach funduszu Resource Partners
Fundusz Resource Partners kupił 80 proc. udziałów Fru.pl i Vola.ro, należących do grupy…
0 Komentarzy3 Minuty
23 sierpnia 2024
Kolejka na Kasprowy Wierch wznowiła kursowanie
Kolejka linowa na Kasprowy Wierch, po jednodniowej przerwie spowodowanej przez burzę,…
0 Komentarzy1 Minuta
23 lipca 2024
Druskienniki i Birsztany – litewskie uzdrowiska na wyciągnięcie ręki
O uzdrowisku w Druskiennikach słyszał niemal każdy. Coraz większym zainteresowaniem…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2024
TOP Touristik podsumowuje pierwsze półrocze 2024. Nowa współpraca z Fostertravel.pl i dynamiczny wzrost rezerwacji
TOP Touristik nawiązało nowe partnerstwo z Fostertravel.pl, rozwiązując wyzwania związane…
0 Komentarzy2 Minuty
27 czerwca 2024
Bogata oferta turystyki silver na Mazowszu
Wiek to jedynie stan umysłu. A skoro tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać…
0 Komentarzy10 Minuty
20 czerwca 2024
Wianki nad Wisłą – otwarcie sezonu turystycznego na Mazowszu
Już 22 czerwca na warszawskim Podzamczu odbędą się kolejne, uwielbiane przez mieszkańców…
0 Komentarzy2 Minuty
6 czerwca 2024
Sondaż: Polacy na wakacje wydadzą średnio o 1500 zł więcej i nieco mniej boją się o ceny i inflację
Ponad połowa Polaków ma już sprecyzowane plany wakacyjne. Podobnie jak w zeszłym roku…
0 Komentarzy8 Minuty
23 maja 2024
Świnoujście: „Udała się trudna sztuka połączenia turystyki i przemysłu”
Eksperci podkreślają udane połączenie rozwoju turystyki i przemysłu w Świnoujściu po…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] obszarze turystyki rosną biura adresujące swoje produkty tylko do kobiet. Tzw. turystyka Women – only. Jak do tej pory w branży podroży służbowych żaden z podmiotów tak mocno nie akcentował […]