ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki akcyjnej ma uczynić z ENIT organizację innowacyjną, elastyczną i efektywną. Kolejnym krokiem ma być zwiększenie liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych w turystyce.
Na restrukturyzację Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT) zwróciła w Berlinie uwagę minister turystyki Włoch Daniela Garnero Santanchè. Władze liczą, że organizacja odpowiedzialna za promocję turystyczną kraju dzięki nowej strukturze lepiej dostosuje się do zmieniających się trendów. W planach jest decentralizacja działań promocyjnych oraz większy udział kobiet w zarządzaniu promocją turystyczną. Minister Santanchè podkreśliła, że mimo iż kobiety stanowią 62 proc. branży, to ich odsetek na stanowiskach kierowniczych jest minimalny.
Kolejną kluczową kwestią zdaniem prezes ENIT Alessandry Priante jest zrównoważony rozwój. Coraz więcej turystów podejmuje decyzje zakupowe, oceniając zaangażowanie w ESG podmiotów turystycznych i oczekuje realizacji w praktyce celów zrównoważonego rozwoju.
„Dotyczy to także odpowiedzialności społecznej. Jakość musi mieć pierwszeństwo przed rosnącą liczbą turystów. Dzięki restrukturyzacji ENIT ta jakość pozostanie wysoka przez cały czas” – mówiła prezes Priante.
W trakcie konferencji prasowej ENIT mówiono także o podwyżkach wynagrodzeń dla pracowników branży gastronomicznej. Chodzi nie tylko o odwrócenie trendu braku wykwalifikowanych pracowników, ale także o podniesienie prestiżu zawodu. Włoska kuchnia jest jednym z magnesów przyciągających turystów, ale należy pamiętać, że na jej sukces wpływ ma także obsługa.
POWIĄZANE WPISY
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2024
Sara Binmahfoodh: Chcemy zmienić postrzeganie Arabii Saudyjskiej. Najlepszym sposobem na to jest podróż
Arabia Saudyjska cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich turystów. Budzi…
0 Komentarzy9 Minuty
31 października 2024
(R)ewolucja w turystyce dzieje się teraz. Obyśmy jej nie przegapili. [XV Forum Promocji Turystycznej]
Zmiany na rynku turystycznym, rewolucja technologiczna, nowa strategia rozwoju - to…
0 Komentarzy22 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
5 października 2024
Afera dziennikarza BBC. Brak wózków pokładowych dotyczy większości przewoźników
Frank Gardner, dziennikarz BBC podróżując z Warszawy do Londynu spotkał się z brakiem…
0 Komentarzy3 Minuty