Enter Air wypłaci dywidendy po wcześniejszej spłacie pożyczki PFR
Zarząd Enter Air rekomenduje wypłatę 77,2 mln zł dywidendy tj. 4,40 zł/akcję pod warunkiem całkowitej spłaty pożyczek udzielonych przez Polski Fundusz Rozwoju.
Na wypłatę dywidendy przeznaczony zostanie całkowity jednostkowy zysk Enter Air sp z.o.o. za rok obrotowy 2023 w kwocie netto 46,3 mln zł oraz kapitał zapasowy zgromadzony w latach ubiegłych w kwocie 30,9 mln zł tj. łącznie 77,2 mln zł. Dywidenda ma wynieść 4,40 zł na jedną akcję, a biorąc pod uwagę kurs z poniedziałkowego zamknięcia notowań (71,2 zł) stopa dywidendy wynosi 6,8 proc.
„Debiutując na GPW w 2015 roku obiecaliśmy naszym akcjonariuszom, że wraz z naszym rozwojem będziemy się z nimi dzielić osiąganymi zyskami wypłacając dywidendę. Pandemia, która spowodowała największy w historii kryzys lotniczy przerwała ciągłość tej deklaracji i zmusiła nas do skorzystania ze wsparcia PFR, które pozwoliło nam przetrwać najtrudniejsze miesiące, ale jednocześnie uniemożliwiło wypłacanie dywidendy. Mocno pracowaliśmy, żeby wrócić do pełnej efektywności operacyjnej i 2023 rok zakończyliśmy z rekordowymi przychodami oraz solidnym zyskiem. Chcemy spłacić nasze zobowiązania wobec PFR przed terminem i podzielić się zyskiem a akcjonariuszami, rekomendujemy, aby na dywidendę trafiło też część zysków z lat ubiegłych, łącznie 77,2 mln zł” – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.
Warunkiem wypłaty dywidendy jest całkowita spłata pożyczek otrzymanych w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm” nie później niż 14 sierpnia 2024 r. Przy założeniu spełnienia powyższego warunku, dzień dywidendy został wyznaczony na 15 sierpnia 2024 r., a termin wypłaty dywidendy na 28 sierpnia 2024 r. W przypadku braku spłaty zobowiązań wobec PFR, zarząd spółki rekomenduje przeznaczenie całkowitego zysku spółki za 2023 r. na kapitał zapasowy.
Ostatnią dywidendę w wysokości 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję Enter Air wypłacił w 2019 r. z zysku za 2018 r. Wcześniej z zysku za 2017 r. i 2016 r. spółka wypłaciła po 0,55 zł dywidendy na akcję, a z zysku za 2015 r. 0,20 zł na akcję. W latach 2020-2023 w związku z kryzysem wywołanym pandemią i finansowaniem z PFR dywidenda nie była wypłacana.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Rekordowy rok Wizz Air: 62,8 mln pasażerów w 2024 roku
Wizz Air poinformował o rekordowym roku 2024. Linia przewiozła liczbę 62,8 mln pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty