eSky: ceny biletów lotniczych spadają
W 2017 roku eSky sprzedał o 46 proc. więcej biletów lotniczych niż w 2016 roku. Średnia cena zakupu dwóch biletów spadła o prawie 8 proc.
Serwis turystyczny eSky podsumował rok 2017 pod kątem preferencji podróżnych Polaków. Z zebranych danych wynika, że coraz więcej osób samodzielnie organizuje swoją podróż i decyduje się na zakup biletu lotniczego, rezerwację hotelu oraz wynajem samochodu we własnym zakresie.
Według serwisu o 46 proc. wzrosła liczba dokonanych rezerwacji biletów lotniczych, a hoteli aż o 107 proc. względem roku 2016.
Z raportu eSky wynika także, że spadają ceny biletów lotniczych. Średni koszt zakupu 2 biletów lotniczych wynosił w 2017 roku 1 053,95 złotych, w porównaniu do 1 144,99 złotych w 2016 roku. Polacy kupili w ubiegłym roku prawie 115 tysięcy polis turystycznych, średnio wydając na nie 55 złotych.
Polacy podróżują coraz częściej i chętniej organizują podróż – zarówno związaną z urlopem i wypoczynkiem, jak i pracą zawodową – we własnym zakresie. Sprzyjają temu spadające ceny biletów lotniczych oraz rozwój siatki połączeń tanich przewoźników.
Z danych serwisu eSky wynika, że najchętniej kupujemy bilety lotnicze linii RyanAir 36,19 proc. wszystkich biletów), WizzAir (31,22 proc.), LOT (9,67 proc.), Lufthansy (3,01 proc.) oraz easyJet (2,75 proc.).
W czołówce najczęściej wybieranych kierunków znalazły się: Londyn (10 proc. użytkowników serwisu eSky), Rzym (5,26 proc.), Barcelona (4,27 proc.), Paryż (2,81 proc.), Mediolan (2,32 proc.), Lizbona (1,98 proc.), Ateny (1,69 proc.). Średni czas pobytu w hotelu zarezerwowanym w serwisie eSky wynosił 2 dni.
Tomasz Kaczmarek, Marketing Manager Poland z eSky Group, powiedział: „Tanie linie lotnicze nadal stoją na czele przewoźników najchętniej wybieranych przez Polaków, dla których najważniejszym czynnikiem determinującym wybór jest cena biletu. Nawet ubiegłoroczne problemy RyanAir i konieczność odwołania setek połączeń nie zmieniły stosunku podróżnych do tego przewoźnika, który cieszy się największą popularnością wśród użytkowników serwisu eSky. Na podstawie danych z naszego serwisu widać także, że Polacy chętnie wybierają tzw. city-breaks czyli krótkie, często weekendowe wyprawy do europejskich miast.”
Według raportu, oprócz tradycyjnie wyjazdowych okresów wakacji tj. lipca i sierpnia, a także chętnie wykorzystywanych na wypoczynek długich weekendów (w tym Majówki i Bożego Ciała), najwyższą intensywność podróży eksperci eSky odnotowali w okresie przedświątecznym i świątecznym tj. od 11 d 31 grudnia.
Tomasz Kaczmarek dodał: „Wyjeżdżamy chętnie także pod koniec czerwca i września – czyli tuż po tzw. „wysokim sezonie” – gdy kurorty nie są już tak przepełnione, ceny hoteli spadają a pogoda nadal dopisuje. Zwłaszcza cena hotelu jest istotną zmienną, ponieważ o ile średni koszt zakupu biletów lotniczych spadł, o tyle cena wynajęcia pokoju lub apartamentu wzrosła sprawiając, że podróżujący szukają na tym polu dodatkowych oszczędności. Z wyliczeń serwisu eSky wynika, że w 2016 roku byliśmy skłonni na hotel średnio wydać 912,18 złotych, podczas gdy w 2017 roku już tylko 697,85 złotych skracając jednocześnie czas podróży z 6 do 5 dni.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty