eSky Group wchodzi na kolejne rynki za oceanem
Grupa eSky w 2017 roku wypracowała prawie 135 mln zł przychodów netto z prowadzonej działalności oraz zysk operacyjny EBITDA na poziomie ok. 23 mln zł.
Dwuletnia dynamika wzrostu EBITDA Grupy kształtuje się na poziomie 66 proc., a całkowita wartość dokonanych transakcji (Total Transaction Value – TTV) w 2017 roku przekroczyła 1,1 mld złotych. Ambitne plany Grupy na 2018 i kolejne lata zakładają m.in. dalszą ekspansję w Ameryce Południowej oraz USA, wejście na wybrane rynki europejskie oraz rozwój oferty pakietowej dla użytkowników.
Łukasz Neska, wiceprezes eSky Group, powiedział: „Systematycznie rośniemy, inwestujemy zarówno w nowe rynki, rozwiązania produktowe, jak i technologie. Obrana kilka lat temu strategia – opracowana przez zarząd ekspercki, w którym obok mnie zasiadają Piotr Woś i Andrzej Kozłowski – przynosi bardzo dobre rezultaty, co widać w naszych wynikach za 2017 rok oraz w dwuletniej dynamice – EBITDA na poziomie 66% oraz przychodów na poziomie 21%. Mamy także bardzo dobre pozycje na kluczowych dla nas rynkach tj. w Polsce, Brazylii, Rumunii i Bułgarii. W pozostałych krajach jesteśmy lub wkrótce będziemy w TOP 3 agentów turystycznych online. Jesteśmy dojrzałym start-up’em i jako międzynarodowa Grupa eSky mamy silne podstawy, dlatego zamierzamy wykorzystać sprzyjające nam wiatry i jeszcze ambitniej się rozwijać.”
Od 2015 roku Grupa eSky intensywnie rozwija także swoje rozwiązania technologiczne, dzięki którym możliwa jest integracja danych od ponad 100 partnerów: lotniczych – do których należą zarówno regularne linie lotnicze, tani przewoźnicy, loty czarterowe – jak i hotelowych. Obecnie w ofercie eSky klienci mogą wybrać atrakcyjne pakiety lot+hotel z ofertą ponad 1 miliona apartamentów i hoteli na całym świecie. Stałe zorientowanie Grupy eSky na rozwój technologii pozwala także na skalowalność biznesu OTA (online travel agency) i równie dynamiczną ekspansję zagraniczną.
Łukasz Neska dodał: „W 2018 i kolejnych latach stawiamy na 2 kierunki dalszej ekspansji – rynki Ameryki Południowej, na których jeszcze nie jesteśmy obecni czyli m.in. Argentyna, Urugwaj, Chile, Ekwador oraz Meksyk. Myślimy też o zaadresowaniu społeczności hiszpańskojęzycznej w USA. Mamy mocne kompetencje właśnie na rynkach hiszpańskojęzycznych, stąd decyzja, by nasz serwis eDestinos.com zadedykować również odbiorcom w Stanach Zjednoczonych. Ponadto, zamierzamy poszerzyć naszą obecność w Europie. Dotychczas byliśmy skoncentrowani na krajach z pasa środkowo-wschodniego od Polski, przez Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Mołdawię, Bułgarię, aż do Turcji. Teraz przyglądamy się także krajom europejskiej Północy oraz Zachodu.”
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty