eSky: latem bilety lotnicze były tańsze o ¼

Logotyp eSky

Według badań eSky w trzech miesiącach letnich średnia cena biletu lotniczego spadła o około 22 proc. w porównaniu do identycznego okresu w zeszłym roku. W tym roku wyniosła 137 euro.

Liczba rezerwacji w okresie czerwiec–sierpień 2020 r. w serwisie eSky.pl na loty typu domestic wzrosła o 5 p.p. w porównaniu do identycznego okresu w poprzednim roku. Wśród najpopularniejszych tras znalazły się między innymi Warszawa–Szczecin–Warszawa, Kraków–Gdańsk, Warszawa–Gdańsk–Warszawa oraz Wrocław–Warszawa.

Loty międzynarodowe w dużej mierze ograniczały się do Europy. Wśród najbardziej popularnych kierunków znalazły się m.in. Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Francja i Grecja. Jeśli chodzi o najpopularniejsze miasta, to w TOP 5 znalazły się Londyn, Eindhoven, Bruksela, Rzym oraz Dortmund. Co ciekawe, średnio pobyt Polaków za granicą trwał około 10 dni.

Ceny biletów lotniczych w dół

Z danych serwisu eSky.pl w okresie czerwiec–sierpień 2020 r. średnia cena biletu lotniczego spadła o 22 p.p. i wyniosła 137 EUR w porównaniu do identycznego okresu w poprzednim roku. Najtańszy bilet lotniczy w danym okresie br. można było kupić za około 6 EUR. W zeszłym roku ta kwota była dwukrotnie wyższa.

Ceny te można było znaleźć głównie w ofercie low costów, które cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Z kolei narodowy przewoźnik PLL LOT znalazł się na 3. miejscu wśród najpopularniejszych linii wybieranych przez Polaków z udziałem na poziomie 22 proc.. Warto wspomnieć, iż LOT zwiększył udział na rynku dzięki akcji wakacyjnej, gdzie oferował bilety lotnicze na wakacyjne kierunki w atrakcyjnych cenach, stawiając czoła low costom. Kolejno w rankingu znaleźli się Lufthansa, SAS, KLM, Norwegian i Air France.

W zagraniczne podróże Polacy wybierali się w pojedynkę

Po zniesieniu restrykcji Polacy najczęściej wybierali się w podróż zagraniczną w pojedynkę – prawie 60 proc.rezerwacji w analizowanym okresie. Jedna piąta rezerwacji w analizowanym okresie dotyczyła wyjazdów par bez dzieci, a około 14 proc. rodzin z jednym lub dwójką dzieci.

Grupa eSky wzmacnia współpracę z Grupą Lufthansa