eSky wprowadza secure payment authentication od Google Pay

Fot. eSky

Grupa eSky jako pierwsza zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z secure payment authentication od Google Pay. Nowe narzędzie wykorzystuje do uwierzytelniania tokeny i technologie biometryczne wbudowane w urządzenia. Skraca to proces płatności oraz zwiększa bezpieczeństwo transakcji.

Polski właściciel globalnej platformy podróży eSky jako pierwszy zintegrował swoje serwisy z rozwiązaniem korzystającym z biometrii. Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie bazujące na tokenach i technologiach biometrycznych na poziomie urządzeń – czyli rozpoznawaniu twarzy lub odcisków palców – nie tylko poprawia wyniki firmy na etapie cyfrowych płatności, ale też przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów. W porównaniu z autoryzacją 3D Secure płatność jest szybsza o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji są lepsze o odpowiednio 5 i 3 p.p.

Bezpieczeństwo i szybsza realizacja płatności

Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady. Metody te są trudniejsze do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci.

„Wdrożenie secure payment authentication od Google Pay znacznie zwiększyło nasz wskaźnik konwersji dzięki usprawnieniu płatności. Szybkość i płynny przebieg transakcji są kluczowe w branży turystycznej, gdyż ceny biletów lotniczych zmieniają się w czasie rzeczywistym. Szybsza finalizacja zakupów z bezproblemową autoryzacją oznacza, że klienci mogą zarezerwować podróż w najlepszych cenach” – mówi Grzegorz Kwiecień, Head of Payments & Fraud Prevention w Grupie eSky.

Secure payment authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem, po czym często jest przekierowywany na inne strony w celu potwierdzenia operacji. To zmniejsza prawdopodobieństwo finalizacji zakupów.

„Zawsze szukamy sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych klientów, jednocześnie zmniejszając liczbę sytuacji, kiedy użytkownik odwiedza stronę, dodaje produkt do koszyka, a następnie opuszcza witrynę bez finalizacji transakcji. Dzięki bezpiecznemu rozwiązaniu do uwierzytelniania płatności możemy zmniejszyć problemy przy rozliczeniach, przyspieszając proces zakupowy przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznych płatności i skutecznym ograniczaniu oszustw” – podkreśla Ben Volk, wiceprezes i dyrektor generalny Google Pay.